فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

هنرجویان می توانند استراژی نظامی را در مبارزات و دفاع شخصی به کار ببرند .

چه رابطه ای بین استراژی و تاکتیک وجود دارد؟ممکن است عدهای بگویند هر دو یکی هستند ول با وجود اینکه مرز مشخصی بین آن دو وجود ندارند.تاکتیک را با مقیاس کوچک و استراژی را با مقیاس بزرگ اندازه می گیرند.در هنرهای رزمی، زمانهای طولانی راصرف تمرین تاکتیک می کنند.همچنین از فنون شگفت آور دستها، پاها و آرنجها استفاده می کنند.همچنین رزمی کاران مبادرت به تمرین فنون دفاع شخصی می کنند که ترکیبی است و برای مبارزه با چندین حریف می باشد.و اما دربارۀ استراژی مذکور توسط نه قاعده اصلی در جنگها تعریف شده اند.

این نه اصل را در تمام جنگهای بزگ جهان،کم وبیش وجود دارند و از کار آرایی زیادی برخورد دارند در هر جنگی پیروزی آن طزفی است که از این نه اصل به خوبی بهره ببرند. جالبتر اینکه،زمینه اجرایی این اصول نه تنها در میادین جنگ بلکه درمبارزات تن به تن زیاد است.

 

                                                                 1.هدف:                           

 

اولین اصل در یک جنگ یا رزم تن به تن، هدف است. برای یک فرماندۀ نظامی به هلاکت رساندن دشمن وجنگیدن،هدف اصلی است.در صورتی که برای یک رزمی کار امروزی کشتن حریف به ندرت یک هدف می باشد ولی

چنانچه غلبه کردن بر حریفش و یا حتی از پا درآدروردن او هدف باشد، عاقلانه است البته،اجتناب از زد وخورد و فرار هم می تواند جزءاهداف باشند.

لازم به ذکر است که حدس زدن هدف حریف نیز مفید است در درگیری های خیابانی، ممکن است که هدف مهجمین طوری طرح ریزی شده باشد که قصد جان شما را داشته باشند در این حالت آسانتر آن است تا شما نیز هدفتان مطابق هدف حریف تنظیم کنید. در درگیریها ممکن است توسط حریفانی که قصد حمله به شما را دارند،احاطه شوید، در این موقعیت لازم است تا ضد حمله درستی را اجرا کنید. نکته مهم آن است که بدانید نتیجۀ اجرای حرکتی که مد نظر دارید،چه خواهد بود زیرا تمام طول بستگی به اصل هدف دارد.

 

2.حمله:

دوین اصل حمله است.در یکضرب المثل قدیمی آمده است که «بهترین دفاع بهنرین حمله است».این به آن دلیل است که تنها فنون تهاجمی می توانند نتایج خوبی را به همراه داشته باشند.شاید شما بهترین مدافع دنیا باشد وپاهای داشته باشید اما تنها راه برای خاتمه دادن به حملات حریف این است که به طریقی به وی حمله کنید.در حالت تدافعی امکان دارد بعضی اوقات به شما فشار وارد شود.اما نباید اسیر حریف باشید وسعی کنید اقدام به ضد حمله در این لحظه پیشقدم خواهد و این همان اصل حمله وتهاجم است.

3.کاربرد فنون ساده:

تهاجم هدف از اصول کاملاَََ بدیهی هستند.کاربرد فنون ساده،یکی دیگر از اصول مهمی هستند که اغلب رزمی کاران به آن بی توجه هستند وآن را نادیده می گرند. بهترین اطمینان برای موقعیت در هر مقابله ای استفاده از فنون ساده است.در درگیریهای خیابانی هرگز به اسانی درگیریهای موجود در صحنه مبارزه نیتند دریک درگیری واقعی مقادیر زیادی آدرنالین در بدن ترشح می شود و ممکن است احساس خستگی مفرط بکنید.دراین حال بهتر است تا تکیه بر فنون اثربخش در عین حال ساده بکنید که نتیجۀ خوبی داشته باشد ومنجر به موفقیت شما گردد. چرا سعی در به کاربردن فنون نمایشی می کنید و در موقعیت هایی سعی در زدن ضربات سخت

همچون زدن ضربه به سر دارید؟ در صورتی که زدن یک ضربه ساده همانند زدن ضربه کاری به ساق پا می تواند بسیار موثر باشد و شما را از دست حریف برهاند.

در یک مبارزه موقعیتهایی مناسب مثل یک چشم به هم زدن ایجاد می شود واز بین می روند وشخص مجبور است تا همیشه آماده بوده و از این موقعیت ها به خوبی استفاده ببرد وفنونی رابه کار بگرد که قبلاّ انها را تمرن کرده است.







موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: نه قاعده كلي مبارزه 9اصل اصلی درمبارزات
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391 ] [ 20:40 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

اگر در استفاده از هنرهاي رزمي مي خواهيد نگرشي حرفه اي داشته باشيد بايد از مراحل سختي عبور كنيد يا به قول معروف از هفت خان رستم رد شويد چون هنرهاي رزمي وقتي در قالب مسابقه هاي ورزشي قرار مي گيرند هر كدام در چارچوبه اي خاص قرارمي گيرند و هر كدام گوشه اي از قدرت رزمي را نشان مي دهند. مثلا در تكواندو سرعت سريع پاها براي ضريه زدن و امتياز گرفتن در جودو گرفتن و پرتاب كردن در كيوكشين استفاده از دست برهنه و پا براي ضربه زدن در كيك بوكس قدرت و سرعت در دردست و پا براي ضربه زدن با دستكش بوكس و ...

 

مطالبي كه براي رسيدن به برتري در هنرهاي رزمي به شما دوستداران هنرهاي رزمي گفته مي شود مطالبي هستند كلي كه هر كدام داراي جزئيات فراوان و روشهاي گوناگون براي رسيدن به آن هست كه نسبت به فرهنگ و نگرش هاي اجتماعي و زمان فرق مي كند.

جسم:


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: برتري در هنرهاي رزمي
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 فروردين 1391 ] [ 20:35 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

در زمانی که در حال ورزش هستید ناگهان در پهلوی خود درد شدیدی احساس میکنید. هر کسی پاهای خود را بالا و پائین ببرد و در همان حال به سرعت نفس بکشد، دچار درد پهلو میشود. بنظر میرسد که  درد پهلو ناشی از چنگ شدن(اسپاسم) دیافراگماست. دیافراگم پرده ای ماهیچه ای بین شکم و قفسهٔ سینه است که تنفس را کنترل میکند. این چنگ شدن وقتی اتفاق میافتد که دیافراگم خون کافی در هنگام ورزش دریافت نمیکند.
بالا و پائین کردن پاها فشار بر روی ماهیچه های شکم را زیاد میکند که به دیافراگم هم منتقل میشود. در همین حال، تنفس سریع ششها را منبسط کرده و دیافراگم را به پائین میفشارد. این فشار دو طرفه از بالا و پائین بر روی دیافراگم خون را از آن خارج کرده و دچار کمبود اکسیژن میکند. بدون اکسیژن کافی، ماهیچه ها دچار گرفتگی دردناک میشوند.
کسانی که تازه ورزش را شروع کرده اند، بیشتر مستعد درد پهلو هستند. اینها تنفس سریع و کوتاه میکنند و پیش از اینکه ماهیچه های شکم خود را با ورزش تطبیق دهند فشار زیادی بر آنها می اورند. این ماهیچه ها ممکن است به اندازهٔ کافی برای مقاومت در برابر حرکات سریع اندامهای درونی شکم قوی نباشند و بر دیافراگم فشار آید.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: علت درد پهلو هنگام دويدن
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 22 فروردين 1391 ] [ 20:32 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

برای اینکه اول باشیم باید به نکات زیادی توجه کنیم . یکی از بزرگترین تفاوتها میان مردم عادی و کسانی که خیلی موفق هستند این است که گروه دوم اغلب خیلی سریعتر از سایر مردم ، فرصتها و موقعیتها را

 

شناسایی میکنند این اصل اساسی را به طور یکسان میتوان در معاملات جدید املاک ، خرید و فروش سهام یا زدن اولین ضربه در مبارزه به کار گرفت . اول بودن همیشه مزایای بسیاری دارد . جالب است بدانید که چگونه وقتی در مبارزه فرصتی برای خود بوجود میاورید تا این ضربه را وارد کنید ، تحرک و پویایی مبارزه تغییر می کند.

 

جان ویل میگوید : ای کاش وقتی در نیروی پلیس اندونزی تازه شروع به کار کرده بودم ، این فرصت را داشتم که کتابهای جف تامپسون را مطالعه کنم ، اما او متاسفانه در‌آن زمان نوجوانی بیش نبود و هنوز کتاب ننوشته بود ، با وجود این ، مدت زیادی طول نکشید تا توانست بر روی تعدادی از هدفهای پایه تمرین کنم و به نظر میرسید که این تمرینات نتیجه ای بسیار عالی داشت .
در آن زمان هدف اصلی من بر زمین زدن حریف بود تا در گرماگرم درگیری فرصت فرار از ضربات از او بگیرم . برای این منظور ، در چند بار اول با سر خود به حریف ضربه میزدم . هیچ کس انتظار چنین چیزی را نداشت و اگر ضربه به درستی اجرا میشد برای بار نخست بود که حریف را زمین می زد . این عمل به استراتژی من تبدیل شد .
من کلاه بی لبه بر سر میگذاشتم و در زیر آن یک دستمال کاغذی کوچک قرار میدادم . این دستمال به من کمک می کرد تا کمتر احساس درد کنم . اکنون کلید استفاده از ضربه نخست استفاده کامل از عنصر غافلگیری است . اگر حریف منتظر چنین حمله ای نباشد ضربه نخست و غافلگیرانه می تواند بسیار موثر باشد. مسلما حریف با چنین ضربه ای بر زمین میافتد . پس از گذشت یکماه ، در حالیکه نیم دوجین زخم زیر کمربندم به وجود آمده بود ، تصمیم گرفتم که کمی بیشتر تجربه کنم . با ضربات پا شروع کردم و اغلب این ضربات را بر قسمت داخلی ساق پای پیشین حریف وارد میکردم . این کار معمولا سبب می شد پاهای حریف به قدری از هم باز شوند که تعادل او بر هم بخورد و با صورت بر زمین بیافتد ، در غیر اینصورت می توانستم یک ضربه مشت راست به صورت حریف وارد کنم .همچنین ، این فن مانع از آن می شد که حریف بتواند با چاقوی دندانه دار ، به سرم ضربه بزند . یکی از چیزهایی که من درباره این تکنیک یاد گرفتم این بود که می بایست پیش از پرتاب اولین لگد کوتاه خود ، پاهای حریفم را به میزان زیادی از یکدیگر باز کنم . اگر من اینکار را نمیکردم و پاهای حریف نزدیک به یکدیگر بودند احتمال خرد شدن پنجه پایم در میان ران پای دیگر حریف، بسیار زیاد بود .
ادمه مطلب در...

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ضربه نخستين ضربه غافلگيرانه اولین ضربه در رزمی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 فروردين 1391 ] [ 20:24 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

در مسابقات U.F.C اوج برخورد فيزيكي بين دو مبارز در چارچوب قوانين مي باشد چون در اين گونه مبارزات استفاده از اكثريت فنون بلامانع و آزاد مي باشد. بصورت طبيعي 3 مرحله برخورد پيش روي مبارز قرار دارد

 

1- تماس با سطح كم 2 – تماس با سطح متوسط 3- تماس با سطح زياد و گسترده.

در مرحله يك ضربات مورد استفاده قرار مي گيرند بعنوان مثال اگر مشت شما به حريف برخورد كند فقط يك قسمت كوچك از روي دست شما محل اتصال در برخورد هست.در مرحله دوم مي توان حريف را با فنوني كه باعث بي تعادلي مي شود به روشهاي مختلف زمين زد . در اين مرحله تماس بدني شما به حريف شامل يك قسمت از بدن مي شود . مانند يك خم كشي يا اچي ماتاي جودو. مرحله سوم شما كاملا با حريف گلاويز شده و بدن شما با حريف حداكثر تماس را دارد كه اين نوع درگيري اكثريت روي زمين انجام مي شود. وبه همين علت به فنون خاك هم مشهور هستند. اگر بخواهيم از روي مشاهدات عيني و يا از نوع تمرينات ورزشكاران اين سبك قضاوت كنيم مرحله سوم مهمترين و كاربردي ترين قسمت مي باشد و حدود 70 درصد درگيري را به خود اختصاص

ادامه مطلب در ...


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تفاوت درگيريهاي خياباني و UFC فایتر UFC
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 فروردين 1391 ] [ 20:21 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

در هنگام تقویت سرعت در اجرای تکنیک‌های خود، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

 

•اجرای یک تکنیک باید اساساً از لحاظ فیزیکی سریع باشد. تا زمانی که بر مدل اساسی فیزیکی (اجرای صحیح تکنیک) تسلط نیافته‌اید، سعی در تقویت سرعت نکنید. اگر نیاز دارید که درباره مکانیزم‌های اجرای یک مهارت تمرین کنید و یا آن را بدون فرم صحیح بیومکانیکی اجرا می‌کنید، امکان شما برای تقویت سرعت محدود می‌شود.

•آرام باشید. پرورش سرعت از لحظه شروع تا لحظه اصابت نیازمند آرامش است. در لحظه اصابت با حداکثر قدرت، عضلات باید قدری منقبض شوند و بعد دوباره آرام گردند تا سریعاً ریکاوری حاصل شود.

•وضعیت سالم بدن را باز یابید. استراحت و توقف بین اجرا برای تقویت سرعت ضروری است. اگر تنها یک تکنیک را تمرین می‌کنید، مثلاً ضربه اوراماواشی گری، فاصله بین ضربات می‌تواند کوتاه و حداکثر تا 10 ثانیه باشد. اما اگر روی تکنیک‌های ترکیبی تمرین می‌کنید، مدت زمان بیشتری از بین دفعات تکرار مکث کنید تا خیلی زود خسته و کوفته نشوید.

ادامه مطلب در ...


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تقویت سرعت در اجرای تکنیکها سرعت در ضربات رزمی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 11 فروردين 1391 ] [ 20:17 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

فواید هنر های رزمیسلامت جسمی‌و ذهنی شما را بهبود می‌بخشد.

▪ خودباوری و اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند.

▪ انجام کارهای تحصیلی شما را با افزایش سطح انرژی و تمرکز بهبود می‌بخشد.

▪ تکنیک‌های برتر دفاع شخصی را فرا می‌گیرید.

● بهبود سلامت جسمی‌

فایده بارز فراگیری هنرهای رزمی بهبود سلامت جسمی‌است. افرادی که هنرهای رزمی یاد می‌گیرند به‌طور منظم چندین بار در هفته تمرین می‌کنند که این یکی از مفیدترین رفتارها در زندگی است.

این عمل منجر به تعادل فشارخون و بهبود عملکرد گردش خون و کاهش سطح کلسترول و همچنین کاهش تعداد مراجعه به پزشک و تمام هزینه‌های پزشکی را به همراه دارد. همچنین افرادی که هنرهای رزمی یاد می‌گیرند دارای عضلات و مفاصل انعطاف‌پذیری می‌شوند که شانس آنها را برای زنده ماندن در تصادفات رانندگی همراه با آسیب‌های کمتر در مقایسه با افرادی که تمرین هنرهای رزمی انجام نداده‌اند، افزایش می‌دهد.

بقیه در ادامه مطلب...


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: فواید هنرهای رزمی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 11 فروردين 1391 ] [ 20:14 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

تأثير تمرين هنرهاي رزمي براي كودكان

اغلب مردم با انجام تمرینات رزمی به دنبال افزایش قابلیت انعطاف پذیری بدن خود هستند. در این رابطه ورزش هائی مانند تکواندو و تای بوکسینگ به همراه برخی از سبک های کاراته و کونگ فو که از ضربات ”های کیک“ در مبارزات خود استفاده می کنند بسیار مؤثر هستند. مجموعاً می توان این طور گفت که تمامی سبک های رزمی در نهایت قابلیت هماهنگی بدنی یک ورزشکار را ارتقاء خواهند داد.
برخلاف بیشتر فعالیت های بدنی، ورزش های رزمی در ساختار خود از عناصر ذهنی و گاهاً معنوی برخوردار هستند که نه تنها قدرت تمرکز ذهنی را افزایش می دهند، بلکه عامل مؤثری در کنترل فردی نیز محسوب می شوند، احساساتی مانند خشم و ترس از طریق انجام تمرینات رزمی، بهتر کنترل می شوند. بسیاری از هنرمندان رزمی کار، در درون خود به نوعی آرامش و اطمینان حاصل از تمرین دست می یابند. در دنیای پرتلاطم امروز، یک رزمی کار به خوبی قادر خواهد بود تا بر استرس درونی خود غلبه کند. انجام تمرینات رزمی چه به صورت انفرادی و چه گروهی در یک باشگاه، باعث می شود تا مشکلات زندگی روزمره، خودبه خود به دست فراموشی سپرده شوند و در نتیجه این افراد با نشاط، پرانرژی و آماده برای مقابله با مشکلات این دنیای بزرگ خواهند بود!

بقيه در ادامه مطلب ...


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تأثير تمرين هنرهاي رزمي براي كودكان
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 فروردين 1391 ] [ 20:13 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

مربیگری هم مانند هر حرفه و شغل دیگر فراز و نشیب هایی دارد كه باید در گذر روزگار و در عرصه های متفاوت ورزشی آن را تجربه كرد ، یك مربی تربیت بدنی بسان یك نقاش هنرمند می ماند كه باید در زمینه های مختلف طراحی ، رنگ آمیزی و تركیب رنگ آگاهی لازم را داشته باشد . طراحی بخشی از كار یك هنرمند است اما به تنهایی كافی و كامل نیست.           
اگر شما دارای مهارت های یك مربی خردمند ، دانش طبی یك پزشك ، رهبری و مدیریت یك مدیر و بصیرت یك روانشناس را دارا باشید قطعا" یك مربی موفق خواهی بود ( مربی كارآمد یك ژنرال خوب ارتش است)
. در دنیای ورزش امروز ، مربیگری یك علم است كه با تركیب تجربه ما را  در پیروزی سهیم می كند . مربیان موفق نه تنها در فنون و مهارت های ورزشی خود استاد هستند و از اطلاعات روز  بهره كافی می برند .       
آن را در عرصه مسابقات بكار می گیرند ، تجربه نشان داده است بخشی از علم مربیگری را می توان پس از سالها آزمایش در خطا آموخت
 هر روز كه می گذرد از خطا های خود كاست و بر بصیرت در آگاهی و تجربه خود در جهت هدایت و رهبری تیمهای مختلف ورزش افزود قطعا" مربیگری هنری نیست كه یك روزه آنرا بدست آورد بلكه در جهت كسب آن باید علاقه و تلاش داشت.


 



    

 

بقیه در ادامه مطلب ...


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: چگونه می توان یک مربی موفق بود؟
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 فروردين 1391 ] [ 20:9 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ شنبه 5 فروردين 1391 ] [ 1:31 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد