فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

مرحوم شیهان اندی هوگ در سال 1964 میلادی در دهکده کوچکی واقع در کشور سوئیس بدنیا آمد او به خاطر بضاعت اندک مالی خانواده خود دوران کودکی خود را در یتیمی گذراند و مادر بزرگش مسئولیت سرپرستی او را بعهده گرفت .اندی با توجه به شرایط ضعيف جسمانی اغلب مورد تمسخر و حتی آزار و اذیت همکلاسی¬های خود قرار میگرفت . شاید در همان دوران بود که اندی برای قوی شدن آماده و مهیا گردید و این آغاز رشد و پیشرفت قهرمان آینده جهان بود. اندی خیلی زود در کاراته رشد کرد بطوریکه در سنین نوجوانی در مسابقات بزرگسالان به راحتی برتری خود را با پیروزی بر حریفان به اثبات رساند زمانی که اندی یک پسر جوان بود از فیلم راکی در جهت قهرمان شدن الهام گرفت و همت و اراده او باعث شد تا در آینده بتواند بارها قهرمان جهان شود .شیهان اندی با 19 سال سن در سومین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین کاراته برای اولین بار شرکت کرد . این تازه وارد با اجرای مبارزات تکنیکی و مهارتهای منحصر بفرد خود جهان کیو کوشین را تحت تاثیر قرار داد . چهار سال بعد یعنی در چهارمین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین در سال 1987 اندی با مبارزان بزرگی چون ماسودا و ادمیردا کوستا که هر دوی آنها از سد مبارزات 100 نفره گذشته بودند دست و پنجه نرم کرد و آنها را براحتی شکست داد. فینال این مسابقات مبارزه دو نفر از بهترین مبارزان تکنیکی تاریخ کیوکوشین بود ( شوكي ماتسويي و اندي هوگ) و این اولین باری بود که یک مبارز غیر زاپنی به فینال مسابقات جهانی کیوکوشین راه پیدا کرده بود . هم اکنون نیز پس از گذشت سالها کاراته کارها و دوستداران مبارزه درباره فینال بزرگ شوكی ماتسويی با اندی هوگ و نتیجه آن صحبت می کنند مبارزه اندی تحولی بزرگ برای دنیای غرب بود و فضای جدیدی را برای مبارزان اروپائی باز کرد و به دنیا نشان داد که با اراده شجاعت و مهارت هرکسی میتواند یک قهرمان شود.در هر حال بسیاری از مردم اندی را برنده واقعی فینال میدانستند . او می¬بایست قهرمان چهارمین تورنمنت کیوکوشین می¬شد . در سال 1988 اولین **** کاپ بین المللی اروپا در سوئیس سازماندهی گردید و رقبایی از زاپن - انگلیس - هلند - مجارستان - آلمان و اسپانیا در این دوره حضور داشتند . شیهان اندی هوگ برنده مطلق این مسابقات بودو مهیج ترین مبارزه بدون انکار فینال بین اندی هوگ و کنجی میدوری ( قهرمان جهان در سال 1991 ) بود با پیروزی اندی در راند دوم به اتمام رسید.



اندی در سال 1989 برای دومین بار قهرمان سنگین وزن اروپا شد او برترین قهرمان اروپا بوده و از محبوبیت خاصی برخوردار بود . اندی در سال 1992 به منظور کسب تجربیات در سایر سبکهای آزاد، کیـوکـوشین را ترک كرد و این در حالی بود که او با بزرگترین مبارزان تاریخ کیوکوشین مبارزه کرد. در همان سالی که اندی سازمان جهانی کیوکوشین را ترک نمود در سبک سِیدوکان کاراته با غلبه بر قهرمان نامی این سبک ( تائی کین ) عنوان جهانی سِیدو را از آن خود کرد یکسال بعد در سال 1993 اندی با غلبه بر رقبای سرسختی همانند کاکودا به فینال مسابقات سیدوكان رسید فینال این مسابقات را اندی با قهرمان نامی زاپن ساتاکه برگزار کرد در کلیه راندها برتری با اندی بود . حتی در یک راند با ضربه کاکاتو ساتاکه را نقش بر زمین کرد ولی در پایان رای با تساوی داوران و پس از انجام تامشی واری (شکستن اجسام ) فینال را از دست داد . او در این مسابقه با قهرمان ملی زاپن نمی جنگید بلکه بر علیه نابرابریها و .... مبارزه میکرد . شیهان اندی هوگ توانست قلوب مردم زاپن را فتح کند و از آن پس لقب سامورائی چشم آبی را بدست آورد .

اندی هوگ در مسابقات k1

در سال 1993 اولین مسابقه اندی در 5 نوامبر در مقابل موراکامی آغازگردید و این شروع مسابقات وی در این سیستم مبارزاتی ( کیک بوکس ) بود . او در اولین راند مبارزه پس از گذشت 50 ثانیه 3 مرتبه موراکامی را شکست داد . لگدهای مخرب وی باعث شد از شمال زاپن ( هوکایدو ) تا جنوب زاپن ( اوکیناوا ) اندی را بعنوان یک **** استار بشناسند .

علاوه بر ضربات پای اندی قدرت مافوق و تکنیک برتر او باعث شد که مردم او را بعنوان سلطان رینگ انتخاب کنند . شیهان اندی دارای روحیه خونگرمی بود که موجب میشد احترام عمیقی در مقابل رقبایش داشته باشد و عشق عمیقی را در طرفدارانش بوجود آورد کانچو ایشی رئیس سبک سیدوكان و کارگردان مسابقات K-1 میگوید : عمده¬ترین دلیلی که مردم زاپن اندی را بسیار زیاد دوست دارند این است که او چیزی دارد که زاپنی ها به آن احترام میگذارند و آن خونگرمی قدرت و تواضع است . در سال 1996 اندی هوگ به لقب بهترین مبارز هنرهای رزمی مفتخر شد او در بزرگترین همایش هنرهای رزمی در آلمان نمایش واقعی کاراته را به همه دوستداران این رشته عرضه کرد و در پايان شمشیر زرین سامورائی را از دستان ژان کلود ون دام (فرانكي) دریافت نمود . او در سال 1996 قهرمان مسابقات K-1 شد و در سالهای 97 و 98 فینالیست این مسابقات بود.



شیهان اندی در سن 35 سالگی به بیماری سرطان خون مبتلا گردید و در بیمارستان نیپتون زاپن تحت درمان شمیائی قرار گرفت . او فقط در اولین هفته های کوتاه سی و ششمین سال زندگیش بود که ناگهان چشم از جهان فرو بست. قلب اندی 3 بار از حرکت باز ایستاد و پزشکان سعی کردند که حیات او را برگردانند اما برای چهارمین مرتبه که قلب قهرمان از حرکت باز ایستاد پزشکان معالج او بیشتر سعی نکردند که او را به زندگی برگردانند و او در کمال آرامش و صلح با مرگ پیوند خورد . از دست دادن اندی هوگ ضایعه بزرگی برای دنیای هنرهای رزمی بود زیرا در این دنیا قهرمانان گرانبهائی همانند او زیاد نیستند

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: اندی هوگ, موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون انجمن های ورزشی, پاهویوت
[ جمعه 28 ارديبهشت 1393 ] [ 18:5 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
بعضی از مواد مغذی می توانند متابولیسم سلولی را که زمینه ساز التهابات مزمن است، تعدیل نمایند. این مواد مانند داروها باعث کاهش سریع درد نمی شوند، بلکه بعد از هفته ها یا ماه ها اثرات خود را نشان می دهند. همچنین مشابه داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بر روی مکانیسم های التهابی
بدن عمل می کنند. گوشت قرمز باعث افزایش دردهای مزمن کمر شده و نیز اسید اوریک حاصل از آن نیز در ایجاد درد مفاصل دخالت دارد.

گوشت قرمز برای کمردرد مضر است ، ولی ماهی ، روغن ماهی ، آجیل و دانه های خوراکی مثل بادام و گردو و بادام زمینی ، سویا و سایر حبوبات ، سیب زمینی و غذاهای تهیه شده از جو برای کاهش درد کمر مفید هستند.

بدن انسان از اسید آراشیدونیک ( نوعی اسید چرب اشباع ) موجود در چربی حیوانی برای ساخت پروستاگلندین های نوع 2 استفاده می کند که مواد شبه هورمونی هستند و باعث افزایش التهابات می شوند. سبزیجاتی مانند سیب زمینی ، سویا و سایر حبوبات و ماهی های آب های سرد باید به عنوان منبع مهم پروتئینی جانشین گوشت های حیوانی شوند.

مغزها و دانه ها منابع عالی دیگری از پروتئین هستند. روغن این مغزها و دانه ها مانند روغن ماهی ، محتوی اسیدهای چرب ضروری است و بدن انسان قابلیت تبدیل آن ها به موادی به نام پروستاگلندین های نوع 1 و 3 را دارد. این مواد از منابع گیاهی هم مشتق می شوند.

بادام ، بادام زمینی و گردو هم بسیار مفید می باشند؛ زیرا محتوی منیزیم هستند و منیزیم نه تنها در ساختمان استخوان ها و غضروف ها به کار می رود ، بلکه در نگهداری کشش عضلات هم مؤثر هستند. کمردرد اغلب نتیجه کشش ضعیف عضلات شکمی است.

برنامه غذایی روزانه ما باید از نظر میوه ها ، سبزیجات خام و غلات سبوس دار کامل باشد تا مواد مغذی لازم را برای نگهداری استخوان ها ، سیستم عصبی و عضلانی که تقویت کننده قسمت پشتی بدن است، تأمین نماید.غذاهای تهیه شده از جو یا پوره آن ، بهتر است در هر صبحانه خورده شوند. این غذاها منبع عالی از سیلسیم هستند که برای تقویت و ساخت استخوان ها لازم است و نیز حاوی ویتامین های گروه B می باشند که برای سلامتی سیستم اعصاب و عضلات مفیدند.
مکمل های تغذیه ای

کلسیم و منیزیم برای استخوان ها و همچنین برای کاهش اسپاسم عضلانی مؤثر هستند. وجود سیلسیم در ساختمان استخوان ها نیز ضروری است. بیوفلاوونوئیدها و ویتامین های E و C برای نگهداری بافت پیوندی و نیز کاهش خطرات ناشی از آسیب ها مفید می باشند. ویتامین C در مواردی که اسید معده ترشح کمی دارد و در نتیجه کلسیم کمتری از غذا جذب می شود، کمک کننده است. اگر منشاء درد کمر ، اسپاسم عضلانی یا مربوط به عصب سیاتیک باشد ، در این موارد روغن پامچال یکی از منابع عالی در کاهش التهابات خواهد بود.
مقدار توصیه شده روزانه مکمل ها برای کاهش درد

- کلسیم 100 میلی گرم

- منیزیم 500 میلی گرم ( اگر مشکل کلیوی دارید ، قبل از مصرف این مقدار منیزیم با پزشک خود مشورت نمایید)

- ویتامین E به همراه توکوفرول ها 400 تا 800 واحد بین الملل.
آنتی اکسیدان ها

با بروز یک واکنش التهابی در بدن ، مواد مضری به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شوند. رادیکال های آزاد موجب آسیب به بافت ها ، افزایش التهابات و عود مجدد درد می شوند. وجود مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها در بدن با مبارزه بر علیه رادیکال های آزاد ، باعث کاهش درد و التهاب می شوند.
ویتامین C

ویتامین C یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها به شمار می رود که می تواند در بهبود زخم ها و آسیب های اسکلتی و عضلانی و نیز دردهای مزمن مؤثر باشد.

مقدار توصیه شده حداکثر 2000 تا 3000 میلی گرم در روز است.
بیوفلاوونوئیدها

مانند کورستین و کاتچین باید به همراه ویتامین C مصرف شوند که دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و همچنین قابلیت نفوذپذیری مویرگ ها را می کاهند که این امر منجر به کاهش التهابات و ورم مفاصل می شود.
ویتامین E

این ویتامین خاصیت ضدالتهابی و تقویت سیستم ایمنی را بر عهده دارد. مقدار توصیه شده آن تا 800 واحد بین المللی در روز است.
روی، مس و منگنز

به عنوان کوفاکتور برای فعالیت آنزیم سوپر اکسید دسموتاز (SOD) عمل می کنند. بدن به طور طبیعی این آنزیم ضدالتهابی را تولید می نماید. عمل (SOD) به عنوان یک عامل ضد التهابی ضعیف است. (SOD) موجود در بدن به همراه منگنز ، روی و مس اثرات آنتی اکسیدانی را تقویت می نماید.

مقادیر توصیه شده :

مس 2 میلی گرم دو بار در روز

روی 30 میلی گرم دو بار در روز

منگنز 50 میلی گرم دو بار در روز

روی و منگنز مستقیماً اعمال آنتی اکسیدانی دارند. روی اضافی می تواند باعث کمبود مس و همچنین کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. به همین دلیل نباید روزانه بیش از 90 میلی گرم روی مصرف شود.
کاروتنوئیدها

گروهی از آنتی اکسیدان ها به شمار می روند که بدن می تواند ویتامین A را از آنها تولید نماید. ویتامین A به عنوان یک ماده مغذی برای تقویت سیستم ایمنی عمل می کند. همچنین برای تجدید بافت ها نیز ضروری می باشد.

مقدار توصیه شده 25000 واحد بین المللی در روز است.
ویتامین A

این ویتامین به عنوان کمک کننده در بازسازی و تجدید سلول هاست.

مقدار توصیه شده 10000 واحد بین المللی در روز است.
اسیدهای چرب ضروری(*EFA)

شامل EPA ( ایکوزاپنتانوئیک اسید ) و GLA ( گاما لینولنیک اسید ) و لینولنیک اسید می باشد. این گروه مواد برای درمان آرتریت ( التهاب ) ، به ویژه آرتریت روماتوئید ( التهاب مفاصل ) به کار می رود. این اسیدهای چرب التهابات حاصل از پروستاگلندین های را کاهش می دهند. لینولنیک اسید در تخم مرغ ، کتان و ماهی ها مثل ماهی تون ، سالمون ، شاه ماهی، ماکرل، قزل آلا، ساردین و نیز جگر ماهی یافت می شود. GLA در منابع گیاهی مانند روغن پامچال و روغن دانه توت سیاه یافت می گردد.
روغن ماهی

منبع مهم EPA یا ایکوزاپنتانوئیک اسید و نیز اسیدهای چرب امگا 3 است که اثراتی مشابه GLA دارد. میزان توصیه شده 2 تا 3 کپسول 1000 تا 1700 میلی گرمی، سه بار در روز است.

روغن تخم کتان نیز به عنوان یک منبع گیاهی، برای جانشین شدن روغن ماهی مفید است.
ویتامین B6

این ویتامین در کاهش دردهای عصبی و دردی که علت آن گرفتگی اعصاب است ، مؤثر است. این ویتامین ممکن است به کاهش علائم آرتریت نیز کمک کند.

مقدار دوز توصیه شده 50 تا 200 میلی گرم در روز است.

دوزهای بالای ویتامین B6 ممکن است اثرات جانبی مسمومیت عصبی ایجاد نماید، به خصوص زمانی که به تنهایی و بدون مصرف سایر ویتامین های گروه B و منیزیم مصرف شود.
گلوکز آمین سولفات

این ماده به صورت طبیعی در غضروف مفاصل موجود بوده و برای درمان آرتریت و عوارض مربوط به مهره های بدنی به کار می رود.

مقدار توصیه شده 500 تا 1000 میلی گرم ، دو تا سه بار در روز است.

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تاثیر تغذیه بر کمردرد, موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون انجمن های ورزشی, پاهویوت
[ جمعه 23 ارديبهشت 1393 ] [ 10:6 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

 

3-step-healthy-diet-300x243.jpg - 23.48 Kb
چرا دریافت پروتئین مهم است؟

پروتئین برای رشد و ترمیم ماهیچه های بدن لازم است. ورزش بدنی منظم ، مقدار تجزیه پروتئین عضلات و دفع آن را از بدن کاهش می دهد. مقداری از پروتئین در حین انجام ورزش تجزیه می شود، ولی بعد از آن و در دوره ترمیم، ساخت آن افزایش می یابد.

اگر مقدار ذخایر گلیکوژنی ماهیچه بالا باشد،

فقط 5 درصد انرژی مورد نیاز بدن از پروتئین ها تامین می شود. ولی زمانی که به دلیل دریافت کم کربوهیدارت، ذخایر گلیکوژنی ماهیچه کاهش می یابد، بیشتر پروتئین مصرفی، برای تولید انرژی ( تا 10 درصد انرژی ) مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر صرف رشد و ترمیم عضلات می شود.

استفاده از پروتئین بعنوان سوخت هم گران است و هم کفایت کربوهیدرات ها را ندارد.

چه مقدار پروتئین مورد نیاز است؟

یک ورزشکار استقامتی نسبت به یک فرد بالغ غیر فعال ، به50 درصد پروتئین بیشتر نیاز دارد. 15- 12 درصد کالری روزانه باید توسط پروتئین تامین شود.برای تعیین مقدار مورد نیاز پروتئین ، وزن خود را ( به کیلو گرم ) ضربدر عدد 3/1 کنید تا مقدارگرم پروتئین روزانه را بدست آورید.
منابع غنی از پروتئین عبارتند از : گوشت قرمز لخم ( بدون چربی)، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و لبنیات. سایر منابع پروتئینی شامل : آجیل و حبوبات است.
این مواد غذایی حاوی تمام اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن هستند.
مانند کربوهیدارت ها، با بررسی بر چسب مواد غذایی می توانید مقدار پروتئین موجود در یک واحد از آن ماده غذایی را بخوانید.

یک ورزشکار استقامتی باید روزانه 5- 3 واحد از این گروه پروتئینی دریافت کند.

یک واحد از این گروه شامل موارد زیر است:

 

    90 گرم گوشت قرمز لخم، مرغ و ماهی ؛ به عنوان مثال یک همبرگر کوچک، نصف سینه کامل مرغ که 21 گرم پروتئین دارند.
    نصف لیوان حبوبات پخته، 30 گرم پنیر، 1 عدد تخم مرغ، 2 عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی که 7 گرم پروتئین دارند.
    یک لیوان شیر یا ماست کم چرب که 8 گرم پروتئین دارد.
    همچنین یک واحد از گروه نان و غلات که بهتر است سبوس دار باشد (مثل یک کف دست نان سنگک، که حدود 3 گرم پروتئین دارد).

 

دریافت بیش از حد پروتئین ، چه اثراتی در بدن دارد؟

وقتی که یک ورزشکار استقامتی بیشتر از نیاز خود، پروتئین مصرف می کند، آن را برای تامین انرژی استفاده کرده یا به صورت چربی در بدن ذخیره می کند.کربوهیدرات ها منبع ارزان تر و با کفایت تری برای تولید انرژی هستند. به علاوه، مصرف زیاد پروتئین، نیاز بدن به آب را افزایش می دهد و منجر به بروز کم آبی در بدن می شود، زیرا کلیه ها برای دفع نیتروژن اضافی حاصل از مصرف بالای پروتئین، نیاز به آب زیادی دارند.همچنین دریافت رژیم غذایی با پروتئین و چربی بالا، بعد از یک تمرین بدنی سنگین، باعث می شود جایگزینی ذخایر گلیکوژنی به طور کامل انجام نشود و به اجرای تمرینات ورزشی آسیب خواهد رساند. هضم چنین رژیمی مشکل است و منجر به احساس سستی و تنبلی در ورزشکار می شود.البته ورزش به تنهایی قادر نیست بیماری های مرتبط با دریافت رژیم غذایی پرچرب را از بین ببرد؛ مثل بیماری های قلبی ، سکته و بعضی سرطان ها.

چه مقدار چربی باید مصرف کرد؟

ورزشکاران استقامتی نیز مانند سایر افراد باید کمتر از 30 درصد انرژی مورد نیاز خود را از چربی ها بدست آورند. همچنین کمتر از 10 درصد کل کالری روزانه، باید توسط چربی های اشباع تامین شود.

بعنوان مثال اگر شما یک ورزشکار هستید و روزانه 3000 کالری نیاز دارید، باید کمتر از 1000 کالری آن را چربی ها تشکیل دهند.

غذای پرچرب عبارتند از :

 

    انواع شیرینی جات و کاکائو ، غذاهای سرخ شده، بستنی، سوسیس و کالباس، سس مایونز، پیتزا، خامه و کره.
    برچسب مواد غذایی مقدار گرم چربی ها و مقدار کالری حاصل از چربی ها را در هر واحد نشان می دهد.
    غذاهایی را انتخاب کنید که کمتر از 30 درصد کالری آن از چربی باشد.

 

چگونه یک برنامه غذایی پرچرب به انجام ورزش لطمه می زند؟

ذخیره گلیکوژنی عضلات برای تامین سوخت در یک ورزش طولانی مدت و مداوم، بیشتر از ذخیره چربی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا چربی نمی تواند انرژی فوری مورد نیاز را تامین کند.همچنین چربی نسبت به کربوهیدرات، نیاز به زمان بیشتری برای هضم دارد، بنابراین وعده غذایی قبل از ورزش باید چربی کمی داشته باشد.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: چرا دریافت پروتئین مهم است, موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون انجمن های ورزشی, پاهویوت
[ جمعه 17 ارديبهشت 1393 ] [ 12:19 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

3- پرادال سری (pradal serey):

این رشته رزمی مربوط به کشورهای کامبوج و ویتنام است. واژه "پرادال" در زبان کامبوجی به معنی مبارزه و واژه "سری" به معنی آزاد است و نتیجتاً معنای لغوی این رشته مبارزه آزادخواهد بود.

تفاوت این رشته با موای تای در عدم توجه با رقص پا و عدم وجود ضربات لگد مستقیم است. بنابراین معمولاً از ضربات لگد چرخشی استفاده شده و به خاطر تکنیکهای چرخشیِ پا بسیار مشهور است. در این رشته به نسبت رشته های هم خانواده از ضربات آرنج سریعتر و قویتری استفاده می گردد و اکثر پیروزیهای حاصل نیز توسط ضربات آرنج بدست می آید.

روشهای مبارزاتی این منطقه هم بر پایه سلاح و هم بدون سلاح انجام می گیرد. در بررسی تاریخچه کامبوج، منشاء این رشته را می توان در قرن نهم میلادی در رشته ای بنام" بوکاتور" یافت که خود از رشته "موای بوران" (در بخش انتهایی مقاله و در بررسی شباهتهای این رشته ها، در مورد این واژه توضیح کافی داده خواهد شد) مشتق شده است.

نیروهای فرانسوی اشغالگرِ کامبوج با تقلید از این رشته و ایجاد تغییراتی در آن که توسط یکی از افسران نیروی دریایی مامور در کشور کامبوج انجام گرفت، رشته مخصوص کشور خود بنام "ساواته" را پایه ریزی نمودند.

4- توموی { توموا} (tomoi):

این رشته رزمی مشابه با دیگر رشته های رزمی این مناطق، در کشور مالزی پدید آمد. مبارزان این رشته را "پتومای" می نامند. گفته شده است. این رشته توسط امپراطوری "فونان" از رشته های رزمی مناطق کامبوج و ویتنام (پرادال سری) اقتباس شده است.تکنیکهای این رشته نیز مشابه رشته های هم خانواده آن شامل:

الف): تکنیکهای لگد (تن دانگ) ب): تکنیکهای مشت (توم باک) ج): تکنیکهای زانو (لوتات) د): تکنیکهای آرنج (توجاه) می باشد.

ضربات مشت در این رشته برخلاف دیگر رشته های هم خانواده (که ضربات مشت فقط به ناحیه سر وارد می شود) بر روی بدن و بويژه بخشهای نرم بدن نیز اجرا می شود و این مورد، مهمترین نقطه تمایز آن می باشد (مانند تکنیکهای " گوهو" در رشته شورینجی کمپو).

بعد از آغاز حکومت اسلامی در مالزی در سال 1980 این رشته مانند دیگر سنتهای باستانی مالزی بدلیل مغایرت با اسلام و جلوگیری از روحیه جنگجویی و مبارزاتی مردم آن سرزمین، ممنوع شد ولی در سال 2006 مجدداً به صورت اصلاح شده و با نام جدید "موای کلات" توسط حکومت وقت، جهت جذب توریسم و کسب سرمایه!! پا به عرصه وجود نهاد.

5- لتوای (lethwei):

این رشته رزمی بسیار زیبا و جامع، متعلق به مناطق "برمه" و "میانمار" است. این رشته نیز مانند دیگر رشته های فوق الذکر از دسته رشته های هشت و جهی بوده و بويژه دارای تکنیک زیبای "ضربات آرنج معکوس عمودی" می باشد که نسبت به دیگر رشته های بیان شده قبلی جذابیت بیشتری در زمان اجرا به آن می دهد بطوریکه در مجموعه فیلمهای "مبارز تایلندی" چند نوع از تکنیکهای آرنج مربوط به این رشته اجرا می شود که افراد نا آشنا به هنر رزمی " لتوای" به اشتباه آنها را در کنار تکنیکهای "موای تای" و بنام آن می شناسند. تفاوت بارز این رشته نسبت به رشته های مشابه استفاده از ضربات سر به ناحیه صورت حریف و همچنین استفاده از ضربات پنجه است که در هیچ یک از رشته های قبلی مشاهده نمی شود.

دولت "میانمار" تلاش بسیاری در جهت توسعه این رشته در جهان نموده است ولی بدلیل امکانات کم در این کشور، مبارزان این رشته معمولاً به تایلند رفته و در آنجا مبارزه می کنند و اکثراً پیروز هستند.

منشا مشترک و مشابهت ها:

تمامی رشته های فوق الذکر از ترکیب هنرهای رزمی هندی- چینی بوجود آمده اند که این هنرهای ترکیبی در منطقه سیام مجموعاً بنام "موستی – یودها" نامیده می شوند. ترکیب این هنرها در این منطقه از جهان در زمان باستان رشته ای بنام "موای بوران" (مبارزه با مشت برهنه باستانی) را بوجود آورد که باعث برتری سربازان سیامی در جنگها می گردید و همین رشته بود که منشاء ظهور تمامی هنرهای رزمی فوق الذکر گردید.

مبارزات این رشته ها در گذشته معمولا در فضای باز و روی زمین ماسه ای بدون هیچگونه تجهیزات و در برخی موارد با پیچیدن طناب دور دستها صورت می گرفت و تماشاچیان دور حریفان را احاطه می کردند. مبارزان تا زمانی که یکی از حریفان قادر به مبارزه نباشد با هم نبرد می کردند و جایزه آنان نیز معمولاً غذا و یا پول بوده است زیرا مبارزان اغلب از اقشار ضعیف و محروم جامعه برمی خواستند.

در سال 1995 در نشست کمیسیون کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) نماینده کامبوج پیشنهاد کرد که با تلفیق تمامی این ورزشها یک ورزش رزمی با عنوان "سوان فون" بوجود آید که با مخالفت نمایندگان دیگر بويژه نماینده تایلند مواجه شد زیرا آنها عقیده داشتند که ورزش رزمی هر کشور جزئی از فرهنگ و رسوم متمايز کننده آن کشور است.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای در دنیا, تای بوکس, انجمن موی تای جمهوری اسلامی ایران, فدراسیون ورزشهای رزمی, هیات رزمی
[ جمعه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 19:10 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 
 

آیا می‌دانید پس از ورزش چه باید خورد؟آنچه پس از ورزش می‌خورید برای جایگزینی گلیكوژن عضلات اهمیت زیادی دارد. همه‌ی ورزشكاران از اهمیت وعده‌های غذایی پیش از ورزش آگاهند، اما غذای پس از ورزش، اینكه چه چیزی بخورید و چه زمانی بخورید نیز به همان اندازه مهم است. برای مصرف غذای پیش از ورزش باید به ذخیره‌ی گلیكوژن توجه داشته باشید تا بهترین كاركرد را داشته باشید، اما غذای پس از ورزش برای بهبود نیروی بدنی و ادامه تمرینات بسیار مهم است.
جایگزینی آب بدن پس از ورزش:مایعات از دست رفته‌ی بدن طی ورزش اولین چیزیست كه باید جایگزین شود. اما چقدر؟
بهترین راه تخمین مقدار مایعی كه باید بنوشید این است كه:
* قبل از ورزش و بعد از آن خود را وزن كنید و مقدار تفاوت آن را با مایع جایگزین كنید.
* به ازای هر نیم كیلوگرم كاهش وزن 500-700 میلی لیتر آب بنوشید.
وعده های غذایی پس از ورزش:
مصرف كربوهیدرات نیز اهمیت دارد. 15 دقیقه بعد از ورزش كربوهیدراتهایی مانند آبمیوه و میوه مصرف كنید این كار كمك می‌كند گلیكوژن مصرف شده جایگزین شود. تحقیقات نشان داده اند كه مصرف 200-100 گرم كربوهیدرات طی دو ساعت پس از ورزش برای جایگزین كردن گلیكوژن و ادامه‌ی تمرین لازم است. اگر بیش از دو ساعت بگذرد و چیزی نخورید گلیكوژن 50 درصد كمتر در عضلات ذخیره می‌شود. علت این وضعیت این است كه مصرف كربوهیدرات، تولید انسولین را تحریك می‌كند كه به ساخته شدن گلیكوژن در عضلات كمك می‌كند. اما به هر حال مصرف كربوهیدرات تا حد معینی بر ذخیره سازی گلیكوژن تاثیر دارد.
مصرف پروتئین و كربوهیدرات:
تحقیقات نشان می‌دهند كه مصرف تركیب كربوهیدرات و پروتئین در طی دو ساعت بعد از ورزش تولید انسولین را تقریبا دو برابر می‌كند و گلیكوژن بیشتری ذخیره می‌شود. برای این كه این تاثیر ایجاد شود، نسبت كربوهیدرات به پروتئین باید 4 به 1 باشد. برای مثال چهار گرم كربوهیدرات و یك گرم پروتئین. مصرف پروتئین بیش از این مقدار تاثیر منفی بر این روند دارد چون پروتئین بیشتر، سرعت جبران كم آبی و جایگزینی گلیكوژن را كند می‌كند. 
یكی از مطالعات نشان می‌دهد كه ورزشكارانی كه با كربوهیدرات و پروتئین تجدید انرژی می‌كنند نسبت به كسانی كه فقط كربوهیدرات مصرف می‌كنند،‌ 100% ذخیره ی گلیكوژن بیشتری در عضلاتشان دارند. سطح انسولین نیزدر گروه اول بیشتر است.
نیاز به پروتئین پس از ورزش:مصرف پروتئین پس از ورزش نیز استفاده‌های مهم دیگری دارد. پروتئین، اسیدهای آمینه‌ی لازم را فراهم می‌كند تا بافت عضلانی كه در جریان ورزش شدید و طولانی آسیب می‌بیند ترمیم شود. مصرف پروتئین جذب آب را از روده افزایش می‌دهد و جبران آب عضلات را كاملتر می‌كند. اسید آمینه‌ی پروتئینها باعث تحریك سیستم ایمنی می‌شود و مقاومت شما را در مقابل سرماخوردگی و سایر عفونتها افزایش می‌دهد.
بهترین راه:
اگر به دنبال بهترین راه برای جایگزینی انرژی بدن خود پس از ورزش شدید و طولانی هستید، یك وعده‌ی غذایی شامل كربوهیدرات و پروتئین به نسبت 4 به یك بهترین انتخاب برای شماست. اگرچه غذاهای جامد می‌توانند به اندازه‌ی نوشیدنیهای ورزشی كارایی داشته باشند اما مصرف غذاهای مایع به دلیل هضم راحتتر ممكن است بهتر باشد. فاصله‌ی دو ساعته بین ورزش و مصرف غذا را فراموش نكنید.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: پس از ورزش چه باید خورد, موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون انجمن های ورزشی, پاهویوت
[ جمعه 3 ارديبهشت 1393 ] [ 20:9 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

همانگونه که در تاریخ کشورهای مشتق شده از مجموعه کشورهای هند شرقی بررسی گردید، اين کشورها که شامل: تایلند، کامبوج، ویتنام، برمه، میانمار، لائوس و مجموعه مالزی و اندونزی می باشند، در بخش مهمی از تاریخ خود مجموعه واحدی به نام "سیام" یا "سوختای" را تشکیل می دادند و حتی تا قبل از پایان دوران استثمار و رهایی از حالت مستعمراتی در قرون 19 و 20 و با وجود اسامی متمایز از یکدیگر، نمی توان تفکیک قابل قبولی میان این کشورها قایل گردید به دلیل همین تاریخچه مشترک، ورزشهای رزمی این مناطق نیز از نظر نوع حرکات و فرم اجرا بسیار شبیه یکدیگر بوده و درک تفاوتهای میان این رشته ها تنها با آشنایی کافی و دقیق با هر یک از آنها میسر خواهد بود. در این مقاله قصد ما بر این است تا رشته های مزبور را به تفکیک مورد بررسی قرار داده، تمایزات و شباهتها را برای علاقمندان بیان نماییم.
1- موای تای (muay thai):

این رشته مربوط به کشور تایلند است. رشته ای که تکنیکهای مبارزاتی آن بر اساس درگیری در حالت ایستاده و سرشاخ شدن طراحی شده است (در تمایز با رشته هایی مانند جوجیستو که فنون آن اغلب برای کاربرد در مبارزات روی خاک است). واژه "موای" از لغتی از زبان سانسکریت به نام "ماویا" مشتق شده است که به معنی گلاویز شدن و درگیری است.

موای تای را در دسته رشته های "هشت وجهی" قرار می دهند زیرا در این رشته از ضربات نواحی: مشت، آرنج، زانو و لگد استفاده می شود و چون هر انسان دارای دو پا و دو دست است، نتیجتاً در این رشته دارای هشت بخش مبارزاتی می گردد. (رشته ای مانند بوکس غربی را به همین دلایل دو وجهی می نامند). مبارزین موای تای را در زبان تایلندی " ناک موای" می گویند.

ادعا می شود که این رشته از رشته ای هندی – آفریقایی و بر پایه سلاح بنام "کرابی کرابونگ" مشتق شده است هرچند این ادعا چندان درست نمی نماید ولی به هر حال از تاثیر این رشته بر موای تای نمی توان غافل ماند.

تکنیکهای موای تای به دو بخش اصلی تقسیم می شوند. 1- فنون اصلی (ماءِ مای) 2- فنون فرعی (لوک مای) ولی تکنیکهای کاربردی در مبارزات به شکل زیر قابل تفکیک است:

الف): تکنیکهای مشت (چوک): در زمان باستان ضربات مشت در این رشته بسیار محدود بوده و به دو نوع مشت مستقیم کشیده و مشت دایره ای با دست کشیده (نه با دست خم شده مانند ضربات هوک در بوکس غربی) اجرا می شدند ولی بعدها با الهام از بوکس غربی انواع ضربات مشت در این رشته وارد گردید.

ب): تکنیکهای آرنج (سوک): این تکنیکها شامل ضربات افقی، عمودی و مورب است که می تواند به سمت بالا یا پایین وارد شود. ضربات مورب آرنج دارای سرعت بیشتر ولی قدرت کمتری است. این نوع ضربا ت یا بطور مستقل و یا در ترکیب با ضربات دیگر وارد می شود.

ج): تکنیکهای لگد (ته): ضربات لگد در موی تای به اشکال مختلف: مستقیم، چرخشی افقی و چرخشی مورب و همچنین ضربات تراستی (به زیر چانه و دنده ها) اجرا می شود ولی از ضربات به سمت عقب و به سمت کناره ها کمتر استفاده می گردد. خصوصیت ضربات پا در موای تای آنست که بوسیله چرخش تمام بدن (برخلاف ضربات پا در کاراته که فقط بوسیله چرخش ناحیه باسن انجام می شود) وارد شده و بنابراین دارای نیروی تخریبی بسیار است.

د): تکنیکهای زانو (کا او): این نوع ضربات شامل ضربات زانوی عمودی ( گاهی همراه با پرش )، ضربات افقی زانو(ضربات پروازی) و ضربات مستقیم زانو به سمت جلو است.

هـ): سرشاخ شدن (چاپ کو): این بخش از تکنیکها مختص رشته های این خانواده هستند. در مرحله سرشاخ شدن معمولاً از ضربات زانو و آرنج استفاده می گردد. برای مهار حریف کف دو دست بر پشت سر و گردن حریف قرار می گیرد و برای خروج از حالت سرشاخ نیز معمولاً سر و یا سینه حریف را با دو دست به سمت بیرون فشار می دهند.

و): تکنیکهای دفاعی: دفاع در موای تای به شش گروه قابل تقسیم است که شامل: بلوکه کردن، تغییر مسیر ضربه، اجتناب از برخورد با ضربه با تغییر زاویه، فرار تمامی بدن از مسیر حمله حریف، شکستن گارد حریف و بر هم زدن تکنیک حمله او، پیش دستی در اجرای تکنیک در حین اجرای تکنیک توسط حریف.

2- موای لائو (muay lao):

در کشور لائوس رشته کاملاً مشابهی بنام "موای لائو" توسط مبارزین لائوسی استفاده می شود و تنها تفاوت آن با موای تای در نوع پوشش رسمی مبارزین است که مانند رشته های چینی و ژاپنی دارای پوشش کامل و کمربند می باشند.

ادامه مطالب در اینده....

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای در دنیا, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 30 فروردين 1393 ] [ 15:7 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
  1.  
  2.  
  3. اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه عبارتند از...
  4. 6 نکته برای پیروزی در یک مبارزه رزمی
  5. اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه عبارتند از:
    ۱-ریلكس بدن: «ریلكس» واژه ای است انگلیسی و بمعنای شُل كردن بدن. رزمی كاری كه بتواند به طرز صحیحی بدنش را ریلكس و شُل كند به راحتی قادر است پارازیت‌ها و افكار منفی ذهن خود را كنترل نماید و فكرش را آرام سازد. به عبارتی «وقتی كه بدن آرام شود، ذهن نیز آرام می شود».زمانی كه ذهن آرام شد، فرد می تواند از تمام تكنیكها و فنون رزمی خود، در مبارزه حداكثر استفاده را ببرد. بعلاوه وقتی كه بدن ریلكس و آرام باشد، انرژی جسمی و روحی اضافی به هدر نرفته و رزمی كار بنیه و قدرت بیشتری برای مبارزه و اجرای فنون خواهد داشت. یك رزمی كار می تواند تكنیك شل كردن بدن را به 2 طریق انجام دهد:
    الف-ریلكس ثابت:این شیوه به صورت نشسته و یا اغلب، دراز كش انجام می شود و شخص بوسیله القاء حس سنگینی به خود، نقاط بدنش را شل كرده و به آرامش می رسد.

    ب-ریلكس متحرك:پس از اینكه تكنیك ثابت آموخته شد، شخص می تواند ریلكس متحرك كه بسیار موثرتر است را تمرین كند. ریلكس متحرك شامل حركات نرم«تایچی»و «چی كونگ»است. این حركات بعلت آنكه نرم، آهسته، روان و با هماهنگی تنفس انجام می شوند، عضلات رزمی كار را در حركت، ریلكس كرده به وی آرامش روحی فوق العاده ای می بخشد. و بخاطر آنكه از طریق این حركات، كارآیی هنرجوی رزمی بسیار بالا می رود، امروزه اكثر رشته های رزمی در جهان حركات نرم «تایچی» و «چی كونگ» را بعنوان مكمل سبك رزمی خود تمرین می كنند.

    ۲-تقویت فنون دفاعی: متاسفانه اكثر سبكهای رزمی، بر روی تكنیكهای تهاجمی تاكید بسیار می ورزندو به تكنیكهای دفاعی، توجه لازم را ندارند. فنون دفاعی بعلت آنكه شما را در برابر ضربات حریف كه گاه ممكن است منجر به نقص عضو و حتی مرگ شود، محافظت می كند در مبارزه بسیار مهمتر هستند تا فنون تهاجمی. شما می توانید تحت نظر یك استاد در عرض حداقل 6 ماه مبارزی تهاجمی شوید، ولی اگر بخواهید بصورت مبارزی تدافعی كه بتواند ضربات سریع و غافلگیرانه حریف را مهار كند در آئید، احتیاج به سالها تمرین زیر نظر یك استاد با تجربه دارید. عدم دفاع سریع و اصولی ضربات، در مبارزات قهرمانان مشهور سبكهای كلاسیك نیز مشاهده می شود. سبك «وینگ چون» كونگ فو یكی از سبكهای دفاعی معروف در دنیاست كه تكنیكهای دفاعی موثری دارد. وقتی كه شما در اثر تمرین، مهارتهای دفاعی نان را افزایش دهید، فنون تهاجمی تان خود به خود پیشرفت می كند. ولی اگر بخواهید بیشتر بر روی تكنیكهای حمله ای تاكید ورزید، فنون دفاعی تان بطور اصولی تقویت نمی شود.
     
    ۳-محكم كردن بدن: حساسیت زدایی جسمی نسبت به ضربه یكی از اصول بسیار مهم در هنرهای رزمی است. شما هر چقدر كه در فنون دفاعی، سریع و هوشیار باشید، باز هم امكان دارد در مبارزه یكی دو ضربه به شما اصابت كند كه البته امری است طبیعی. یا زمانی كه بخواهید تكنیك های حریف را دفاع نمایید باید از دستهای محكمی برخوردار باشید. از این رو، بدنسازی جسمی یك رزمی كار در مقابل ضربه به 3 بخش تقسیم می شود:

    الف-حساسیت زدایی عضله ای: در این وضعیت، حساسیت عضله ها نسبت به ضربه به تدریج از بین می روند.

    ب-محكم كردن استخوانهای دست و پا: طی تمرینات رزمی و مخصوصاً مبارزه، استخوانهای هنر جویان چه در دفاع و چه در حمله بدفعات به هم اصابت می كنند و اگر یك رزمی كار ماهر در فنون رزمی استخوانهای دست و پایش محكم نباشد، ممكن است در اثر درد شدیدی كه در استخوان ساعدش به علت دفاع ضربه حریف بوجود می آید، قادر به ادامه مبارزه نباشد. پس لازم است كه استخوانهای ضروری، مخصوصاً استخوان ساعد دست و ساق پا محكم شده و حساسیت آنها نسبت به ضربه بتدریج از بین بروند.

    ج-حساسیت زدایی صورت:از بین بردن حساسیت صورت نسبت به ضربه، اهمیت زیادی دارد. چون ضربه به صورت باعث گیجی می شود و زمانی كه رزمی كاری گیج و مغشوش شود، بهترین موقع است كه وی را تحت حملات متوالی قرار داد. فردی كه در اثر اصابت ضربه به صورتش، گیج شود دیگر هیچ عكس العملی نمی تواند از خود بروز دهد. از اینرو، حساسیت بعضی از نقاط صورت را باید از بین برد. حساسیت زدایی صورت باید بسیار با احتیاط و بتدریج صورت گیرد و مواظب بود كه به نقاط حساس مثل: بینی یا چشمها آسیبی وارد نشود. هر 3 نوع بدن سازی كه در بالا تشریح شد، باید حتماً تحت نظر مربی مجرب و بتدریج انجام گیرند. البته نقاط حیاتی بدن نظیر: بیضه، چشم، حفره گردن و غیره را بهیچ وجه نمی توان در برابر ضربه مقاوم نمود و تنها راه محافظت از آنها، تقویت فنون دفاعی است.
     
    ۴-توانایی مبارزه در فاصله نزدیك: مبارزه در اغلب رشته های رزمی در فاصله دور انجام می شود و بر این اساس، اكثر رزمی كاران تنها قادرند از فاصله دور مبارزه كنند و اگر فاصله بسته شود، در فاصله نزدیك نمی توانند به نحو موثری به مبارزه شان ادامه دهند. توانایی مبارزه از فاصله نزدیك، برای یك رزمی كار بزرگترین امتیاز محسوب می شود. اگر دقت كرده باشید دو نفر شخص عادی كه واقعاً با هم درگیر می شوند، در یك لحظه بطور غریزی و ناخودآگاه فاصله بین خود را كم می كنند و بیشتر از ضربات دست استفاده می نمایند. و این امر، در تمام مبارزات حقیقی و آزاد رزمی، طبیعی است. و به همین علت است كه اكثر قهرمانان رزمی‌كاری كه در مسابقات از فاصله دور و به صورت كلاسیك و قراردادی مبارزه كرده و پیروز می شوند، در مبارزات غیرقراردادی و آزاد و همچنین درگیریهای خیابانی، بندرت می توانند حریف خود را مغلوب سازند.

    تعداد معدودی از سبكهای رزمی هستند كه مبارزه شان از فاصله نزدیك و بیشتر با استفاده از دفاعها و ضربات دست (كه پیروزی نهایی در یك نبرد حقیقی را تعیین می كند) می باشد. یكی از این رشته ها، سبك «وینگ چون» كونگ فو است كه مبارزات این سبك، اصلی ترین و حقیقی ترین مبارزات رزمی در جهان می باشد، چون در شرایط كاملاً واقعی انجام می‌گیرند. برای نمونه، مبارزات یكی از قهرمانان معروف این رشته را بررسی می‌كنیم: «امین بوز ته په» استاد ارشد سبك وینگ چون و یكی از قهرمانان فعلی در مبارزات آزاد جهانی است. «اِمین» در بیش از 400 مبارزه كاملاً آزاد و خشن (بدون داشتن دستكش، محافظ سر و دیگر تجهیزات ایمنی) شركت نموده و كلیه حریفان خود را معمولاً كمتر از یك دقیقه مغلوب كرده و تا به حال شكست نداشته است. در بین حریفانی كه این استاد وینگ چون شكست داده، نام چند تن از رزمی كاران و اساتید مشهور رشته های مختلف رزمی نیز به چشم می خورد.
     
    راز اصلی موفقیت امین، سرعت زیاد و هوشیاری ذهنی خارق العاده در بكارگیری تكنیكهای دفاعی و تهاجمی دست به صورت هماهنگ است. به نحوی كه وی در نبردهایش با تهور زیادی فاصله خود را با حریف می بندد و با هوشیاری كامل و اغلب با استفاده از ضربات مشت مستقیم و بر هم زدن تعادل حریف، مبارزه را به نفع خود به پایان می برد. (فنونی كه ذكر شد، از تكنیكهای رایج در سبك وینگ چون است) اگر می خواهید قادر شوید در فاصله نزدیك مبارزه كنید، ابتدا باید زیر نظر استادی مجرب، ضربات و دفاعهای دست خود را مهارت بخشید و سپس فنون قفلی و درویی (به زمین انداختن حریف) را بیاموزید. ضمناً از تجهیزات ایمنی نیز حتماً استفاده كنید.

    ۵-تنفس صحیح و تقویت ششها: مَثَلی است چینی كه می گوید:«اگر ضربه یك رزمی‌كار فاقد كنترل تنفس باشد، ضربه اش قدرت لازم را نخواهد داشت». رزمی كاری كه به تكنیكهای تنفسی آشنا نباشد و آنها را انجام ندهد، نباید خود را یك رزمی كار واقعی بداند. اگر نگاهی به تمرینات سبكهای رزمی بیندازیم، در تمام آنها تكنیك های كنترل تنفس وجود داشته و اهمیت زیادی دارد. براستی چرا تنفس صحیح برای یك رزمی كار بسیار مهم است؟

    اجازه دهید با مثالی ساده، مطلب را روشن تر سازیم: اگر شما از چیزی بترسید و یا نسبت به موضوعی خشمگین شوید، اولین ریتم بدنی تان كه از تعادل خارج می شود، تنفس شماست كه سریع و تند می گردد. حال اگر در این وضعیت بتوانید نفسهای عمیق و شكمی انجام دهید یا به عبارتی تنفسهایتان را كنترل كنید، بسرعت آرام شده و انرژی جسمی و روحیتان تحلیل نمی رود.
     
    پس اگر مایلید طی تمرینات و مبارزه زود خسته نشده و بنیه، قدرت و استقامت زیادی داشته باشید، تمرینات تنفسی را پیوسته انجام دهید. از طریق تمرینات صحیح كنترل تنفس، ابتدا ششها قوی می‌شوند و حین تمرینات طاقت فرسای رزمی كه انرژی بدن رو به اتمام است، این ششهای قوی هستند كه تنفس را خود به خود كنترل كرده و اجازه نمی دهند، رزمی كار خسته و از ادامه فعالیت متوقف شود، بلكه با تنفسهای عمیق و كسب اكسیژن بیشتر، به وی انرژی می بخشند. اینكه می بینید بعضی از هنرجویان رزمی، در نبرد زود خسته شده یا اصطلاحاً «می بُرَند» به خاطر عدم آشنائی شان به تنفس عمیق و اصولی است. نكته دیگر اینكه: یك رزمی كار اساساً باید در حین تنفس كه بدن ضعیف شده و می خواهد انرژی بگیرد، تكنیكهای دفاعی و موقع تخلیه هوا كه بدن قدرت گرفته و میخواهد انرژی را انتقال دهد ضربه بزند.
     
    ۶-خود را به یك سبك رزمی محدود نكنید: نباید خود را تنها به فراگیری یك رشته رزمی خاص محدود كنید. چون هر سبك رزمی، مزایا و معایبی دارد و نمی توان گفت كدام رشته رزمی بهترین سبك است. بعضی ها آنقدر به رشته رزمی شان علاقه و حساسیت دارند كه اگر عیبی واقعی از آن گفته شود، نمی خواهند آنرا بپذیرند. لازم به ذكر است كه تمام هنرهای رزمی در دنیا از معبد شائولین در چین نشات گرفته و ریشه تمام سبكها در دنیا یكی است. و اگر دقت كرده باشید، تكنیكهای پا و دست با كمی اختلاف، در كلیه رشته ها یكسان است و تنها اسمشان فرق می كند. یكی از علتهایی كه باعث شد بروسلی در دنیا شهرت بسیاری بدست آورد این بود كه بروسلی با اینكه سبك اصلی اش وینگ چون كونگ فو بود، ولی اصول چندین سبك رزمی دیگر را فرا گرفته و پیوسته تمرین می نمود و خود را صرفاً به یك رشته رزمی، محدود نكرده بود. براین اساس بود كه وی حركات و فنون رزمی را مثل یك «بالِریَن» نرم و راحت و با سرعت و قدرت بسیاری بر روی حریفانش اجرا نموده همه را مجذوب خود می كرد.

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: 6 نکته برای پیروزی در یک مبارزه رزمی، موی تای، تای بوکس، پاهویوت، مبارزه تایلندی
[ جمعه 19 فروردين 1393 ] [ 13:17 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

 

ورزش برای سلامتی شما مفید است، اما انجام بیش از اندازه آن می‌تواند باعث خرابکاری در بدن و ذهن شما شود. پس آیا می‌دانید که چه زمانی در حال انجام ورزش بیش از اندازه هستید ...

 

7 مورد از علائم تمرین زدگی که باید به آن توجه کنید

ورزش برای سلامتی شما مفید است، اما انجام بیش از اندازه آن می‌تواند باعث خرابکاری در بدن و ذهن شما شود. پس آیا می‌دانید که چه زمانی در حال انجام ورزش بیش از اندازه هستید؟ در این نوشته ۷ موردی که نشان دهنده‌ی این است که بیش از اندازه ورزش می‌کنید را برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

 

۱. همیشه احساس خستگی می‌کنید:
یک برنامه ورزشی خوب آن است که پس از آن احساس شادابی و پر انرژی بودن کنید و توانایی انجام کارهای روزمره خود را از دست ندهید. پس اگر احساس می‌کنید که خسته می‌شوید یا اینکه انرژی‌تان تمام می‌شود، بدانید که بیش از اندازه ورزش می‌کنید.

۲. ژولیده و تند خو شده‌اید:
همراه با خستگی جسمی، خستگی روحی هم سر و کله‌اش پیدا می‌شود. زمانی که بدن شما خسته و استرسی است، بدنتان هورمون‌های استرس ترشح می‌کند که خلق و خوی شما را تغییر می‌دهند. پس اگر احساس می‌کنید که ژولیده خاطر، خشمگین، افسرده و سردرگم شده‌اید، آنگاه نیاز دارید تا به بدنتان گوش دهید و ورزش را تمام کنید!

۳. عملکردتان کاهش میابد:
کاهش عملکرد در طول روال ورزشتان، نشان می‌دهد که خیلی به بدنتان فشار آورده‌اید. حالا وقتش رسیده که به بدنتان استراحت بدهید و کمی سبک‌تر ورزش کنید.

۴. انگیزه‌تان را از دست می‌دهید:
زمانی که ورزش کردن به یک فعالیت بیش از توانتان تبدیل شده و دیگر جنبه‌ی تفریح نداشته باشد، آنگاه نیاز دارید تا درباره‌ی ورزشتان تجدید نظر کنید. ورزش بیش از اندازه و استرسی که به شما وارد می‌کند، انگیزه‌ی شما برای ورزش را کاهش می‌دهد.

۵. گرفتگی عضلات و درد عضلانی بیش از اندازه:
اگر متوجه شده‌اید که بیش از حد معمول درد عضلانی یا گرفتگی عضلات دارید، این علامتی است که بدن شما به استراحت نیاز دارد. ادامه‌ی این روال ورزشی ممکن است صدمات جبران ناپذیری برایتان داشته باشد.

۶. بدنتان به زمان بیشتری برای تامین انرژی نیاز پیدا کرده:
اگر پس از جلسات تمرینی، بدنتان به زمان بیشتری برای تامین انرژی و بهبود درد عضلاتتان نیاز پیدا کرده است، این هم علامت دیگری است که بیش از اندازه ورزش می‌کنید.

۷. خیلی بیمار می‌شوید:
یکی از خطرات ورزش بیش از اندازه و طولانی مدت، این است که سیستم ایمنی بدن شما بخاطر خستگی‌های پیاپی جسمی و روحی تضعیف خواهد شد. پس اگر متوجه شدید که بدنتان مستعد بیماری وعفونت شده است، به عکس العمل بدنتان گوش دهید و به آن زمان بیشتری برای استراحت و تامین انرژی بدهید.

اگر بدنتان به شما می‌گوید که بس کن، به آن گوش کنید و بس کنید! زیاده روی در هر چیزی بد است، حتی در مورد ورزش!

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: علائم تمرین زدگی, برتري در هنرهاي رزمي, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 23 فروردين 1393 ] [ 16:4 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

آسیبهای مچ پا شایعترین آسیب ورزشی محسوب می گردد ۸۵% از صدمات مچ پا
را پیچ خوردگی های مچ پا تشکیل می دهد . و ۸۵% این پیچ خوردگی ها را نوعی
پیچ خوردگی که در آن پا ( کف پا ) به سمت داخل بوده و کناره خارجی پا مماس بر
زمین می باشد تشکیل می دهد که آسیب وارده به سمت خارج مچ پا وارد
می شود .
پیچ خوردگی مچ پا شایعترین آسیب و صدمه ورزشی محسوب می گردد که احتمال
بروز آن در دوره ورزشی یک فرد بین ۴۵-۲۵% می باشد .

 

 

پیچ خوردگی مچ پا بویژه در ورزشهای فوتبال ، کوه نوردی والیبال و بسکتبال شایع است.
آناتومی مچ پا
درساختار مچ پا سه استخوان درشت نی ( تیبیا ) و نازک نی ( فیبولا ) و
تالوس ( قاپی ) شرکت دارند که توسط رباطهایی مثل رباط دلتوئید ، رباط تالوفیبولار
قدامی و خلفی و … حمایت می شوند .
علت بیشتر بودن آسیب در سمت خارجی مچ پا نسبت به سمت داخلی آن بالاتر
بودن سطح مفصلی و بیشتر بودن سطح مفصلی در سمت داخل نسبت به خارج
است و نیز اینکه رباطهای سمت داخل مچ پا ( رباط دلتوئید ) قطورتر و محکم تر از
رباطهای سمت خارج مج پا می باشند . در سمت خارج سه رباط نسبتاً کم
استحکام تالوفیبولار قدامی و خلفی و رباط پاشنه ای به نازک نی را داریم .
انواع پیچ خوردگی های مچ
الف - پیچ خوردگی های خارجی :
در حرکت چرخشی پا به سمت خارج به طوری که کف پا به سمت داخل قرار گیرد رخ می دهد و در آن قسمت خارجی مچ پا صدمه می بیند .
ب - پیچ خوردگی های داخلی :
در حرکت چرخشی پا به سمت داخل به طوری که کف پا به سمت خارج قرارگیرد رخ می دهد و در
آن قسمت داخل مچ پا صدمه می بیند .
ج – پیچ خوردگی های بالای مچ پا :
که منظور پارگی رباط بین درشت نی و نازک نی در انتهای تحتانی آنها است که اغلب با درد جلوی مچ
پا تظاهر پیدا می کند .
پیشگیری از رگ به رگ شدم مچ پا
بهترین روش پیشگیری، حفظ قدرت و بالانس و هماهنگی عضلات ساق و کف پا و قابلیت انعطاف
مفصل است. به این تکات باید توجه شود
• قبل از انجام هر ورزشی باید خود را با انجام نرمش های کششی مورد نیاز گرم کرد.
• روی زمین های صاف راه بروید و بدوید.
• کفش مناسب به پا کنید.
• وقتی در حین ورزش احساس خستگی و درد در ساق و مچ پا کردید به ورزش ادامه ندهید.
اگر قبلا یک بار مچ پای شما رگ به رگ شده است در صورتیکه لیگامان ها به خوبی بهبود نیابند ممکن است
رگ به رگ شدن بعدها مکرراً تکرار شود. اگر درد بیش از شش هفته باقی بماند و مچ پای شما ناپایدار باشد
وضعیت شما مزمن شده است. در این صورت باید تا مدتی مچ پای خود را از اعمال فشار های نابجا محافظت
کرده و با انجام نرمش های لازم انعطاف را به مفصل و قدرت را به عضلات اندام تحتانی خود برگردانید و مهمتر
از اینها حس تعادل و بالانس Proprioception را که عموماً بعد از پیچ خوردگی مچ پا مختل میشود بهبود دهید.
این اقدامات باید با راهنمایی متخصص ارتوپدی و زیر نظر یک فیزیوتراپ متبحر انجام شوند. در این موارد گاهی
اوقات استفاده از کفی خاصی در زیر کفش که قسمت خارجی پاشنه را چند میلیمتر بالاتر بیاورد
Lateral heel wedg میتواند مشکلات بیمار را کمتر کند. در صورت عدم بهبودی ممکن است لازم شود
تا لیگامان های مچ پا با عمل جراحی بازسازی شود.

 

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: آسیبهای مچ پا, هیات رزمی شمالغرب تهران, موی تای, تای بوکس, انجمن موی تای
[ جمعه 18 فروردين 1393 ] [ 22:2 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 

به هنگام ورزش‌های بدن بالا می‌رود و ممکن است بدن دچار گرمازدگی شود و کارآیی ورزشکار کاهش پیدا کند. یکی از راه‌هایی که برای خنک کردن بدن...

 

خنک کردن دست کارآیی ورزشکاران را بالا می‌برد

به هنگام ورزش‌های بدن بالا می‌رود و ممکن است بدن دچار گرمازدگی شود و کارآیی ورزشکار کاهش پیدا کند. یکی از راه‌هایی که برای خنک کردن بدن و کمک به ورزشکار مطرح شده است، کم کردن دمای دست‌ها با آب سرد است.

در فواصل بین تمرین ، قرار دادن دست‌ها به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب سرد 10 درجه می‌تواند کارآیی ورزشکاران را افزایش دهد.

دستان ما از نظر زیست‌شناختی معجزه هستند و می‌توانند در پیشرفت ما حتی بیشتر از مغز تاثیرگذار باشند. به گفته‌ی آلن رودوک یک متخصص پزشکی ورزشی، خنک نگه داشتن دست‌ها می‌تواند به کارآیی ورزشی کمک کند.

دست‌های انسان‌های امروزی با دست‌های انسان‌های اولیه متفاوت است. با گذشت زمان انگشت شست و دو انگشت کنار آن قوی‌تر شده‌اند. دستان ما مرکز تبادل دما هستند و نقش مهمی در حفظ دمای میانه‌ی بدن دارند.

دست ساختاری ایده‌آل برای تبادل دما دارد. این به دلیل سطح وسیع آن، تولید گرمای کم، ذخیره بالای خون و سرد شدن سریع آن است.

رگ‌های خونی خاص در کف دست میزان جریان خون را کنترل می‌کنند و بسیار در تغییرات دمای بدن موثر هستند. برای مثال در یک روز سرد رگ‌های خونی نزدیک پوست منقبض می‌شوند و خون گرم را به ارگان‌های اصلی و مرکزی بدن می‌رسانند. هنگامی که گرمتان می‌شود خون در پوست جریان پیدا می‌کند و به کمک عرق کردن سعی می‌کند تا بدن را خنک کند.

برای اولین بار ایده‌ی خنک کردن دست برای تنظیم دمای بدن را نیروی دریایی انگلیس در سال 1990 به کار برد. این روش برای کم کردن دمای بدن بعد از تمرین در دمای 40 درجه با پوشیدن لباس آتش‌نشانی بود. در این روش دست‌ها را در آب سرد فرو می‌برند. افراد دست‌ها را در دماهای مختلف 10 درجه 20 درجه و 30 درجه فرو می‌بردند و هرچقدر دما کمتر می‌بود، بدن زودتر سرد می‌شد.

بعد از 20 دقیقه قرار دادن دست‌ها در آب دمای بدن به دمای عادی آن بازمی‌گردد. محققان دریافتند که این روش را می‌توان برای مقاصد صنعتی و ارتشی به کار برد.

کار و استراحت متناسب، مساله‌ای است که برای ورزشکاران مطرح است. محققان بیان کرده‌اند که قرار دادن دست در آب 10 درجه به مدت 10 دقیقه بعد از 60 دقیقه ورزش در دمای 30 درجه و رطوبت 60% به کارآیی کمک می‌کند. کسانی که در این تحقیق شرکت کردند، ورزشکارانی بود که 30 کیلومتر دویدند و ورزشکاران معلولی که با ویلچر یک کیلومتر را طی کردند. نتایج نشان داد که خنک کردن دست کارآیی ورزشکاران را حدود 20 ثانیه افزایش داده است.

ورزشکارانی که مدت زیادی برای استراحت ندارند باید چه‌کار کنند؟ محققان انگلیس راه حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند. آنها دستبندهایی که آب را به دور بازو به جریان درمی‌آورد طراحی کرده‌اند.

 

بهترین زمان برای خنک کردن دست در میانه بازی است در این زمان ورزشکاران می‌تواتنند به مدت 5 دقیقه دست را در آب سرد قرار دهند. اگر آب حدود 5 درجه باشد می‌توان دمای میانی بدن را حدود نیم درجه پایین آورد که باعث کم شدن خطر گرمازدگی و بالا بردن کارآیی می‌شود. این کار را می‌توان در ورزش‌هایی همچون فوتبال، هاکی و راگبی انجام داد.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: خنک کردن دست کارآیی ورزشکاران را بالا می‌برد, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 20 فروردين 1393 ] [ 10:19 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

مهمترین عضلات بدن برای مبارزه!

مهمترین عضلات درگیر در مبارزه کدام ها هستند؟ من نقش هر کدام از عضلات برای مبارزه و نحوه استفاده از آنها در طی یک مبارزه بوکس را توضیح خواهم داد.

همه می دانند که تمرین دادن یک عضله در مقابل عدم تمرین دادن آن یک مزیت محسوب می‌شود. اگر بوکس به این سادگی بود، تمرین دادن کل بدن، نهایت برتری فیزیکی را به شما می بخشید. مشکل این است که هیچکس آنقدر وقت ندارد که تک تک عضلات را تمرین دهد. بسیاری از عضلات کوچکتر شما اگر هم تمرین داده شوند مزیت کمی به همراه خواهند داشت.

اغلب جنبه های فیزیکی بوکس مانند تعادل، نیرو و حرکت از پایین تنه منشأ می گیرند و جنبه های تکنیکی تر بوکس مانند دقت دفاع و زدن مشتها از بالا تنه می آیند. براساس احتیاجاتی که برای سبک خود احساس می کنید، به خودتان بستگی دارد که تصمیم بگیرید بر قدرت بیشتر یا سرعت یا استقامت و یا همه آنها تمرکز نمایید.

کلید تمرین کارآمد بوکس، درک نحوه استفاده از عضلات و توانایی تصمیم گیری درباره نحوه تمرین دادن آنها به گونه ای که متناسب با اهداف مورد نظرتان باشد است. ورزشکاران هوشمند می دانند که قطعا عضلات مشخصی باید در اولویت بیشتری قرار گیرند.

پاها (قدرت)

منظور من از پاها، اختصاصا عضلات چهار سر و پشت ساق است. این چیزی است که هر کسی که می خواهد یاد بگیرد که چگونه هر کاری را با بدنش با قدرت انجام دهد، باید دارای آن باشد. تمام قدرت از زمین می آید، نه جای دیگری. از آنجا که پاها با زمین ارتباط دارند، بیشترین مسئولیت را برای فشار آوردن به زمین و خلق قدرت در سراسر بدن عهده دار هستند. پاها همچنین بزرگترین عضلات بدن را نیز دارند. به همین دلیل است که تمام مشتهای صحیح بوکس، با چرخش و گردش پاها پرتاب می‌شوند.

باز هم می گویم که پاها بیشترین قدرت را تولید می کنند، نه قفسه سینه و یا عضلات سه سر. اگر با دقت به بسیاری از کاملترین و برترین بوکسورهای تاریخ نگاه کنید، خواهید دید که آنها بیش از آنکه بازوها یا سینه های بزرگی داشته باشند، پاهای بزرگی دارند. با دقت به بدن بوکسورها نگاه کنید. عضلات سینه ای پیشرفته یا عضلات سه سر خیلی بزرگی پیدا نخواهید کرد. مارکوس مایدانا، مانی پاکویائو، توماس هرنز، جولیان جکسون و فلیکس ترینیداد بعضی از نامهایی هستند که فورا به ذهن می آیند. این افراد با اینکه بالاتنه بزرگی نداشتند اما قدرت عظیمی در مشتهایشان ایجاد می کردند.

حتما مایک تایسون، به عنوان یک بوکسور پویا و پرتحرک نیز پاهایش عضلانی تر از بازوهایش بود.

 

لگن (تعادل و ریشه پایین تنه)

لگن پایین تنه و پاها را با یکدیگر نگه می دارد. این ناحیه در صورت نیاز با چرخاندن کل بدن انرژی ایجاد می‌کند. وظیفه مهم دیگری که لگن باید انجام دهد، حفظ تعادل است. از آنجا که لگن به مرکز ثقل بدن خیلی نزدیک است، لگن قویتر به معنی کنترل بهتر و تعادل می‌باشد. نیازی به تاکید نیست که تعادل قطعا یکی از مهمترین عوامل موثر در بوکس است. تعادل اساسا کارایی و تاثیر حمله، دفاع، حرکت و در کل مهارت مبارزه شما را تعیین می‌کند.

همچنین می توان لگن را به عنوان وزن بدن درنظر گرفت. با استفاده از عضلات پا برای حرکت دادن لگن در هر مشت قادر خواهید بود که وزن کل بدنتان را روی مشت گذاشته و نیروی آن را به حداکثر برسانید.

 

شکم (ریشه جلو تنه و برگشت حمله)

عضلات شکمی یک دسته بسیار قدرتمند از عضلات هستند که کل بدن را در کنار هم نگه می دارند. هر اندامی از بدن به صورت انفرادی، انرژی شخصی تولید می‌کند. اما این عضلات شکم هستند که به شما اجازه می دهند نیروی خلق شده توسط اندام ها را به صورت یک نیروی واحد با هم ترکیب نمایید. در بیان ساده، عضلات شکم به شما اجازه می دهند که نیروی خلق شده توسط تمام اندام ها را در قالب یک مشت نیرومند با هم ترکیب کنید، عضلات شکم علاوه بر متصل کردن کل بدن با یکدیگر به تنفس کمک می کنند و اجازه می دهند که از ضربات جلوی بدن استفاده نمایید.

پشت نیز با نگه داشتن بدن و ترکیب نیروی خلق شده توسط تمام اعضا با یکدیگر، به عنوان یک عضله استحکام بخش کل بدن عمل می‌کند. حقیقت کمتر شناخته شده (اما بسیار مهم)دیگر این است که پشت کمک بزرگی به بازپروری مشت یعنی سرعتی که می توانید پس از یک مشت دست خود را عقب بکشید می‌کند.

بسیاری از مبارزان، بیش از حد خود را درگیر ساختن جلوی تنه از طریق حرکت شنا و مشت زدن به کیسه سنگین می کنند و تعداد معدودی از آنها هستند که بر ساختن قسمت های پشت بالا تنه مانند پشت شانه و پشت تمرکز می کنند. نکته مهمی را باید بگویم؛ وقتی تمام وقت خود را صرف ضربه زدن به کیسه سنگین می کنید، ممکن است متوجه نشوید که در مرحله بازپروری مشت، کیسه سنگین دستتان را به عقب هل می‌دهد. با غفلت کردن از تمرین عضلات پشت و پشت شانه، عضلات بازپروری کننده مشت ضعیفتری خواهید داشت. در جریان یک مبارزه واقعی، وقتی مشتهایتان به هدف نمی خورد، بازوهایتان بسیار سریع خسته خواهند شد. زیرا وقتی مشتهایتان به جای اینکه با هل دادن به عقب، برگردند، با نیروی عضلات خودتان به عقب می آیند و دستکشهایتان برایتان خیلی سنگین خواهند شد.

 

شانه ها (استقامت بازو)

شانه ها مهمترین عامل پایداری مشت هستند. شانه ها نیرو تولید می کنند و مشتها را شروع می کنند. اما به نظر من آنها برای پایداری مهمترین عضو می باشند. وقتی بازوهای بوکسورها برای زدن مشت و یا نگهداشتن برای دفاع از سر بیش از حد خسته می‌شوند، علت فقط این است که شانه ها خسته شده اند. فکر کنید : وقتی بازوها خسته می‌شوند، معمولا همیشه شانه اولین عضوی است که خسته می‌شود. در یک وضعیت ایستاده اینگونه به نظر می رسد که یک عضله نسبتا کوچک در لبه بازو است که باید کل بازو را بالا نگه دارد. در این وضعیت به راحتی می توان دید که چرا شانه خیلی سریع خسته می‌شود.

بنابراین اگر می خواهید قادر باشید که مشتهای بیشتری بزنید و دستهایتان را برای مدت بیشتر بالا نگه دارید. بهتر است تمرین شانه برای افزایش استقامت آنها را آغاز کنید. به دنبال قوی تر و بزرگ شدن شانه ها نباشید. آنها در مقایسه با عضلات پا ، انرژی کمتری به مشت اضافه می کنند.

 

بازوها (انتقال، سرعت و آغاز مشت)

نقش بازوها، انتقال مشت است. منظور من از انتقال مشت این است که مهمترین وظیفه بازوها انتقال مشت به حریف است. بازو در تولید انرژی مسئولیتی ندارد. این کاری است که بر عهده پاها می‌باشد. تمام آنچه که بازوها باید انجام دهند. انتقال نیروی خلق شده توسط بدن به حریف است.

پس در واقع تمام آنچه که بازوها باید انجام دهند، دسترسی و لمس حریف می‌باشد - و نه چیز دیگری . حال که متوجه شدید که بازوها در انتقال مشت نقش دارند، نه در تولید نیرو، خواهید دید که داشتن بازوهایی سریع مهمتر از مبارزه هایی نیرومند است. بازوهای سریع به شما سرعت و حرکت ناگهانی می بخشند. سرعت به شما کمک می‌کند که مشت را به گونه ای حرکت دهید که از دفاع حریف عبور نماید. حرکت ناگهانی به شما کمک می‌کند که پس از زدن مشت برای دفاع از خود آن بازو را به سرعت بازپروری کنید.

به صورت تخصصی تر باید گفت، عضلات سه سر در سرعت مشتهای مستقیم نقش دارند و عضلات دوسر برای سرعت و حرکت ناگهانی هوکها و آپرکاتها موثرند. سعی نکنید که برای کسب قدرت حجم بازوها را زیاد کنید. سرعت آنها راحفظ کنید تا بتوانید از مشتهای سریع و ضربات ترکیبی سریع برخوردار باشید. اجازه دهید که پایین تنه، قدرت را تامین نماید و بازوها به سرعت بپردازند.

 

سینه (ریشه بالاتنه)

عضلات سینه ای، عضلات استحکامی بالاتنه هستند. مهمترین وظیفه آنها اتصال شانه ها، بازوها و عضلات پهلو به صورت یک نیروی واحد ترکیبی می‌باشد. این عضلات همچنین بیشترین نیروی برخاسته از عضلات بالاتنه برای زدن مشت را نیز تولید می کنند.

 

عضلات کوچک

گردن در مقاومت در برابر مشت نقش دارد. مبارزان زیادی را می بینید که گردنشان را تقویت می کنند. به این ترتیب وقتی سرشان ضربه می خورد، زیاد به عقب تاب بر نمی دارد و در زاویه آسیب پذیری قرار نمی گیرد. عضلات ساعد در زمان زدن مشت باعث محکم تر شدن و شدیدتر شدن مشت می‌شوند. مشت محکم تر یعنی دستتان با سختی بیشتری به هدف می خورد. همچنین مشت محکمتر به این معنا نیز می‌باشد که احتمال آسیب‌دیدگی دست کمتر خواهد شد، زیرا استخوان ها فضای زیادی برای حرکت نداشته و کمتر احتمال دارد که در زاویه نامناسب قرار گیرند.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai boxمهمترین عضلات بدن برای مبارزه, موی تای, تای بوکس, انجمن موی تای ایران
[ جمعه 15 فروردين 1393 ] [ 13:42 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ جمعه 7 فروردين 1393 ] [ 12:58 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

دوستان عزیزی که مایلند وزن خود را تنظیم نمایند می‌توانند از مطالب جدول ذیل  استفاده نمایند.  کاربرد این جدول به شرح ذیل می‌باشد:

ابتدا کالری مصرف شده را در فعالیت روزانه‌ی خود محاسبه می‌کنید سپس کالری موجود در مواد خوراکی خود را تنظیم کنید:


اگر می‌خواهید وزن خود را بکاهید باید کالری موجود در غذا کمتر از کالری مصرفی باشد و اگرمیخواهید بر وزن خود بیافزایید باید بر عکس قبل عمل نمایید.


مقدار کالری مصرفی نوع فعالیت در یک ساعت
۷۰ خوابیدن
۸۰ دراز کشیدن
۱۰۰ نشستن
۱۱۰ انجام کار دستی
۱۲۰ ایستادن
۱۲۰ رانندگی
۱۳۵ ظرفشویی
۱۳۵ خیاطی
۴۷۰ اسب سواری (سریع)
۴۸۰ قدم زدن ( تند)
۴۷۰ تنیس یک نفره
۵۰۰ شمشیر بازی
۵۰۰ باغبانی ( سخت)
۵۵۰ هندبال
۵۵۰ فوتبال
۵۵۰ شنا با سرعت متوسط
۶۰۰ دوچرخه سواری (سریع )
۶۰۰ اسکی ( از سمت بالای تپه به سوی پایین)
۶۵۰ یوگا
۷۰۰ کوهنوردی
۷۰۰ شنا (سریع)
۷۰۰ دویدن خیلی سریع و به مدت کوتاه
۱۱۰۰ کوهنوردی ( سریع )
۱۱۰۰ وزنه برداری
۱۲۰۰ اسکی در زمین هموار
۱۳۵۰ کشتی
۳۰۰ قدم زدن با سرعت متوسط
۳۰۰ انجام کارهای سخت خانگی
۳۰۰ رقص
۳۵۰ تمیز کردن  اتاق
۳۵۰ تنیس دو نفره
۳۵۰ بدمینتون
۳۵۰ تنیس روی میز
۳۵۰ والیبال
۳۸۰ شست و شوی ماشین
۴۰۰ پرورش اندام
۵۰۰ بالا رفتن از پله
۴۰۰ پارو زدن قایق
۴۰۰ شنا با سرعت آهسته
۴۰۰ دوچرخه سواری با سرعت
۱۵۰ شست و شوی لباس با دست
۱۵۰ آشپزی
۱۷۰ نرمش
۱۷۰ روفتن با جارو دستی
۱۸۰ راه رفتن کند
۱۹۰ گردگیری
۱۹۵ پاک کردن پنجره
۲۰۰ اتوکشی
۲۰۰ همبازی شدن با بچه ها
۲۰۰ دوچرخه سواری آهسته
۲۵۰ مرتب کردن رخت خواب
۲۴۰ قالیبافی
۲۴۰ باغبانی

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: میزان کالری مصرفی شما در روز, موی تای, پاهویوت, کیک بوکسینگ, تای بوکسینگ
[ جمعه 5 ارديبهشت 1393 ] [ 21:56 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

برای رساندن ورزشکار به وزن خاص باید از ۱۵ روز قبل از مسابقه، وی را تحت نظر متخصص تغذیه قرار داد و با اصول غذایی، به نحوی که ذخیره غذایی بدن او کم نشود، برای کاهش وزنش برنامه ریزی کرد، زیرا با روش هایی مثل سونا یا مصرف داروهای مدرن راندمان کاری ورزشکار کاهش می یابد؛ برای مثال یک ورزشکار ۷۰ کیلوگرمی، به ازای هر ۵۱ کیلو آبی که از دست می دهد، ۲۰ درصد راندمان کاری اش کم می شود.

http://drsherafatvaziri.com/

 

یک ورزشکار با توجه به نوع فعالیت بدنی که انجام می دهد، نیازش به انرژی افزایش می یابد که با مصرف ویتامین ها، پروتیین و املاح، این نیاز تامین می شود.
آخرین مطالعاتی که بر روی ورزشکاران سالم از نظر جسمی و روحی انجام شده، نشان داده است که یک ورزشکار زمانی به حداکثر توانایی عضلانی می رسد که ذخیره درشت مغذی ها در بدنش به میزان کافی باشد.


این درشت مغذی ها عبارتند از:

  • کربوهیدرات ها(مواد نشاسته ای و قندی) که ۵۵ درصد انرژی دریافتی را تامین می کنند.
  • چربی ها ۲۵ تا ۳۰ درصد انرژی روزانه را تامین می کنند که دو سوم آنها باید از روغن های مایع باشد.
  • پروتیین ها ۱۲ تا ۱۵ درصد انرژی روزانه را تامین می کنند که نسبت پروتیین حیوانی به گیاهی باید حداقل یک یا بیشتر باشد.
  • دریافت آب و نمک نیز باید متناسب باشد.
  • ضمن این که باید توجه داشت که حداکثر باید تا ۱۰ درصد انرژی دریافتی از قندها باشد، چون برخلاف تصور همگان می تواند منجر به کاهش ترشح هورمون انسولین و در نتیجه افت قدرت ورزشکار شود.
  • مواد قندی علاوه بر میزان متناسب، باید به نحوه خاصی هم مصرف شوند؛ مثلاً مصرف مواد قندی برای ورزشکار باید هم به صورت شربت های آماده و هم نوشیدنی هایی که توسط شرکت های مختلف تجاری تهیه می شود، باشد. ولی باید توجه داشت از قندهایی که جذب کندی دارند استفاده شود تا در طول مسابقات و تمرینات برای ورزشکار مفید باشند. در مورد روغن ها، چون روغن های مایع سریع تر توسط عضلات مصرف می شوند، مناسب ترین نوع برای ورزشکار هستند.
  • همچنین پروتیین های حیوانی که ورزشکار استفاده می کند، نباید از بره جوان باشد، زیرا بازهای آلی آن بالاست و موجب گرفتگی عضلات می شود. برای مثال خوردن کله پاچه، سیرابی و مغز به شدت برای ورزشکار ضرر دارد و بهتر است بیشتر از گوشت آب پز و بخارپز استفاده شود.

 

تغذیه در مسابقات ورزشی:

 

  • ۶ روز مانده به مسابقات، تغییراتی را در رژیم غذایی ورزشکاران ایجاد می کنیم.
  • ۳ روز اول مقدار کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی وی کم می کنیم و تمرینات نسبتاً سنگین به ورزشکار می دهیم تا ذخایر گلیکوژنی بدن او تخلیه شود.


۳ روز آخر نیز رژیم کربوهیدرات که ۷۰ تا ۸۰ درصد انرژی دریافتی روزانه را تشکیل دهد، تهیه می کنیم. تمرینات نیز سبک می شود. به این ترتیب ذخایر کربوهیدراتی ورزشکار را تا دو برابر افزایش می دهیم.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: شیوه کاهش وزن در ورزشکاران, بوکس, باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 4 ارديبهشت 1393 ] [ 11:10 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

برای بسیاری از مردم چه افراد عادی و چه ورزشکار این سوال مطرح است که برای داشتن اندامی موزون و بدنی متناسب ورزش مهمتر است یا تغذیه؟ لذا در این مطلب به این سوال پاسخ داده ام.

 

http://drsherafatvaziri.com/

 

 

اصولا هدف اصلی از ورزش رسیدن به درجات بالا تر سلامتی است این سلامتی شامل سلامت روح و جسم، هر دو میشود.در اثر ورزش موادی در بدن ترشح بیشتری میابند که حاصل  آنها احساس شادابی و سرخوشی خاص در بعد از ورزش است و مسلما تمام کسانی از شما که ورزش نموده اید بار ها این احساس جذاب را بعد از ورزش تجربه کرده اید.

 

ورزش چه از نوع ورزش های هوازی و چه از نوع دیگر باعث افزایش تونیسیته و قوام عضلات و استحکام در سیستم اسکلتی و تاندون ها و رباط ها میگردد و کم کم باعث افزایش در تراکم توده عضلانی میشود.حاصل این مجموع ، زیبا تر شدن بدن و رفع نواقص در شکل ظاهری بدن است.از این موضوع در علم تناسب اندام جهت شکل دادن به بدن استفاده میکنیم.مثلا اگر شخصی شانه های جمع دارد ولی فرم لگن وی پهن است( یعنی بدنش به شکل 8 میباشد) با انجام حرکات ورزشی مناسب در نواحی شانه میتواند شانه ها را پهنتر نموده تا مشکل پهنی لگن وی کمتر به چشم بیاید.ویا کسانی که احساس میکنند دست یا پای لاغری دارند با انجام تمرینات اصولی روی عضلات دست ها و پا ها براحتی این مشکل را میتوانند حل کنند.و یا برای از بین بردن چربی های بدن از تمرینات هوازی مثل دوچرخه ثابت ، تردمیل، پیاده روی و...میتوان کمک گرفت.

 

 

از این مطالب خوب پیداست که ورزش نقش اصلی و اساسی در تغییر شکل بدن به سمت و سوی دلخواه یا حفظ تناسب اندام را به عهده دارد اما آیا ورزش تنها کافی است؟ مسلما خیر.

 

 

 

نقش اساسی دیگر یا در واقع مکمل اصلی ورزش، تغذیه است. حتما این سوال در ذهن شماست که چه تغذیه ای برای تناسب اندام بهتر است؟

 

تغذیه مناسب برای هر بدنی با بدن دیگر فرق دارد. نحوه تغذیه کسی که چربی اضافه دارد و باید چربی از دست بدهد با نحوه تغذیه کسی که میخواهد عضله سازی کند کاملا متفاوت است دقیقا همانطور که نحوه ورزش این دو نفر باید متفاوت باشد.

 

کسانی که میخواهند چربی سوزی کنند باید چربی هایی مثل انواع سرخ کردنی ها،کره،خامه،روغن و.. را از مواد غذایی حذف کرده و مصرف کربوهیدرات ها را نیز محدود(نه کاملا قطع)کنند. نمونه هایی از این کربوهیدرات ها مثل نان،برنج،سیب زمینی،ماکارونی و.. هستند که همانگونه که گفتم باید محدود (نه کاملا قطع) گردند.

 

کسانی که میخواهند عضله سازی کنند یا به اصطلاح سایز خود را در برخی قسمت های بدن بالاتر ببرند باید از مواد پروتئینی مثل گوشت ،مرغ ، ماهی، تخم مرغ و... بیشتر استفاده کنند البته مواد کربوهیدراتی مثل نان،برنج،سیب زمینی،ماکارونی و.. در حد لازم برای انرژی روزانه و ورزشی لازم است.

 

شاید اکنون در ذهن شما این سوال باشد که پس تکلیف کسانی که میخواهند همزمان چربی سوزی کنند و روی سایز و شکل بدن کار کنند چیست؟ پاسخ این است که این افراد باید ترکیبی از رژیم های غذایی که در بالا ذکر شد را استفاده کنند.

 

 

نیاز های غذایی یک فرد ورزشکار از یک آدم عادی بالاتر است یعنی یک ورزشکار به مقدار بالاتری از مواد غذایی شامل پروتئین(گوشت،مرغ،ماهی،شیرو...) ، کربوهیدرات(نان،برنج،سیب زمینی،ماکارونی و...) ویتامین و املاح نیاز دارد پس اگر در کنار یک برنامه ورزشی مناسب شما یک برنامه غذایی خوب بر اساس شرایط بدنیتان نداشته باشید هرگز نتیجه لازم را نخواهید گرفت. پس اهمیت رژیم غذایی مناسب نه تنها از خود ورزش کمتر نیست بلکه بیشتر هم است.

 

در طراحی یک برنامه غذایی نکات بسیاری باید لحاظ گردد اول اینکه باید بر اساس بدن شما و میزان توده عضلانی و چربی شما باشد.دوم اینکه نیاز های غذایی بر اساس سن و شرایط دیگر دقیقا لحاظ شود .به همین علت توصیه اکید مینمایم از انجام رژیم های خودسرانه یا رژیم های طراحی شده توسط افراد فاقد آگاهی لازم پرهیز نمایید.

 

یک جنبه از رژیم غذایی مصرف مکمل های غذایی است که حتما در شماره های آینده به آن بیشتر خواهم پرداخت. اما اینجا در این حد ذکر میکنم که مکمل های غذایی ترکیباتی هستند که جهت افزایش کارایی ورزشکاران استفاده میشوند و اگر با رعایت اصول مصرف گردند هیچگونه عوارضی نیز ندارند.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ورزش مهمتر است یا تغذیه, موی تای, تای بوکس, اتجمن موی تای, پاهویوت
[ جمعه 3 ارديبهشت 1393 ] [ 16:15 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

برتري در هنرهاي رزمي



اگر در استفاده از هنرهاي رزمي مي خواهيد نگرشي حرفه اي داشته باشيد بايد از مراحل سختي عبور كنيد يا به قول معروف از هفت خان رستم رد شويد چون هنرهاي رزمي وقتي در قالب مسابقه هاي ورزشي قرار مي گيرند هر كدام در چارچوبه اي خاص قرار

مي گيرند و هر كدام گوشه اي از قدرت رزمي را نشان مي دهند. مثلا در تكواندو سرعت سريع پاها براي ضريه زدن و امتياز گرفتن در جودو گرفتن و پرتاب كردن در كيوكشين استفاده از دست برهنه و پا براي ضربه زدن در كيك بوكس قدرت و سرعت در دردست و پا براي ضربه زدن با دستكش بوكس و ...

مطالبي كه براي رسيدن به برتري در هنرهاي رزمي به شما دوستداران هنرهاي رزمي گفته مي شود مطالبي هستند كلي كه هر كدام داراي جزئيات فراوان و روشهاي گوناگون براي رسيدن به آن هست كه نسبت به فرهنگ و نگرش هاي اجتماعي و زمان فرق مي كند.


جسم:

1- تكنيك:

شامل : - يادگيري فنون سخت و محكم

- يادگيري فنون نرم و روان

- رسيدن به مرحله اي كه بتوان تمام فنون را تركيب كرد يا همان مرحله فنون بي فنوني

2- تاكتيك :

شامل : - نسبت به حريف و حريفان بتواني تغيير تاكتيك بدهيد

- استفاده از محيط براي غلبه بر حريف مانند جنگل ‘ كوه ‘ دريا ‘ ديوار ‘ پل و ...

- استفاده از ابزار آلات و هر وسيله اي كه امكان دارد شما از آن استفاده كنيد.

3- قدرت :

شامل : - قدرت ماهيچه يا همان نيرو

- قدرت در سرعت بدن همان شتاب و رفلكس بدن

- قدرت در استقامت

- در ضربه پذيري و تحمل شرايط سخت و دشوار

- قدرت در تنفس يا تمرينات

4- روان :

شامل : - هماهنگي بين مغز و بدن . انتخاب بهترين روش در كوتاه ترين زمان ممكن

- هماهنگي بين جسم و روح وقتي روح و جسم يكي مي شوند و در يك مسير حركت مي كنند قدرتي فوق العاده متولد مي شود (مانند شمشير زنهاي چشم بسته)

- ارتباط با نيروي ماوراء طبيعه مانند عشق به معنويات عشق به خدا براي ايجاد انگيزه قوي كه بتوان مراحل تمرينات گوناگون را تحمل كني براي رسيدن به هدفي والا.
 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: برتري در هنرهاي رزمي
[ جمعه 11 بهمن 1392 ] [ 10:38 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]


چرا من هر روز احساس خستگی میکنم؟


موارد زير را بررسي و دزد انرژي‌تان را شناسايي كنيد:

١- احتمالاً گلوسیدها را از برنامه‌ غذایی‌تان حذف کرده‌اید
اگر در طول روز زیاد احساس خستگی می‌کنید یکی از دلایلش این می‌تواند باشد که شما رژیم بدون گلوسید گرفته‌اید؛ یعنی اینکه کربوهیدرات را از برنامه‌ی غذایی خود حذف کرده‌اید. چنین رژیمی شما را بی‌انرژی می‌کند. باید بدانید که مغز انسان با پروتئین کار نمی‌کند بلکه با گلوسیدها امور خود را می‌گذراند. این‌گونه است که بدن ما گلوسیدهایی که مصرف می‌کنیم را به گلوکز تبدیل می‌کند و این گلوکزها منبع اصلی تأمین انرژی بدنمان هستند. مصرف نكردن گلوسیدها باعث می‌شود که انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزانه نداشته باشید. توصیه می‌کنیم گلوسیدهای پیچیده مثل نان سبوس‌دار، حبوبات و سبزیهاي نشاسته‌ای را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

٢- احتمالاً صبحانه نمی‌خورید
اگر در طول روز احساس کسالت و بی‌حالی می‌کنید احتمالاً از آن دسته افرادی هستید که صبحانه نمی‌خورند. ولی باید بدانید که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است. به خاطر اینکه بدن ما از شب تا صبح گرسنه بوده و ذخیره‌ی انرژی‌اش دیگر تمام شده است. صبح که می‌شود بدن به کسب انرژی نیاز دارد. اگر صبحانه نخورید نمی‌تواند این انرژی را دریافت کند و برای همین طبیعی است که بقیه‌ی روز را بی حال و بی انرژی باشید.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند نتایج بهتری در تست‌های هوش کسب کرده‌اند و تمرکز بیشتری دارند. افراد بزرگسال نیز همانند بچه‌ها هستند با این تفاوت که بزرگ‌تر هستند.

توصیه می‌کنیم که صبحتان را با یک صبحانه‌ی سالم شروع کنید؛ صبحانه‌ی سالم حاوی گلوسیدهای سالم، پروتئین، میوه و سبزیجات است.

٣- احتمالاً شما خیلی کم غذا هستید
اگر در طول روز باک انرژی‌تان خیلی زود خالی می‌شود به احتمال زیاد مانند گنجشک غذا می‌خورید. منظورمان این است که کم غذا هستید.

بدن ما نیاز دارد که هر سه تا پنج ساعت چیزی بخورد تا انرژی‌اش را تأمین کند.

برای پیشگیری از این مسئله توصیه می‌کنیم که هر وعده‌ی غذایی یا میان وعده‌تان حاوی پروتئین‌ها، دانه‌ها، میوه و سبزیجات باشد.

٤- احتمالاً کم آب می‌خورید
دهیدارته شدن بدن یعنی کاهش آب آن نیز می‌تواند باعث بی‌حالی روزانه شود. در واقع اگر شما جز آن دسته افراد هستید که آب و مایعات کمی می‌نوشید احتمالاً در طول روز دچار منگی و بی‌حالی خواهید شد. احتمالاً شنیدن اینکه روزانه باید یک لیتر آب بخورید شما را وحشت زده می‌کند. نگران نباشید. قرار نیست همه‌ی این آب را یکجا بخورید. یک بطری آب دم دستتان باشد و در طول روز جرعه جرعه میل کنید. آب میوه‌ها و جوشانده‌ها از مایعات سالم محسوب می‌شوند. می‌توانید روی شیر نیز حساب کنید. در هر حال مایعات زیادی بنوشید و حالا که تابستان است بیشتر به فکر تأمین آب بدن خود باشید.

٥- احتمالاً غذاهای ناسالم را در بدترین شرایط میل می‌کنید
خیلی از مردم صبحانه را ظهر می‌خورند و شام را دیر وقت. این باعث می‌شود که بانشاط و شاداب نباشید. زمانی که احساس خستگی می‌کنید معنی‌اش این است که مغزتان هیدرات کربن می‌خواهد تا انرژی‌تان را بالا ببرد. اگر جز افرادی هستید که گلوسیدهای ساده مثل کیک و کلوچه و یا نوشیدنی‌های گازدار می‌خورید باید انتظار داشته باشید که ناگهان انرژی‌تان از دست برود و احساس ضعف بکنید. هیدارت‌های کربن خیلی سریع وارد سیستم بدن می‌شوند و به مدت یک ساعت احساس سیری ایجاد می‌کنند.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: چرا من هر روز احساس خستگی میکنیم
[ جمعه 28 دی 1392 ] [ 13:50 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 

خداحافظی استوره کیک بوکسینگ از مسابقات! پیتر آرتز هلندی در سن 43 سالگی و با 138 مسابقه که...

 

وداع با اسطوره پیتر آرتز!

خداحافظی استوره کیک بوکسینگ از مسابقات! پیتر آرتز هلندی در سن 43 سالگی و با 138 مسابقه که 105 برد که 79 تا از آنها با ناک اوت همراه بود! در مسابقات گلوری 13 کنارگیری خودش از مسابقات اعلام کرد و گفت دیگر فقط به آموزش فایترها می پردازد.

 

 

 

 

عناوین :

فدراسیون کیک بوکسینگ بین المللی :
IKBF قهرمانی سنگین وزن جهان (1990)
IKBF قهرمانی سنگین وزن جهان (1992)

K-1 :
1994 K-1 جهانی جایزه بزرگ قهرمان
1995 K-1 جهانی جایزه بزرگ قهرمان
1997 K-1 جهانی جایزه بزرگ رتبه 3
1998 K-1 جهانی جایزه بزرگ قهرمان
2001 K-1 جایزه بزرگ جهان در لاس وگاس رتبه دوم
2003 K-1 جهانی جایزه بزرگ رتبه 3
2006 K-1 جهانی جایزه بزرگ رتبه دوم
2007 K-1 جهانی جایزه بزرگ رتبه دوم
2010 K-1 جهانی جایزه بزرگ رتبه دوم

شب ستاره:
1994 شب قهرمان مسابقات ستاره

موی تای :
WMTA سنگین وزن جهان موی تای قهرمانی تایلندی (1991)
WMTA سنگین وزن جهان موی تای قهرمانی تایلندی (1992)
WMTA سنگین وزن جهان موی تای قهرمانی تایلندی (1993)
WMTA سنگین وزن جهان موی تای قهرمانی تایلندی (1994)
WMTA جهان سوپر سنگین وزن موی تای قهرمانی تایلندی (1995)
WMTA جهان سوپر سنگین وزن موی تای قهرمانی تایلندی (1997)

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: وداع با اسطوره پیتر آرتز
[ جمعه 15 دی 1392 ] [ 10:35 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
شرح صحيح ضربه مشت

به ياد داشته باشيد تا زماني که نتوانيم خوب بوکس کنيم نمي توانيم مبارزه گر خوبي شويم ورزش بوکس به دليل استفاده بهينه و هنرمندانه از ضربات دست به صورت تک و در اکثر مواقع بصورت ترکيب ، براي کسي که مبارزه مي کند بسيار حائز اهميت مي باشد و هنگاميکه که يک بوکسر خوب با ضربات پا آشنائي داشته باشد مي تواند به راحتي مبارزه نمايد و پيروز شود

حرکات دست در ورزش توتال کنتاکت دقيقا حرکات دست در بوکس مي باشد به نحوي که يک مبارزگر توتال کنتاکت بايد اين قابليت ر ا داشته باشد که بتواند در مسابقات بوکس شرکت نمايد . پس فراموش نکنيم که يک مبارزگر خوب بايد بوکسر خوبي باشد .

ضربات مستقيم : ضربات مستقيم به دو ضربه دست چپ (چپ مستقيم ) و ضربه دست راست )راست مستقيم ) تقسيم مي گردد . به ياد داشته باشيد تمامي ضربه ها در هنگام يادگيري بايد ابتدا به ساکن زده شود . بنا به نحوه قرار گرفتن پاها ، کارائي و کاربرد دستها فرق مي کند ما بايد قابليت اين را داشته باشيم که بتوانيم روي هر دو گارد يعني پاي چپ جلو و پاي راست عقب و بالعکس بتوانيم کار نماييم . حال اگر پاي چپ ما جلو و پاي راست ما عقب قرار گيرد بنا به پاي نشانه ما اين گارد را ، گار د چپ معرفي مي نمائيم . لازم به توضيح است که براي تفهيم حرکات ما خودمان اين نامگذاري را انجام مي دهيم . (پاي چپ جلو و پاي راست عقب = گارد چپ (

1 - ضربه چپ مستقيم : همانطور که در عکس ها معلوم است از وضعيت گارد بدون بهم زدن وضعيت خودمان از ابتدا به ساکن ، دست چپ شروع به حرکت کرده و باز شده و سر شانه دست چپ فک ما را پوشش مي دهد بايد توجه نمائيم در حرکت رفت دست بايد کاملا باز شود ( در يک خط مستقيم بصورت کشيده )

نکته : زمانيکه مشت به هفت سانتي متري حريف نزديک مي شود بايد شروع به چرخش کرده و مانند گلوله در خان لوله تفنگ عمل کند

حرکت برگشت : به لحاظ اين که در حين برگشت امکان ضد حمله از حريف وجود دارد پس براي ما برگشت تکنيک بسيار حائز اهميت است همانطور که دررفت شانه فک ما را پوشش مي دهد در برگشت هم همانگونه پوشش داده و همان مسير را که در رفت طي کرده در برگشت نيز طي مي نمايد و سر جاي خود قرار مي گيرد .

2 - ضربه راست مستقيم درگارد چپ : همانند ضربه چپ مستقيم مي باشد يعني تمام قواعدي که در زدن ضربه چپ رعايت گرديد در اين ضربه رعايت مي گردد با اين تفاوت که در ضربه راست مستقيم پاي راست عقب و روي سر پنجه قرار دارد و مي چرخد به گونه اي که نيرو از سرپنجه به ساق ، ران ، کپل ، کمر و کتف منتقل مي شود

نکته : زمانيکه مشت به هفت سانتي متري حريف نزديک مي شود بايد شروع به چرخش کرده و مانند گلوله در خان لوله تفنگ عمل کند

کشيدگي ، طي کردن خط مستقيم و برگشت خط مستقيم در زدن ضربات مستقيم حائز اهميت مي باشد که بايد حتما رعايت گردد .

3 - حرکت برگشت ضربه راست مستقيم : به لحاظ اهميت در برگشت ضربه با سرعت و در مسير خط مستقيم رفت انجام مي گيرد به گونه اي که آرنج به سمت پائين باشد و مانند فلش زمين را نشان دهد . به لحاظ اهميت برگشت ضربه بايد سرعت افزايش يافته و در مسير خط مستقيم رفت به صورتي که آرنج به سمت پايين باشد و به جاي اوليه خود روي گارد باز گردد

ضربه چپ راست مستقيم : اين ضربه يک ضربه ترکيبي و پايه است دست چپ به همان نحوي که در ضربه تک چپ مستقيم شرح داديم زده مي شود و ضربه راست مستقيم در حين برگشت دست چپ زده مي شود .
نگاره: ‏شرح صحيح ضربه مشت

 

 به ياد داشته باشيد تا زماني که نتوانيم خوب بوکس کنيم نمي توانيم مبارزه گر خوبي شويم ورزش بوکس به دليل استفاده بهينه و هنرمندانه از ضربات دست به صورت تک و در اکثر مواقع بصورت ترکيب ، براي کسي که مبارزه مي کند بسيار حائز اهميت مي باشد و هنگاميکه که يک بوکسر خوب با ضربات پا آشنائي داشته باشد مي تواند به راحتي مبارزه نمايد و پيروز شود

حرکات دست در ورزش توتال کنتاکت دقيقا حرکات دست در بوکس مي باشد به نحوي که يک مبارزگر توتال کنتاکت بايد اين قابليت ر ا داشته باشد که بتواند در مسابقات بوکس شرکت نمايد . پس فراموش نکنيم که يک مبارزگر خوب بايد بوکسر خوبي باشد .

ضربات مستقيم : ضربات مستقيم به دو ضربه دست چپ (چپ مستقيم ) و ضربه دست راست )راست مستقيم ) تقسيم مي گردد . به ياد داشته باشيد تمامي ضربه ها در هنگام يادگيري بايد ابتدا به ساکن زده شود . بنا به نحوه قرار گرفتن پاها ، کارائي و کاربرد دستها فرق مي کند ما بايد قابليت اين را داشته باشيم که بتوانيم روي هر دو گارد يعني پاي چپ جلو و پاي راست عقب و بالعکس بتوانيم کار نماييم . حال اگر پاي چپ ما جلو و پاي راست ما عقب قرار گيرد بنا به پاي نشانه ما اين گارد را ، گار د چپ معرفي مي نمائيم . لازم به توضيح است که براي تفهيم حرکات ما خودمان اين نامگذاري را انجام مي دهيم . (پاي چپ جلو و پاي راست عقب = گارد چپ (

1 - ضربه چپ مستقيم : همانطور که در عکس ها معلوم است از وضعيت گارد بدون بهم زدن وضعيت خودمان از ابتدا به ساکن ، دست چپ شروع به حرکت کرده و باز شده و سر شانه دست چپ فک ما را پوشش مي دهد بايد توجه نمائيم در حرکت رفت دست بايد کاملا باز شود ( در يک خط مستقيم بصورت کشيده )

نکته : زمانيکه مشت به هفت سانتي متري حريف نزديک مي شود بايد شروع به چرخش کرده و مانند گلوله در خان لوله تفنگ عمل کند

حرکت برگشت : به لحاظ اين که در حين برگشت امکان ضد حمله از حريف وجود دارد پس براي ما برگشت تکنيک بسيار حائز اهميت است همانطور که دررفت شانه فک ما را پوشش مي دهد در برگشت هم همانگونه پوشش داده و همان مسير را که در رفت طي کرده در برگشت نيز طي مي نمايد و سر جاي خود قرار مي گيرد .

2 - ضربه راست مستقيم درگارد چپ : همانند ضربه چپ مستقيم مي باشد يعني تمام قواعدي که در زدن ضربه چپ رعايت گرديد در اين ضربه رعايت مي گردد با اين تفاوت که در ضربه راست مستقيم پاي راست عقب و روي سر پنجه قرار دارد و مي چرخد به گونه اي که نيرو از سرپنجه به ساق ، ران ، کپل ، کمر و کتف منتقل مي شود

نکته : زمانيکه مشت به هفت سانتي متري حريف نزديک مي شود بايد شروع به چرخش کرده و مانند گلوله در خان لوله تفنگ عمل کند

کشيدگي ، طي کردن خط مستقيم و برگشت خط مستقيم در زدن ضربات مستقيم حائز اهميت مي باشد که بايد حتما رعايت گردد .

3 - حرکت برگشت ضربه راست مستقيم : به لحاظ اهميت در برگشت ضربه با سرعت و در مسير خط مستقيم رفت انجام مي گيرد به گونه اي که آرنج به سمت پائين باشد و مانند فلش زمين را نشان دهد . به لحاظ اهميت برگشت ضربه بايد سرعت افزايش يافته و در مسير خط مستقيم رفت به صورتي که آرنج به سمت پايين باشد و به جاي اوليه خود روي گارد باز گردد

ضربه چپ راست مستقيم : اين ضربه يک ضربه ترکيبي و پايه است دست چپ به همان نحوي که در ضربه تک چپ مستقيم شرح داديم زده مي شود و ضربه راست مستقيم در حين برگشت دست چپ زده مي شود .‏
 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: شرح صحيح ضربه مشت, فدراسیون ورزشهای رزمی, هیات رزمی استان تهرات, انجمن موی تای, موی تای
[ سه شنبه 10 دی 1392 ] [ 1:43 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
بسمه تعالی
 به گزارش روابط عمومی هیات رزمی شمالغرب استان تهران به ریاست جناب استاد حشمت ا.. صابریان مسابقات کیک بوکسینگ استان تهران بمناسبت گرامیداشت یادواره حضرت رسول اکرم (ص)
مورخ92/9/29روزجمعه درمجموعه ورزشی الزهرا(خانه جودو علی حیدر)
دراوزان ورده های سنی مختلف  برگزار گردید.در شروع مسابقات با ذكر صلوات وقرائت قران كريم توسط استاد  سخی زاده و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران استارت مسابقات توسط مسئول وبرگزار کننده ایندوره از مسابقات (جناب  آقای علیرضا کاووسی)زده شد.
ایندوره از مسابقات کهباحضور تعداد 128نفر ازباشگاه های مختلف درسطح استان تهران-شهرری-ورامین -قرچک-باقر شهر-پیشوا-و...باشگاه های تحت پوشش هیات رزمی شمالغرب تهران درسطح عالی داوری وکادر اجرائی  قوی و پزشک متخصص وباحضور میهمانان عزیز من جمله جناب موذنی و جناب اکبر کریمی از هیات رزمی استان تهران وجناب عباس مهرانفرمدیر روابط عمومی سبک p1 ایران و روسای مختلف سبک های رزمی وجمعی از پیشکسوتان وقهرمانان هنرهای رزمی در سبک های مختلف برگزار گردید.

درطول این مسابقات شاهد بودیم که تمام عوامل اجرایی
 دست به دست هم دادند تا ایندوره ازمسابقات به لحاظ فنی و... از دورهای قبلی خود بدون کوچکترین مشکلی به نحو احسن  برگزار شود.
درضمن بایستی اززحمات بیدریغ مسئول کمیته آموزش هیات رزمی شمالغرب تهران  جناب استاد اسماعیل محبی و جناب استاد ناصر باقری وجناب علیرضا گودرزی مسئول کمیته داوران  و اساتید بهمن طالشی و مجتبی عزیزیان(سرداوران مسابقات) و استاد محمد رضا داوودی که بعنوان گوینده ایندوره ازمسابقات بودند ودیگر اعضا کمیته مسابقات(تینو یاکوبیانس-اشکان کریمی-سعید رجبی- مجتبی علیزاده-کیان محبی وسرکار خانم عباسی)  ومسئول محترم مجموعه ورزشی الزهرا(خانه جودو علی حیدر) وهمکاران ایشان کمال تشکر راداشت که دست به دست هم دادند تا مسابقات به نحو احسن وبدون کوچکترین مشکلی وباعنایت پروردگار برگزار شود.درضمن بايد خاطر نشان كرد كه داوران ايندوره ازبهترين داوران نيز مانند قبل باديدي تيز بين بر برگزاري مسابقات خوش درخشيدنند.
باشگاه هایی که درایندوره مسابقات پررنگ تر ازهمیشه حضور داشتندعبارتند از:
1-باشگاه اکادمی ببرهای موی تای یاس سفید به مربیگری علیرضا کاووسی

2-باشگاه دیهیم به مربیگری استاد اسماعیل محبی

3-باشگاه فجر ورامین به سرپرستی ومربیگری بهمن طالشی
4-باشگاه شهرری به مربیگری مصطفی سخی زاده

5-باشگاه باقر شهر به مربیگری استاد مهدی رضایی
6-باشگاه ورزشی صدف به مربیگری بابک باقری
7-باشگاه شهید پناهی به مربیگری محسن بهزادی فر

8-باشگاه کارگران به سرپرستی سعید گیلانی

9-باشگاه کیک بوکسینگ یاس سفید به مربیگری استاد شرفعلی عزیزی

10-باشگاه هیگر به مربیگری امید روشنایی

11-باشگاه توحید .دهکده المپیک به مربیگری سید حسین حسینی

وفایترهای عزیزی که از اقصی نقاط دیگر استان تهران وتوابع استان تهران جهت برگزاری مسابقات تشریف اورده بودند.


درانتهاي مسابقات نفرات وتيمهاي برتر اعلام شدند كه بترتيب ذيل ميباشند:
تیم اول مسابقات تیم شهرری با مربیگری استاد مصطفی سخی زاده
تیم دوم مسابقات باشگاه ورزشی صدف با مربیگری استاد بابک باقری
تیم سوم مسابقات باشگاه ورزشی فجر از شهرستان ورامین به مربیگری استاد بهمن طالشی
کاپ بهترین مربی نمونه به استاد  مصطفی  سخی زاده از شهرری تعلق گرفت.
کاپ سوپر فایتری به بهترین بازیکن ایندوره از مسابقات به باشگاه صدف به مربیگری استاد بابک باقری تعلق گرفت.
درانتهای بازیها یکدوره مسابقه کاپ آزاد برگزار گردید که کاپ سوپر فایتری ایندوره به بازیکن نوجوان ابوالفضل کاووسی از باشگاه یاس سفید به مربیگری استاد علیرضا کاووسی تعلق گرفت.

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: مسابقات کیک بوکسینگ استان تهران هیات رزمی شمالغرب تای بوکس فدراسیون ورزشهای رزمی هیات رزمی استان تهران
[ سه شنبه 20 آذر 1388 ] [ 1:41 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

در وجود همه ما این باور وجود دارد که میتوانیم در یک سطح مشخص اجرا داشته باشیم یا در چالش های فیزیکی و یا ذهنی خاص به اهداف مشخصی برسیم...

 

هنر خود باوری در ورزشهای رزمی

در وجود همه ما این باور وجود دارد که میتوانیم در یک سطح مشخص اجرا داشته باشیم یا در چالش های فیزیکی و یا ذهنی خاص به اهداف مشخصی برسیم. این باور ، خود باوری ،اساساً ارزیابی شخصی توانایی هایمان است و الزاماً بازتاب ان چیزی نیست که ما واقعا می توانیم به آن برسیم یا به آن رسیده ایم . اگر چه در تحقیقات به خوبی نشان داده شده است که این باور درباره توانایی هایمان در رفتار و سطح اعتماد به نفسمان اثر میگذارد . برای مثال ، افراد اگر موفقیتشان در کاری را باور داشته باشند تمایل بیشتری به انجام آن دارند اما عموماً از انجام کاری که در آن خود اثر بخشی کمی وجود دارد ، پرهیز می کنند. خود اثر بخشی کم می تواند باعث شود افراد کارها را سخت تر از آنچه هست ببینند و اغلب به برنامه ریزی ضعیف و استرس بالا منجر می شود . 

باندورا ، نویسنده کتاب خود اثر بخشی (تمرین کنترل) با موفقیت نشان داد افرادی که خود اثر بخشی بالایی دارند معمولاً اعتقاد دارند که زندگی خود را تحت کنترل دارند . از سوی دیگر ، افرادی که خود اثر بخشی پایینی دارند ممکن است زندگیشان را دور از کنترل خودشان ببینند و به مرور زمان روی اعتماد به نفسشان تاثیر می گذارد. باندورا میگوید : اخیراً یک هفته را در سرباز خانه ای در لهستان و در حومه بوداپست سپری کردم و به همراه مربی ام فنون دفاع را تمرین کردم و برف غیر منتظره ، غذا و دوش های گرم و سرد پایگاه را تحمل کردم . در طول هفته گذشته یک جوخه مهمان از واحد ضد تروریستی لهستان به مدت نصف روز با ما تمرین کرد . آنها به تمرینی که می دادند علاقمند شدند . به این دلیل که قبلاً با تعدادی از افراد پلیس و واحدهای نظامی تمرین کرده بودم ، برایم بسیار جالب بود که ببینم این افراد چطور حرکاتشان را انجام می دهند. آنها تقریباً شبیه اعضای دیگر واحد ها بودند که قبلاً با آنها تمرین کرده بودم . آنها به سه دسته تقسیم می شوند : گروه اول ، کسانی هستند که سابقه ورزشهای رزمی ( در اینجا ، کاراته ) دارند و بنابراین مهارتهای مبارزه ای واضحی به نمایش می گذارند . گروه دوم ، کسانی هستند که تمرین کمی داشتند و یا اصلاً تمرین نکرده اند اما توانایی ذاتی دارند و حرکات را یاد گرفته اند . گروه سوم ، هیچ تفاوتی با مبتدیان در کلاسهای رزمی معتدلی ندارند . این گروه سوم بود که نظر من را جلب کرد و توجه بیشتری به آنها کردم . آنها آماده ، با پشتکار ، متمرکز بودند و مهارتهای اسلحه ای خوبی هم داشتند ، اما آنها تقلا می کردند ، دقیقا مثل مبتدیانی که در ورزشهای رزمی با الفبای دفاع حمله و ضربه مشکل دارند و علیرغم نزدیک بودن من به این افراد مسلح ، مدام فکر میکردم وقتی این افراد در یک شرایط واقعی قرار بگیرند که نتوانند از اسلحه هایشان استفاده کنند ، چه کار میکنند ؟ چیزی که به ویژه نظر من را جلب میکرد این بود که دقیقا همین باعث نگرانی بسیاری از این افراد است . چه در این واحد و چه هرکدام از افرادی که با آنها صحبت کرده ام .

نگرانی آنها قابل فهم است زیرا با خلافکاران سر و کار دارند . نگرانی آنها فقط بیشتر می شود که آنها باید مهارتهای مختلفی را در نقشهای چند گانه شان تمرین کنند . در حالیکه زمان بسیار کمی برای تمرین خوب و مداوم در فنون دفاعی باقی مانده است.

از اینجا نکته ای به دست می آید که من به شاگردان معمولی نیز می گویم : شما در احساس نگرانی در مورد مواجهه با شرایطی که آمادگی آن را ندارید ، تنها نیستید . دانستن اینکه این مبارزان برجسته غیر ممکن است درباره تواناییشان در مقابله های تن به تن نگران باشند ، به شاگردانم کمک میکند که ترس را در واقعیت قرار دهند.

اگر این پلیسهای مسلح و پرسنل نظامی این احساسات را داشتند ، شما نباید اجازه دهید که احساسات مشابه باعث شود خودتان را دسته کم بگیرید . چیزی که درباره خود اثربخشی در برخی از این مبارزان برجسته کشف کرده ام ، من را به نکته دوم و کاملا جداگانه ای می رساند : بسیاری از پلیسهای ویژه و یا گروه های نظامی از تمرین فنون دفاعی مداوم بهره نمی برند (باورتان می شود؟!) به نظر من آنها باید این تمرین ها را داشته باشند . صرفنظر از اینکه آیا تحلیلی از گزارش وقایع نشان می دهد که چنین مهارتهایی اغلب استفاده می شوند یا نه . این افراد می بایست با اعتماد به نفس بسیار بالا کار کنند . اگر نشان از استفاده کم این مهارتها باشد ، اما زمینه ذهنی خوبی برای دیگر مهارتهای مورد نیاز و استفاده آنها باشد ، آیا ارزش زمان گذاشتن ندارد ؟

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر خود باوری در ورزشهای رزمی, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 21:55 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

طبیعتا آب هم هنگامی که سرد باشد برای مصرف کننده گواراتر است ولی باید ببینیم که این سردی تا چه حد مطلوب است...

 

چرا ورزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند؟     


آب یا هر نوشیدنی دیگری هنگام مصرف باید شرایطی را داشته باشد که انسان از نوشیدن آن به اصطلاح لذت ببرد.
طبیعتا آب هم هنگامی که سرد باشد برای مصرف کننده گواراتر است ولی باید ببینیم که این سردی تا چه حد مطلوب است. نکته دیگری که باید در مورد نوشیدن آب به آن توجه داشت، هدف از نوشیدن آب است. گاهی هدف، لذت بردن از نوشیدنی است و گاهی جنبه تاثیرات تغذیه ای و گوارشی آن. پس جواب دو سوال ضروری است: اول اینکه چرا آب می خوریم؟ و دوم اینکه بهتر است آن را گرم بنوشیم یا سرد؟

ما باید این نکته را بدانیم که نوشیدنی چه سرد باشد و چه گرم وقتی وارد معده انسان می شود، تا درجه حرارت آن به ۳۷ درجه سانتی گراد نرسد، نمی تواند از معده خارج شود و اگر گفته می شود که ورزشکاران نوشیدنی سرد ننوشند به همین دلیل است.

چون وقتی نوشیدنی سرد باشد مدتی زمان لازم است تا این نوشیدنی در بدن گرم شود و به دمای ۳۷ درجه برسد و بتواند از طریق روده جذب بدن شود.
در کل دمای آب مصرفی برای انسان نباید پایین تر از ۴ درجه سانتی گراد باشد ولی این موضوع برای ورزشکاران کاملا متفاوت است. زیرا این افراد از آب برای لذت بردن استفاده نمی کنند و آن را بیشتر برای تامین آب بدن در طول فعالیت های فیزیولوژیکی نیاز دارند.

بنابراین دمای آب نوشیدنی ورزشکاران به خصوص هنگام انجام مسابقات نه تنها باید بالای ۴ درجه سانتی گراد باشد، بلکه در اغلب موارد دمای آن را بالای ۱۲ درجه سانتی گراد در نظر می گیرند.

در واقع ورزشکاران نیاز دارند که آب مصرفی شان در جریان مسابقه به سرعت و با کمترین اتلاف وقت جذب بدن شود تا آب از دست رفته بدن را از طریق تعریق بدن جبران کنند و به همین دلیل هرچه دمای آب به دمای طبیعی بدن نزدیک تر باشد، این فاصله زمانی بین نوشیدن آب تا جذب آن در روده کمتر خواهد بود و در نتیجه ورزشکار در میدان مسابقه عملکرد بهتری خواهد داشت.
در گذشته تصور بر این بود که مصرف آب حین ورزش بازده فرد را کاهش می دهد و حتی ممکن است به وی آسیب بزند ولی آنچه ما امروز به آن معتقدیم این است که فردی که هنگام فعالیت شدید بدنی گاهی یک تا ۴ لیتر آب از دست می دهد، از ۳ ساعت پیش از شروع فعالیت باید مایعات را به صورت تدریجی (حداقل ۲ تا ۳ لیوان) بنوشد و بعد برحسب شدت و مدت فعالیت بدنی، هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مایعات نوشیده شود تا به نحوی آب ازدست رفته بدن به این طریق جبران شود. بنابراین نوشیدن آب برای ورزشکاران یک لذت نیست بلکه یک ضرورت است.



 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: چرا ورزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند, موی تای, تای بوکس, فدراسیون ورزشهای رزمی, انجمن موی تای
[ جمعه 21 آذر 1392 ] [ 21:51 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ جمعه 14 آذر 1392 ] [ 21:50 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 
**نقاط حساس و آسیب پذیر انسان**
 
 
برآمدگی بینی: این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاغ میشود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد ، چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری کند.
 

بالای گوش:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری میشود و شخص را از حالت تعادل خارج می نماید.

فک:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری می شود و اگر شخص در حال دفاع نباشد امکان صدمه دیدن زیاد میباشد.


قسمت زیر بینی: این قسمت در مشت زدن قسمت مهمی است و اگر به آن ضربه برخورد کند باعث جاری شدن اشک و اگر ضربه محکم وارد شود دچار پارگی مویرگ ها و خونریزی میشود.

چانه: اصابت ضربه به این نقطه آسیب جدی را در پی خواهد داشت. آن چنان که بر اثر ضربه شدید ، کل بدن حریف به زمین می افتد.


کشاله ران:حتی یک ضربه سبک به این قسمت نیز به طور خطرناکی موجب ناتوانی شخص خواهد شد.لذا هنرجو باید آمادگی حفاظت از این قسمت را در خود ایجاد کند.


سیب آدم: برخورد ضربه به این نقطه ، شخص را از پا در می آورد. بدن، مکانیسم انعطاف پذیری را برای حفاظت از این نقطه به وجود می آورد ، بدین صورت که چانه به طور خودکار پایین می آید و آن را می پوشاند. بنابر این ضربه ای که به این نقطه پرتاب میگردد به احتمال زیاد به چانه برخورد خواهد کرد.


استخوان ترقوه: این استخوان شکننده بوده و به آسانی شکسته میشود و هنرجو باید همواره دقت در مراقبت و حفاظت از آن را به ذهن بسپارد. اگر استخوان تر قوه شکسته شود ، شانه خم میشود.

زیر بغل:عدم حفاظت از بغل ها می تواند منجر به شکست فرد در مسابقه شود.ضربه قوی به سمت بالا و زیر بغل باعث پارگی زردپی های شانه شده ، به طرز فجیعی موجب از جا در رفتن  استخوان می شوذ.

شبکه های اعصاب خورشیدی: این نقطه قسمتی از بدن می باشد که پس از دریافت ضربات متوالی امکان شکسته شدن وجود دارد، و در صورت شکستن دنده ها شکسته و به سمت قلب رفته و نتیجه آن مرگ می باشد.


دنده های آزاد(قابل جا به جایی):دنده های آزاد به دنده های پایینی گفته می شود که بسیار ظریف و شکننده می باشد. اگر این نقطه به وسیله ضربه آسیب ببیند درد طاقت فرسایی برای فرد خواهد داشت.

پشت پا:اگر زرد پی ها به سختی آسیب ببیند کف و قوزک پا هم ضربه خواهد دید، پس این نقطه اهمیت فراوانی دارد.

پایه مخچه:یکی از آسیب پذیر ترین نقاط بدن پایه مخچه می باشد، که اصابت ضربه به آن غش آنی را به دنبال خواهد داشت و در صورت بر خورد ضربات مکرر به این قسمت فرد به اختلالات عصبی و تضعیف بینایی دچار می شود.


کلیه ها: ضربه به کلیه ها بسیار درد ناک می باشد و می تواند سلامت و حیات فرد را به خطر می اندازد.
استخوان دنبالچه: وارد آمدن ضربه به این قسمت در ستون پشتی مانع فعالیت شخص خواهد شد.


پاشنه آشیل: این قسمت حتی اگر هم آسیب نبیند ضربه محکم به آن ، بسیار دردناک خواهد بود.

شکم(بطن):این قسمت ، منطقه فوق العاده حساس و آسیب پذیری است ، که اصابت ضربه به آن خطر جدی را به همراه خواهد داشت.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 1 آذر 1392 ] [ 21:44 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
**کرابی کرابونگ**
 کرابی کرابونگ به مجموعه سلاحهای گفته می شود که در دوران گذشته با ترکیب فنون موی تای در نبرد های تن به تن استفاده می شد این سلاح ها که به 8 نوع تقسیم می شوند با عنوان کرابی کرابوانگ آموزش داده می شود .
کرابی کرابونگ از دو کلمه کرابی به معنی شمشیر کوتاه که افسران نظامی از آن استفاده می کردند و کلمه کرابونگ به معنی سلاح بلند ، مانند چوب دو سر می باشد تشکیل شده است .
آموزش سلاح های کرابی کرابونگ ، جزو دوره های تخصصی موی تای می باشد و هنر جویان موی تای پس از این که مهارت کافی در فنون موی تای را کسب نمودند ،
مرحله آموزش کرابی کرابونگ را می توانند آغاز نمایند . مراحل آموزش کرابی کرابونگ از سطح ابتدایی تا مرحله استادی شامل 9 سطح Level 9 می باشد که به مرحله ششم آن « خن » یا متخصص گفته می شود و مرحله پایانی آن « پرایا » یا استاد بزرگ نامیده می شود .

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی, فیلم موی تای
[ جمعه 3 آذر 1392 ] [ 21:43 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
بسمه تعالی

مسابقات  قهرمانی کشوری سبک کامبت ایران


تیم محله تختی منطقه 12

 

مسابقات  قهرمانی کشوری سبک کامبت ایران  بمناسبت بزرگداشت عید سعید غدیر خم  در روز جمعه مورخه 10-8-1391  در ردههاي سني نونهالان -نوجوانان-جوانان وبزرگسالان در دو استايل :1-لوکیک 2-هنرهای فردی


 
با رياست جناب استاد
سوکه صفی وند ریاست محترم سبک جهانی کامبت واستاد منظوری نیان برگزار گرديد.در شروع مسابقات با ذكر صلوات وقرائت قران كريم توسط استاد ارجمند جناب دكتر گودرزي وسخنراني وتبريك اين روز به تمام عزيزان شركت كننده درمسابقات استارت مسابقات  زده شد.اساتيد وبزرگان زيادي همچون جناب سرهنگ اکبر لو ریاست محترم هيات رزمي استان تهران و اساتيد ديگري كه باحضور گرمشان به ايندوره از مسابقات رنگ ديگري بخشيدند.
درضمن بايد خاطر نشان كرد كه داوران ايندوره ازبهترين داوران کشور نيز مانند قبل نيز باديدي تيز بين بر برگزاري مسابقات خوش درخشيدنند
درضمن بایستی اززحمات مسئول کمیته مسابقات
و

اعضاء كميته مسابقات کمال تشکر راداشت که دست به دست هم دادند تا مسابقات به نحو احسن وبدون کوچکترین مشکلی وباعنایت پروردگار برگزار شود.درضمن بايد خاطر نشان كرد كه گویندگی ایندوره از مسابقات و مسئول میز جدول بعده استاد علیرضا کاووسی از استان تهران بودند.

تیم محله تختی منطقه 12به مربیگری استاد علیرضا کاووسی وسرپرستی استاد اسماعیل محبی با 12 تن از شاگردان اکادمی ببرهای موی تای باشگاه یاس سفید(تیم محله تختی منطقه 12)به ایندوره از مسابقات اعزام شدند که ماحصل ایندوره از مسابقات 4 طلا(سیروان امینی-تینو یاکوبیانس-فربد شاه ابادی-حشمت عبدالمحمدی-)  4 نقره(میثم اهنگران-وحید رحمانی -ذاکر احمدی-علیرضا لیقوان-)و4 برنز (ابوالفضل کاووسی-محمدرضا فرهنگی-دانیال ترشیزی-مرتضی مقیسه )بوده است این پیروزی افتخار افرین وغرور امیز را به تمامی هنرجویان وتمامی خانوادگان ایشان تبریک وتهنیت عرض نموده واز خداوند منان سپاسگزاریم.
 

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: مسابقات قهرمانی کشوری سبک کامبت ایران موی تای تای بوکس عکس موی تای فیلم موی تای
[ جمعه 10 آبان 1388 ] [ 21:40 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

حفظ استخوانهای قوی کلید جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان است که باعث وضعیت ظاهری نامناسب و کمر درد و شکستگی لگن و خیلی از مشکلات دیگراست که با افزایش سن ما را محاصره می کند .

10 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

استخوان های قوی و محکم
استخوان ها در طول دوران جوانی قوی باقی می مانند .با افزایش سن استقامت استخوان ها کاهش می یابد ، این روند کاهش استقامت استخوان ها در زنان با نزدیک شدن به زمان یائسگی افزایش می یابد .یکی از راههای که باعث افزایش استقامت استخوان ها می شود ، استفاده از رژیم غذایی سالم است .

09 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

مصرف شیر
کلسیم سنگ بنای استخوان های قوی است . افراد بالای ۵۰ سال در هر روز نیاز به خوردن ۱۰۰۰ میلی گرم شیر در هر روز دارند .منبع قوی سرشار از کلسیم ، شیر است .

08 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

ماست و پنیر
ماست هم ارزش غذایی به اندازه شیر دارد .اگر شما به لاکتوز شیر حساسیت دارید ، ماست و پنیر حاوی لاکتوز کمتری است .می توانید از محصولاتی استفاده کنید که کم لاکتوز هستند . اگر لاکتوز از شیر حذف شود ارزش میزان کلسیم آن حذف نمی شود .

07 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

ماهی ساردین
خوردن شیرو فراورده های حاوی کلسیم تنها راه جذب کلسیم نیست . از دیگر مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی کلسیم است ، ماهی ساردین است .همه ماهی هایی که استخوان های کوچکی دارند ،سرشار از کلسیم هستند که برای استقامت استخوان ها مفید است.

06 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

سبزیجات
تمامی سبزیجات حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند .سبزیجاتی که برگ های تیره دارند و یا سبزیجاتی نظیر کلم پیچ ، شلغم حاوی کلسیم هستند .

05 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

مواد غذایی غنی شده
اگر غذاهای حاوی کلسیم ، سبزیجات و ماهی غذاهای سردی هستند ، می توانید از غذاهای غنی شده استفاده کنید .این محصولات علاوه بر این که حاوی کلسیم هستند ، حاوی مواد معدنی دیگری نیز می باشند .
صبحانه که حاوی آب پرتغال ، پنیر و گردو می تواند کلسیم به بدن برساند و استقامت استخوان ها افزایش یابد .

04 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

مکمل های کلسیم
مکمل ها یک راه آسان برای دریافت کلسیم است .البته متخصصان بیان می کنند که اگر به اندازه کافی از طریق مواد غذایی کلسیم به بدن برسد ، دیگر نیازی به مصرف مکمل ها نیست .مصرف ۲۰۰ میلی گرم قرص کلسیم ممکن است مزایایی داشته باشد اما اگر بیش از حد استفاده شود می تواند باعث بروز سنگ کلیه شود.

در هر صورت برای مصرف مکمل های حاوی کلسیم با پزشک مشورت کنید . بهتر است که مکمل کلسیم خود را نزدیک به یکی از وعده‌های اصلی غذا و ترجیحاً با یک لیوان شیر و در کنار یک منبع غنی از ویتامین C ( مثل مرکبات و آب آنها، گوجه فرنگی، گیلاس، انگور سیاه، کلم بروکلی) مصرف شود .

03 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

نمک نخورید
نمک از جمله مواد غذایی است که بدن را از کلسیم محروم می کند .هرچه قدر بیشتر نمک بخورید ، کلسیم بیشتری به همراه ادرار دفع می کنید .

02 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

نور آفتاب
وقتی بدن ما در برابر نور آفتاب قرار می گیرد ویتامین د تولید می کند . وقتی افراد در مکان هایی که هوا همیشه ابری است زندگی می کنند ، ویتامین د کمتری جذب بدنشان می شود بنابراین نیاز می بینند که از مکمل های کلسیمی استفاده کنند .

01 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

سویا
شیر سویای غنی شده با کلسیم در واقع کلسیم بیشتری از شیر معمولی دارد (بیشتر از ۴۰۰ میلیگرم در هر فنجان) .و تحقیقات اخیر نشان داده که کلسیم موجود در شیر سویا راحت تر از شیر معمولی جذب میشود. و همچنین کلسیم بیشتری با مصرف بیشتر دانه سویا تازه یا خشک بگیرید. توفو(غذایی که از دانه سویا تهیه می شود) هم غنی از کلسیم است.مصرف نصف فنجان آن حاوی ۲۵۰ میلیگرم است که معادل ۲۵% نیاز روزانه شما به کلسیم است .

به نقل از سلامت نیوز

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 14 آذر 1392 ] [ 21:38 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

چرا با ورزش لاغر نمی شویم؟
برخی افراد اگرچه به ورزش کردن و تغذیه سالم پایبندند، در وزنشان تغییری ایجاد نمی‌شود. در این مطلب فهرستی از ۱۰ اشتباه را ذکر کرده که مانع از کاهش وزن می‌شوند. این اشتباهات را در ادامهٔ مطلب بخوانید.

رفتن به باشگاه با شکم خالی:

هیچ چیزی مانند گرسنگی باعث ایجاد اختلال در برنامه ورزشی نمی‌شود. ورزش کردن اول صبح و قبل از صرف صبحانه، ایده آل‌ترین روش برای سوزاندن چربی‌های ذخیره شده است. اما به گفته متخصصان ورزش، بسیاری از افراد به جای اول صبح، بعد از ساعت ۸ که هم گرسنه‌اند و هم کم انرژی و بدخلق، به ورزش کردن می‌پردازند.

انسان برای کارایی بهتر نیاز به سوخت دارد؛ بنابراین قبل از رفتن به باشگاه، یک صبحانه سبک بخورید. به عنوان مثال، ۲۰ عدد بادام یا یک موز یا یک سیب با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی.

مصرف کربوهیدرات قبل از ورزش:

درست است که باید کربوهیدرات را به برنامه غذایی اضافه کرد اما اگر می‌خواهید از ورزش نتیجه بگیرید، قبل از ورزش مصرف نکنید، زیرا باعث می‌شود کربوهیدرات‌های مصرفی به جای چربی‌های ذخیره شده استفاده شوند.

تمرین‌های تکراری:

بدن انسان، قابلیت زیادی در به حداقل رساندن مصرف کالری دارد. بدن می‌تواند مصرف انرژی را برای دوی طولانی با سرعت ثابت تنظیم کند. هنگامی که نخستین بار برنامه تمرین هوازی را شروع می‌کنید بدن کالری بیشتری می‌سوزاند اما اگر در برنامه ورزشی خود فعالیت بیشتری نکنید و حرکات جدیدی نداشته باشید، این تمرین به جای کاهش وزن به برنامه حفظ وزن تبدیل می‌شود بنابراین تمرین‌های خود را با انجام حرکات مختلف، متنوع کنید.

 حرکات ورزشی صحیح نیست:

انجام نادرست حرکات ورزشی شما را در معرض خطر آسیب دیدن قرار می‌دهد. باید دانست که حرکت بدنی درست باعث تغییر در فرم بدن می‌شود. اگر از حرکت ورزشی خود مطمئن نیستید، از مربیتان کمک بخواهید.

عضله‌ها را به کار نمی‌گیرید:

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از ورزش، با ورزش‌های مقاومتی، روی تقویت عضله‌ها کار کنید و تا حد خستگی آن‌ها را به کار بگیرید به حدی که احساس سوزش در عضله کنید. این گونه است که می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

از وزنه نادرست استفاده می‌کنید:

اگر قصد کم کردن وزن دارید، بهتر است با وزنه سبک کار کنید.

ورزش‌های متناسب با بدن خود را انجام نمی‌دهید:

بزرگ‌ترین اشتباه برخی از افرادی که به باشگاه می‌روند، تقلید از حرکات ورزشی دیگران است. باید بدانید که نوع ورزش باید متناسب با وضعیت بدن، سن و هدف از ورزش باشد. از این رو نوع ورزشی که برای یک نفر مناسب است شاید برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین با کمک مربی، برنامه ورزشی مناسبی برای خود در نظر بگیرید.

وقت زیادی صرف ورزش‌های ویژه کوچک کردن کمر و شکم می‌کنید:

لازم نیست برای کوچک کردن شکم و کمر به مدت طولانی ورزش نشست و برخاست انجام دهید. بهترین کار صرف کردن انرژی روی ورزش‌هایی است که کالری بیشتری می‌سوزانند. اگر با وزنه‌های آزاد کار کنید، به علت راست و صاف نگه داشتن بدن، چربی کمر و شکم را کاهش می‌دهد.
سخت کار نمی‌کنید:

هنگام ورزش نباید احساس راحتی کنید بلکه باید احساس سختی کنید. اگر هنگام ورزش کردن می‌توانید با فرد بغل دستی خود به راحتی حرف بزنید بدانید که تلاش چندانی نمی‌کنید.

پس از ورزش غذای مناسب نمی‌خورید:‌‌

همان گونه که قبل از شروع ورزش لازم است بدن درست تغذیه شود، مصرف غذاهای عمل آوری شده مانع از کاهش وزن و سوخت چربی می‌شود. توصیه می‌شود آب، میوه و سبزی بخورید. تغذیه سالم و داشتن یک شیوه زندگی سالم به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری به دست بیاورید.

منبع : روزنامه خراسان

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: دلایلی که با ورزش کردن لاغر نمیشویم, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 13 آذر 1392 ] [ 21:37 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

با این دستـورات غـذایی هیچـوقت مریـض نشویـد

GhazaWww.KamYab.Ir1  ۱۷ دستور غذایی برای تقویت ایمنی بدن

یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های عفونی و ویروسی، داشتن یک سیستم ایمنی قوی است که بتواند سد محکمی در برابر عوامل بیماری زا باشد. در تغذیه هم از افزایش مصرف لبنیات تا کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده باید مدنظر قرار گیرد.

رعایت برخی از نکته های تغذیه ای و داشتن رژیم های غذایی سالم و مناسب، می تواند کمک چشمگیری به ارتقای سطح ایمنی بدن بکند. این در حالی است که برخی از عوامل هم می توانند باعث کاهش قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری های مختلف بشوند. به همین دلیل در این ایمیل سعی کرده ایم شما را با چند خوراکی، ریزمغذی و عادت های غذایی خوب و بد برای حفظ و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن آشنا کنیم.

۱٫ لبنیات: 
مصرف شیر و ماست و پنیر به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. محتویات ماست، مخصوصا باکتری های مفید موجود در ماست های پروبیوتیک، می توانند روده و دستگاه گوارش را از شر عوامل میکروبی بیماری زا در امان نگه دارند. محققان اتریشی می گویند که مصرف روزانه حدود ۲۵۰ گرم ماست پروبیوتیک می تواند تا حد چشمگیری باعث افزایش قدرت ایمنی بدن بشود.
۲. جوی دوسر:
 محققان نروژی اعلام کرده اند که جوی دوسر حاوی فیبری به نام “بتا گلوکان” است که این نوع فیبر می تواند با پیشگیری از ابتلا به بیماری های میکروبی، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن هم بشود. افرادی که مصرف نان جو، سوپ جو یا غلات صبحانه، حاوی جوی دوسر را به صورت مرتب و روزانه در برنامه غذایی خود دارند، کمتر از سایرین به بیماری هایی مانند آنفلوآنزا، تبخال و حتی سیاه زخم مبتلا می شوند. جوی دوسر با تقویت سیستم دفاعی بدن و کمک به کارکرد بهتر آنتی بیوتیک ها، نقش برجسته ای در بهبود سریع تر بیماری های عفونی در بدن بازی می کند. از این رو، توصیه می شود که حداقل هفته ای دو یا سه مرتبه غلات کامل حاوی جوی دوسر را در برنامه غذایی تان داشته باشید.
۳. سیر:
 پژوهشگران انگلیسی می گویند که “آلیسین”، ماده موثر موجود در سیر و پیاز است که می تواند با عوامل عفونی و باکتریایی در بدن مبارزه کند و در نهایت، منجر به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بشود. افرادی که عادت به مصرف بیش از ۶ حبه سیر خام در طول هفته دارند، ۳۰ درصد کمتر از سایرین به سرطان کلورکتال و ۵۰ درصد هم کمتر به سرطان معده مبتلا می شوند. به همین خاطر، توصیه می شود که حداقل روزی ۲ حبه سیر خام بخورید و این ماده غذایی را به تمام غذاهایتان هم اضافه بکنید.
۴. چای:
 چای سبز و سیاه، حاوی ترکیبی به نام “ال سنین” هستند که همین ترکیب می تواند کمک فراوانی به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بکند. برای دریافت به اندازه این ترکیب، لازم است حداقل روزی ۳ و حداکثر هم ۵ فنجان چای سبز یا سیاه معمولی (نه چای کیسه ای) بنوشید.
۵. ماهی:
 سلنیوم و اسیدهای چرب امگا۳ که به وفور در ماهی و انواع منابع غذایی دریایی پیدا می شوند هم یکی دیگر از ترکیب های مفید و موثر برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هستند. این ترکیب ها، کمک زیادی به سیستم دفاعی بدن برای دفع بیماری های عفونی می کنند. از این رو، توصیه می شود که حداقل هفته ای ۲ بار و هربار حدود ۳۰۰ گرم ماهی یا سایر غذاهای دریایی را در برنامه خود داشته باشید.
۶. قارچ: 
تحقیقات جدید ثابت کرده اند که مصرف متعادل و مستمر قارچ می تواند باعث افزایش تولید و فعالیت گلبول های سفید در بدن بشود. این مساله کمک زیادی به دفع بیماری های عفونی و ارتقای سطح سلامت سیستم دفاعی بدن می کند. به همین دلیل، محققان دانشگاه واشنگتن به تمام افراد توصیه می کنند که هفته ای ۴ ۳ مرتبه و هر بار به اندازه یک مشت پر، قارچ مصرف بکنند.
۷. منابع انواع آنتی اکسیدانی:
 تمام میوه ها و سبزی های تازه، گوشت های کم چرب سفید.
۸. منابع ویتامین های C و E:
 فلفل دلمه ای، میوه ها و سبزی های رنگی خام، گوجه فرنگی، مرکبات، چغندر، توت فرنگی، کیوی، نخود، هویج، تخمه آفتابگردان، سیب، بادمجان و پیاز قرمز.
۹. منابع بتاکاروتن و سایر کاروتنوییدها:
 زردآلو، مارچوبه، چغندر، بروکلی، طالبی، هویج، ذرت، فلفل سبز، کلم پیچ، انبه، شلغم، هلو، گریپ فروت صورتی، کدو حلوایی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، هندوانه و نارنگی.
۱۰. منابع روی:
 گوشت قرمز، گوشت ماکیان، مغزها، حبوبات، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار و لبنیات.
۱۱. منابع سلنیوم:
 مغزها، ماهی تن، گوشت ماکیان، ماهی، میگو و حبوبات.
۱۲. منابع اسیدهای چرب امگا۳:
 ماهی های قزل آلا، سالمون، خال مخالی، ساردین و کیلکا، میگو، گردو، روغن کانولا، روغن زیتون، روغن هسته انگور و دانه کتان.
۱۳. عادت های غذایی سالم: 
به طور کلی، افرادی که عادت دارند روزی ۸ الی ۱۰ لیوان آب ساده بنوشند، روزی ۶ تا ۹ وعده میوه و سبزی خام مصرف بکنند، روزی ۳ تا ۵ وعده شیر و لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود داشته باشند، تندتند غذا نخورند، غذا را پیش از بلعیدن به خوبی بجوند و بیشتر غذاهای خود را به صورت بخارپز مصرف کنند، سیستم ایمنی به مراتب قوی تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت و کمتر هم در معرض ابتلا به انواع بیماری های عفونی، باکتریایی، میکروبی یا انگلی قرار می گیرند.
۱۴. درمان اضافه وزن:
 چاقی و اضافه وزن می توانند زمینه ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و حتی انواع سرطان را در فرد افزایش بدهند. تمام این بیماری ها، تاثیر مستقیمی بر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن خواهند داشت.
۱۵. تغذیه سالم: 
مصرف بیش از اندازه خوراکی های حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده مانند گوشت های فرآوری شده و غذاهای کنسروی و آماده هم خطر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن را در پی دارد.
۱۶. پرهیز از مشروبات الکلی:
 مشروبات الکلی هم به شدت بر قدرت سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارند و باعث تضعیف آن می شوند.
۱۷. محدودیت در مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده:
 مصرف بیش از اندازه چربی ها، خوراکی های چرب و غذاهای سرخ کردنی هم بر میزان تولید و عملکرد گلبول های سفید خون در بدن، تاثیر منفی دارد. به همین دلیل افرادی که عادت به مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده دارند، سیستم ایمنی بدنشان قدرت چندانی در مقابله با عوامل عفونی و ویروسی ندارد و بنابراین، بیشتر از سایرین بیمار می شوند.

به نقل از روزنامه سلامت

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موی تای تای, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 12 آذر 1392 ] [ 21:36 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 
کی وان یک سازمان جهانی است که برای ارتقای کیک بوکسینگ ، در توکیو ژاپن توسط کازیوشی ایشی تاسیس شده است.
قوانین کی وان همچون قوانین کیک بوکسینگ است با این تفاوت که در کی وان قوانین ساده تر و شرایط برای ناک اوت حریف آسانتر میباشد.
این امر باعث هیجان بیشتر در این رقابتها شده است.
مهمترین تفاوت بین کی وان و کیک بوکسینگ استفاده از زانو در مبارزه است که در رقابتهای کی وان ، آزاد و در کیک بوکسینگ ، خطا محسوب می شود.
نگاره: ‏کی وان یک سازمان جهانی است که برای ارتقای کیک بوکسینگ ، در توکیو ژاپن توسط کازیوشی ایشی تاسیس شده است.
قوانین کی وان همچون قوانین کیک بوکسینگ است با این تفاوت که در کی وان قوانین ساده تر و شرایط برای ناک اوت حریف آسانتر میباشد.
این امر باعث هیجان بیشتر در این رقابتها شده است.
مهمترین تفاوت بین کی وان و کیک بوکسینگ استفاده از زانو در مبارزه است که در رقابتهای کی وان ، آزاد و در کیک بوکسینگ ، خطا محسوب می شود.‏
 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای, تای بوکس, کیک بوکس, هنر موی تای, فیلم موی تای
[ جمعه 11 آذر 1392 ] [ 21:35 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

1- بر اين باور باش كه عشق و دستاوردهاي عظيم، در برگيرنده مخاطرات بزرگ است.

2- آنگاه كه مي بازي، از باختت درس بگير. .
3- سه اصل را دنبال كن:
محترم داشتن خود
محترم داشتن ديگران
جوابگو بودن در قبال تمام كنش هاي خود


4- به ياد داشته باش، دست نيافتن به آنچه مي خواهي، گاهي از اقبال بيدار تو سرچشمه مي گيرد.
5- قواعد را فرا گير تا به چگونگي شكستن آن ها به گونه اي شايسته، آگاه باشي.
.
6- نگذار ستيزه اي خُرد بر ارتباطي پرقدر، خللي وارد سازد.
7- هرگاه به اشتباه خويش پي بردي، بي درنگ گامهايي براي اصلاح آن بردار.
8- هر روز مجالي را صرف خلوت كردن كن.
9- آغوشت را به سوي دگرگوني بگشاي، امّا از ارزش هاي خود دست برندار.
10- به ياد داشته باش، خاموشي گاهي بهترين پاسخ است.
11- نيكو و آبرومند زندگي كن، آنگاه، به وقت سالخوردگي، هنگامي كه به گذشته بينديشي، از زندگي ات ديگر بار لذت خواهي برد.
12- فضاي عشق در خانه تو شالوده اي است براي زندگي ات .
13- در ناسازگاري ها با افراد مورد علاقه ات، تنها به وضعيت فعلي بپرداز. گذشته را بزرگ نكن.
14- دانش خود را تسهيم كن، كه طريقي براي دستيابي به جاودانگي است.
15- با زمين مهربان باش.
16- سالي يكبار به جايي برو كه پيش تر هرگز در آن جا نبوده اي.
17- به ياد داشته باش، بهترين رابطه، رابطه اي است كه عشقتان به يكديگر بر نيازتان به يكديگر فزوني يابد.
18- كاميابي خود را به داوري بنشين، از آن طريق كه بداني چه واگذارده اي تا كاميابي را بدست آوري.
19- به عشق و آشپزي با واگذاردن بي پروا دست ياب.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ارزش وجايگاه موی تای, موي تاي, انجمن موي تاي, عكس موي تاي, فيلم موي تاي
[ جمعه 12 آذر 1392 ] [ 21:34 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
آدرنالين يار شفيق انسان (آدرنالین خود را کور نکنید)


هیجان لذت بخشی که نینحا هنگام حرکت در جنگلی تاریک دارد

هیجانی که هنگام اسکی با سرعت زیاد دارید

لذتی که بعد از پرش از یک ارتفاع در حوضچه ی ابر دارید

وقتی یک نواخت بودن زندگی شما را به هیجانی آدرنالین دار میکشاند

سرخوشی و هیجان زیبایی که پس از پرش با یک بامجی دارید

و یا حیجانی که یک نینجا درموقع قافلگیری نفرش دارد
و.....................

پس آدرنالین خود را کور نکنید



ترشح آدرنالين بر اثر هيجاناتی از قبيل ترس يا خشم باعث ميشودكه خون از احشاء به طرف عضلات اسكلتی و مغز برود و اين كيفيت موجود را در بهترين شرايط دفاع يا حمله قرار ميدهد.آدرنالين قلب را تحريك مينمايد .عضله صاف نايژكهای شش را شل ميكند (به همين جهت حملات تنگی نفس يا آسم را تسكين ميبخشد.و حركات عضلات روده را كند ميكند و همچنين موجب تسريع و تشديد تبديل گليكوژن به گلوكوز می گردد.

آدرنالين يك هورمون سريع الاثر می باشد با عملكرد آگونيستα1 و β2 آدرنرژيك كه سطح CAMP و متعاقب آن باز كردن بروشها و تحريك CNS و قلب را افزايش می دهد
وقتـــی كه بسيار هيجانزده باشيد ، غده های فوق كليوی ناگهان مقدار زيادی
آدرنالين در خون ترشح ميكنند آدرنالين سبب افزايش شدت ضربان قلب و كارآيی آن
ميشود اين ماده ، رگهای متصل به ماهيچه ها را گشاد ميكند و علاوه بر آن موجب آدرنالين يار شفيق انسان و يكی از ملزومات موجود در مواقع بحران می باشد
نگاره: ‏آدرنالين يار شفيق انسان (آدرنالین خود را کور نکنید)


هیجان لذت بخشی که نینحا هنگام حرکت در جنگلی تاریک دارد

هیجانی که هنگام اسکی با سرعت زیاد دارید

لذتی که بعد از پرش از یک ارتفاع در حوضچه ی ابر دارید

وقتی یک نواخت بودن زندگی شما را به هیجانی آدرنالین دار میکشاند

سرخوشی و هیجان زیبایی که پس از پرش با یک بامجی دارید

و یا حیجانی که یک نینجا درموقع قافلگیری نفرش دارد
و.....................

پس آدرنالین خود را کور نکنید



ترشح آدرنالين بر اثر هيجاناتی از قبيل ترس يا خشم باعث ميشودكه خون از احشاء به طرف عضلات اسكلتی و مغز برود و اين كيفيت موجود را در بهترين شرايط دفاع يا حمله قرار ميدهد.آدرنالين قلب را تحريك مينمايد .عضله صاف نايژكهای شش را شل ميكند (به همين جهت حملات تنگی نفس يا آسم را تسكين ميبخشد.و حركات عضلات روده را كند ميكند و همچنين موجب تسريع و تشديد تبديل گليكوژن به گلوكوز می گردد.

آدرنالين يك هورمون سريع الاثر می باشد با عملكرد آگونيستα1 و β2 آدرنرژيك كه سطح CAMP و متعاقب آن باز كردن بروشها و تحريك CNS و قلب را افزايش می دهد
وقتـــی كه بسيار هيجانزده باشيد ، غده های فوق كليوی ناگهان مقدار زيادی
آدرنالين در خون ترشح ميكنند آدرنالين سبب افزايش شدت ضربان قلب و كارآيی آن
ميشود اين ماده ، رگهای متصل به ماهيچه ها را گشاد ميكند و علاوه بر آن موجب آدرنالين يار شفيق انسان و يكی از ملزومات موجود در مواقع بحران می باشد‏

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موی تای تای, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 11 آذر 1392 ] [ 21:33 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکاران باید تأمین کننده ۵۵ درصد از کل انرژی دریافتی باشند. این مقدار انرژی، حد اعلای استانداردهای توصیه شده توسط متخصصان تغذیه است که میزان انرژی تأمین شده توسط کربوهیدرات ها را بین ۴۵ تا ۶۰ درصد کل انرژی دریافتی پیش بینی می کنند. پایین آوردن مصرف کربوهیدرات ها به کمتر از ۵۰ درصد کل انرژی دریافتی بدون زیان نیست.کربوهیدرات ها یک منبع تأمین کننده اساسی انرژی برای کارهای سنگین ورزشکاران است، زیرا با مقدار مساوی اکسیژن به کار رفته برای سوخت، کربوهیدرات ها نسبت به پروتیین ها و چربی ها ۱۰درصد بیشتر انرژی تولید می کنند.
در حقیقت، کربوهیدرات ها مواد مغذی انرژی زای اصلی در فعالیت هستند و رژیم های غذایی فقیر از نظر کربوهیدرات، به دلیل ناکافی بودن ذخیره گلیکوژن موجب کاهش توانایی بدنی می شوند. اگر کربوهیدرات به مقدار کافی خورده شود، می توان حتی عضلاتی را که شدیداً از گلیکوژن تخیله شده اند، در ظرف بیست و چهار ساعت به قدر کافی پر کرد و با یک رژیم پرکربوهیدرات (۷۰ درصد کالری از کربوهیدرات) می توان میزان گلیکوژن عضلات را در طول تمرینات به حد اولیه رساند.


شب قبل از مسابقات
هوگار و گرینبرگ دریافته اند، افرادی که موادغذایی کربوهیدراتی بیشتری مصرف کرده اند ۲۵ درصد راندمان بالاتر و توانایی بدنی بهتری داشته اند چون ذخیره اولیه گلیکوژن یا تخلیه آن در تارهای مختلف عضلانی سرعت متفاوتی دارد و افزایش مقدار کربوهیدرات رژیم می تواند روی ذخیره اولیه گلیکوژن اثر بگذارد. از این رو با افزایش سطح ذخیره گلیکوژن، عضله دیرتر خسته می شود. افزایش نسبت کربوهیدرات به کل کالری دریافتی باعث بهبود عملیات ورزشی می شود. کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات برای سنتز مجدد گلیکوژن لازم هستند ومصرف زیاد این مواد در زمان استراحت پیش از مسابقه ضروری است.
بهتر است ورزشکاران شب قبل و صبح روز مسابقات به عنوان قند، فروکتوز مصرف کنند. چون نه تنها باعث تحریک کمتر در ترشح انسولین می شود، بلکه موجب ذخیره بیشتر و بهتر گلیکوژن می شود. هنگام مسابقات، ثبات و حفظ قند خون ضروری است، به نظر می رسد بهتر است از گلوکز استفاده شود که دارای جذب انتخابی و سریع است.


پس در نهایت یک ورزشکار دو روز قبل از مسابقه باید کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات بیشتر از معمول مصرف کند و باید در صبحانه (یا وعده غذایی که۶ ساعت قبل از مسابقه است) مخلوطی از پروتیین وکربوهیدرات و چربی کم مصرف کند و تا یک ساعت به شروع مسابقه مقدار متوسطی غذاهای کربوهیدراتی ساده و پیچیده مثل شیرینی و کیک با چای بخورد و در حین یک مسابقه طولانی، آب میوه های شیرین شده برای تجدید آب و قند از دست رفته مصرف کند . این رویه موجب افزایش قوا و تعادل بیشتر قند خون و اجتناب از کمبودها می شود .


کربوهیدرات ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند:
۱) کربوهیدرات های ساده
۲) کربوهیدرات های پیچیده


کربوهیدرات های ساده که اغلب با عنوان قندهای ساده معروفند، حاوی فروکتوز، ساکاروز و لاکتوز هستند. میوه ها مانند انبه و موز منابع غنی کربوهیدرات ها هستند. بهترین راه برای دریافت کربوهیدرات ها خوردن میوه ها و سبزیجات است.
سبزیجات و میوه ها غنی از کربوهیدرات ها هستند، مخصوصا اگر به صورت خام خورده شوند.
سبزیجات تازه حاوی ۷۰ درصد آب، ۵ درصد پروتیین و چربی و ویتامین و ۲۵ درصد نشاسته و قندها است. توصیه می شود که در یک رژیم غذایی سالم، مواد غذایی کربوهیدرات دار وجود داشته باشد.


برای دریافت سالم و کافی کربوهیدرات ها به افراد توصیه می شود که ماده غذایی را به شکل طبیعی خود مصرف کنند، بدین ترتیب که به جای آب پرتقال، خود پرتقال را بخورند. نوشیدن آب میوه های کنسرو شده که به آن ها قندهای مصنوعی اضافه شده است و در واقع فرم طبیعی کربوهیدرات ها نیستند، مناسب نیست. خوردن سبزیجات خام خیلی بهتر از مصرف سبزیجات پخته است، مانند اسفناج که اگر به صورت خام خورده شود، فواید آن برای بدن خیلی بیشتر خواهد بود. بهترین ویژگی کربوهیدرات ها این است که خیلی سریع انرژی آزاد می کنند. از طرفی اگر این انرژی به مصرف نرسد، فورا به چربی تبدیل می شود. به خصوص کربوهیدرات های تصفیه شده و کم ارزشی که در تنقلات وجود دارند، بیشتر و سریع تر به چربی تبدیل می شوند.


پس باید کربوهیدرات ها، بر اساس وزن و نیازهای افراد مصرف شوند. فردی که اضافه وزن دارد، باید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل کند، زیرا اگر این کربوهیدرات ها نسوزند و به مصرف نرسند، تبدیل به چربی شده و منجر به اضافه وزن بیشتر می شود.فرآورده های تصفیه شده مانند بستنی، آبنبات ها، کلوچه ها، شیرینی ها و شکلات ها دارای کربوهیدرات های مصنوعی هستند که مصرف آن ها توصیه نمی شود.
نگاره: ‏فیزیولوژی کربوهیدرات ها در عملیات ورزشی

کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکاران باید تأمین کننده ۵۵ درصد از کل انرژی دریافتی باشند. این مقدار انرژی، حد اعلای استانداردهای توصیه شده توسط متخصصان تغذیه است که میزان انرژی تأمین شده توسط کربوهیدرات ها را بین ۴۵ تا ۶۰ درصد کل انرژی دریافتی پیش بینی می کنند. پایین آوردن مصرف کربوهیدرات ها به کمتر از ۵۰ درصد کل انرژی دریافتی بدون زیان نیست.کربوهیدرات ها یک منبع تأمین کننده اساسی انرژی برای کارهای سنگین ورزشکاران است، زیرا با مقدار مساوی اکسیژن به کار رفته برای سوخت، کربوهیدرات ها نسبت به پروتیین ها و چربی ها ۱۰درصد بیشتر انرژی تولید می کنند.
در حقیقت، کربوهیدرات ها مواد مغذی انرژی زای اصلی در فعالیت هستند و رژیم های غذایی فقیر از نظر کربوهیدرات، به دلیل ناکافی بودن ذخیره گلیکوژن موجب کاهش توانایی بدنی می شوند. اگر کربوهیدرات به مقدار کافی خورده شود، می توان حتی عضلاتی را که شدیداً از گلیکوژن تخیله شده اند، در ظرف بیست و چهار ساعت به قدر کافی پر کرد و با یک رژیم پرکربوهیدرات (۷۰ درصد کالری از کربوهیدرات) می توان میزان گلیکوژن عضلات را در طول تمرینات به حد اولیه رساند.


شب قبل از مسابقات
هوگار و گرینبرگ دریافته اند، افرادی که موادغذایی کربوهیدراتی بیشتری مصرف کرده اند ۲۵ درصد راندمان بالاتر و توانایی بدنی بهتری داشته اند چون ذخیره اولیه گلیکوژن یا تخلیه آن در تارهای مختلف عضلانی سرعت متفاوتی دارد و افزایش مقدار کربوهیدرات رژیم می تواند روی ذخیره اولیه گلیکوژن اثر بگذارد. از این رو با افزایش سطح ذخیره گلیکوژن، عضله دیرتر خسته می شود. افزایش نسبت کربوهیدرات به کل کالری دریافتی باعث بهبود عملیات ورزشی می شود. کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات برای سنتز مجدد گلیکوژن لازم هستند ومصرف زیاد این مواد در زمان استراحت پیش از مسابقه ضروری است.
بهتر است ورزشکاران شب قبل و صبح روز مسابقات به عنوان قند، فروکتوز مصرف کنند. چون نه تنها باعث تحریک کمتر در ترشح انسولین می شود، بلکه موجب ذخیره بیشتر و بهتر گلیکوژن می شود. هنگام مسابقات، ثبات و حفظ قند خون ضروری است، به نظر می رسد بهتر است از گلوکز استفاده شود که دارای جذب انتخابی و سریع است.


پس در نهایت یک ورزشکار دو روز قبل از مسابقه باید کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات بیشتر از معمول مصرف کند و باید در صبحانه (یا وعده غذایی که۶ ساعت قبل از مسابقه است) مخلوطی از پروتیین وکربوهیدرات و چربی کم مصرف کند و تا یک ساعت به شروع مسابقه مقدار متوسطی غذاهای کربوهیدراتی ساده و پیچیده مثل شیرینی و کیک با چای بخورد و در حین یک مسابقه طولانی، آب میوه های شیرین شده برای تجدید آب و قند از دست رفته مصرف کند . این رویه موجب افزایش قوا و تعادل بیشتر قند خون و اجتناب از کمبودها می شود .


کربوهیدرات ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند:
۱) کربوهیدرات های ساده
۲) کربوهیدرات های پیچیده


کربوهیدرات های ساده که اغلب با عنوان قندهای ساده معروفند، حاوی فروکتوز، ساکاروز و لاکتوز هستند. میوه ها مانند انبه و موز منابع غنی کربوهیدرات ها هستند. بهترین راه برای دریافت کربوهیدرات ها خوردن میوه ها و سبزیجات است.
سبزیجات و میوه ها غنی از کربوهیدرات ها هستند، مخصوصا اگر به صورت خام خورده شوند.
سبزیجات تازه حاوی ۷۰ درصد آب، ۵ درصد پروتیین و چربی و ویتامین و ۲۵ درصد نشاسته و قندها است. توصیه می شود که در یک رژیم غذایی سالم، مواد غذایی کربوهیدرات دار وجود داشته باشد.


برای دریافت سالم و کافی کربوهیدرات ها به افراد توصیه می شود که ماده غذایی را به شکل طبیعی خود مصرف کنند، بدین ترتیب که به جای آب پرتقال، خود پرتقال را بخورند. نوشیدن آب میوه های کنسرو شده که به آن ها قندهای مصنوعی اضافه شده است و در واقع فرم طبیعی کربوهیدرات ها نیستند، مناسب نیست. خوردن سبزیجات خام خیلی بهتر از مصرف سبزیجات پخته است، مانند اسفناج که اگر به صورت خام خورده شود، فواید آن برای بدن خیلی بیشتر خواهد بود. بهترین ویژگی کربوهیدرات ها این است که خیلی سریع انرژی آزاد می کنند. از طرفی اگر این انرژی به مصرف نرسد، فورا به چربی تبدیل می شود. به خصوص کربوهیدرات های تصفیه شده و کم ارزشی که در تنقلات وجود دارند، بیشتر و سریع تر به چربی تبدیل می شوند.


پس باید کربوهیدرات ها، بر اساس وزن و نیازهای افراد مصرف شوند. فردی که اضافه وزن دارد، باید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل کند، زیرا اگر این کربوهیدرات ها نسوزند و به مصرف نرسند، تبدیل به چربی شده و منجر به اضافه وزن بیشتر می شود.فرآورده های تصفیه شده مانند بستنی، آبنبات ها، کلوچه ها، شیرینی ها و شکلات ها دارای کربوهیدرات های مصنوعی هستند که مصرف آن ها توصیه نمی شود.‏

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موی تای تای, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی, مصاحبه با کارل اموسو وحشی سیاه در MMA فرانسه
[ جمعه 10 آذر 1392 ] [ 21:31 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

1- آماده بودن صد در صد بدن:

شما زمانی میتوانید به مبارزه بپردازید كه بدنی آماده داشته باشید وبدنشما آماده نخواهد شد مگر اینكه تمرینات سخت ومداومی داشته باشیدواین تمرینات سخت ومداوم علاقه وپشتكار میخواهد. همیشه ودر همهحال باید با سستی وتنبلی فرسنگها فاصله داشته باشید.


2- تمركز فكر:
شما وقتی وارد مبارزه میشوید باید تمام فكرتان را جمع كرده وفقط به مبارزه وحریف فكر كنید، در ضمن وقتی وارد مبارزه شدید باید اراده قویداشته باشید وهمیشه به خودتان تلقین كنید كه (من حریف را شكست خواهم داد) شما طوری در مبارزه عمل كنید كه حریف از هیبت شما بترسد و دست وپایش را گم كند ، البته منظور بنده این نیست كه حریف را كوچك بشمارید بلكه منظور بنده اینست كه قویتر از او ظاهر شوید و مقام حواستان را جمع كنید چون شما مقابل جسمی بیجان نایستاده اید بلكه كسی كه درمقابل شماست یك رزمی كار است، فكر میكند و جسمی آماده دارد وامكان این هست كه از یك لحظه غفلت شما استفاده كرده وشما را نقش زمین كند.

3- سرعت عمل:

شما باید یاد بگیرید كه سرعت وقدرت را با هم منسجم سازید تا چنان ضربه هایی به حریفتان وارد كنید كه گویا با پتك بر سرو بدن او میكوبید وسرعت باید چنان باشد كه گویا شبح است نه سرعت یك دست ویا پا.

4- كیاب (جیغ كشیدن):

كیاب یعنی دادن هوای ششها به بیرون همراه با صدا در موقع زدن ضربه. اینعمل سه خاصیت مفید وكارساز دارد ، یكی: قدرت را بیشتر میسازد, دوم: اینكه حواس حریف را پرت نموده, سوم: اینكه ترس در وجودش رخنه میكند واینها باعث میشود كه شما موقعیت ضربه زدن به حریف را پیداكنید.

5- ضربه زدن به قسمتهای حساس بدن حریف:

شما باید از ضربه زدن بیهوده جداً بپرهیزید چون نه فقط به حریف نمیخورد بلكه باعث میگردد كه شما زودتر از معمول خسته شوید پس چنان باید عمل كنید كه هر ضربه ای را كه به سمت حریف پرتاب میكنید باید به هدف مورد نظر بخورد، یعنی به جای صد ضربه بیهوده سعی كنید ازیك ضربه حساب شده وكاری استفاده كنید وبه بدن حریف وارد كنید كه درغیر اینصورت مبارزه شما طولانی وبی فایده خواهد بود.

6- مبارزه با تمام قدرت:
شما برای اینكه بتوانید حریفان خود در ثانیه های اول شكست دهید بایدچنان با قدرت وسرعت مبارزه كنید كه انگار آن حریف دشمن واقعی شماست، در ضمن هیچ وقت در مبارزه نگذارید احساسات عاطفی بر مغزشما غلبه كنند در اینصورت شكست شما حتمی خواهد بود.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 10 آذر 1392 ] [ 21:30 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

طرفداران مسابقات k-1  باید خوشحال باشند چرا که پس از مسائلی که برای تشکیلات پیش آمد و فعالیت مجدد آن...

 

بوکائو بر می گردد !

طرفداران مسابقات k-1  باید خوشحال باشند چرا که پس از مسائلی که برای تشکیلات پیش آمد و فعالیت مجدد آن، گویا دوباره k-1  دارد خودش را پیدا می کند.طرفداران بوکائو فایتر سرشناس تایلندی هم همینطور!قضیه از این قرار است که بتازگی مسئولان k-1  اعلام کرده اند یک قرار داد بلند مدت با بوکائو امضاء کرده اند و او دوشنبه 25 شهریور ماه جاری در مسابقاتk-1 MAX  امسال که در اسپانیا برگزار خواهد شد مبارزه می کند.بوکائو قبلا نیز از فایترهای سرشناس مسابقات k-1 MAX  محسوب می شد.

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 8 آذر 1392 ] [ 21:29 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 


سیستم دفاع در بوکس از سه تکنیک پایه تشکیل شده است . جا خالی دادن ، پوشش دادن و دفاع کردن .پس از کسب مهارت ، هر کدام از این دفاع ها می توانند...

 

 مهارت های بوکس برای هنرهای رزمی !

 

دفاع

سیستم دفاع در بوکس از سه تکنیک پایه تشکیل شده است . جا خالی دادن ، پوشش دادن و دفاع کردن .پس از کسب مهارت ، هر کدام از این دفاع ها می توانند در برابر تقریبا هر حمله دست ممکنی از هر سیستم مبارزه ای ، مقابله نمایند.

 

جا خالی دادن 

پنج روش برای جا خالی دادن یک مشت وجود دارد. 1-حرکت به چپ  2-حرکت به راست  3-حرکت به عقب  4-پایین رفتن به چپ 5-پایین رفتن به راست

 

حرکت به چپ و راست

این دو روش جاخالی دادن اساسا برای مقابله با ضربه مشت مستقیم به آرواره و مشت های متقاطع طراحی شده اند. اما در شرایط خاصی در برابر  آپرکات نیز قابل استفاده اند. این تکنیک به صورت حرکت بالاتنه به چپ یا راست انجام می شود و بازوی حمله کننده ی حریف از روی شانه شما عبور می کند.برای آنکه خودتان را انقدر نزدیک کنید تا بتوانید یم مشت در ضد حمله بزنید، وقتی به طرفین حرکت می کنید حدود 45 درجه از بالاتنه به جلو خم شوید.

 

حرکت به عقب

حرکت به عقب عبارتست ازخم شدن به عقب برای آنکه حمله حریف به شما نرسد.این روش را می توان در برابر هر حمله ای در ارتفاع سر انجام داد اما باید مراقب باشید که آنقدر به عقب خم نشوید که تعادلتان بر هم بخورد . این روش یک روش جا خالی دادن چند کاره است و اگر می خواهید حریفتان را در فاصله دور نگه دارید ، بسیار مناسب می باشد.

 

پایین رفتن به سمت چپ یا راست

این جا خالی دادن ها را می توان برای مقابله با مشت های مستقیم هوک اجرا کرد.وقتی می خواهید فاصله نزدیکی با حریف داشته باشید و از نزدیک با او درگیر شوید ، این روش ها ایده ال هستند.همان طور که از نامش بر می آید شما اساسا به زیر حمله وارده می روید.این کارنیاز به این دارد که از کمر به جلو خم شوید و زانو را خم کنید و در تمام مدت چشمتان به حریف باشد

 

پوشش دادن

از پوشش دادن برای محافظت از جلو کناره سر و دنده ها در برابر مشت های وارده استفاده می شود. 5 تکنیک پوششی عبارتند از : پوشش جلو بالا ، پوشش چپ بالا ، پوشش راست بالا ، پوشش چپ پایین و پوشش راست پایین.

 

پوشش جلو بالا

در برابر مشت های مستقیم به سر استفاده می شود و در آن خیلی راحت با بالا بردن ساعدها تا جلو صورت ، مشت های را بلوک می کنیم . اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین آرنج هایتان وجود دارد که بتوانید حریفتان را ببینید، اما نه آنقدر که روزنه ای برای نفوذ محیا شود.

 

پوشش چپ و راست بالا

این تکنیک برای استفاده در برابر مشت های هوک ایده آل است و در ان خیلی راحت ساعد و مشت خود را به کنار سرتان بالا می برید تا به عنوان یک حفاظ عمل کند. مانند تمام این حرکات پوششی، سعی کنید که بازو را محکم و فضای میان بازوی دفاع کننده و سر خود را کوچک نگه دارید.اگر روزنه ای وجود داشته باشد ، مشت حریف می تواند به آن راه پیدا کند.

 

پوشش چپ و راست پایین

این تکنیک برای دفاع در برابر مشت هوک به دنده ها استفاده می شود.باید آرنجتان را به سمت دنده بیندازید و مشت را با ساعد یا آرنج جذب کنید.وقتی آرنج را پایین می آروید سرتان را در معرض حمله قرار می دهید.پس بهترین کار این است که وقتی آرنج را می اندازید به جلو خم شوید تا آسیب پذیری سرتان را به حداقل برسانید.هنگام تمرین ترکیبات بر روی یک جفت میت از شریک تمرینیتان بخواهید که قبل ، بعد و در حین مشت های ترکیبی ، از زوایای خاصی به شما حمله نماید.

 

دفع کردن

دفع کردنی که در بوکس استفاده می شودشبیه همان روشی است که در سیستم هایی چون وینگ چون استفاده می شود. با توجه ویژه بر انجام حداقل حرکات دست در جلوی بدن.این کار، که دست مشت را از مسیر خودش به خارج حل می دهد مانع می شود که سر در مسیر حمله قرار گیرد . دفع کردن معمولا در برابر مشت های مستقیم استفاده می شود زیرا اگر حمله از هر زاویه ی دیگری را دفع کنید.سرتان خیلی باز و در دسترس قرار می گیرد.این روش وقتی در فاصله ی دور قرار دارید و حرکت می کنید یک دفاع کامل است.

 

دفاع کار کردی

هدف اصلی در سیستم دفاعی شما آماده کردن حریف برای یک حمله است.به عنوان یک قانون کلی ، تاکتیک های دفاعیتان را فقط برای حداکثر برای سه مشت از سوی حریف به کار ببرید و پس از آن کار پا برای عقب نشینی و یا ضد حمله با یک سری مشت از جانب خودتان استفاده کنید.اگر بیش از حد به جا خالی دادن ، پوشش دادن و دفاع کردن حمله ی حملات بپردازید ، احتمالا در اثر انرژی جنبشی ضربات حریف آسیب خواهید خورد.باید بتوانید با مجبود کردن حریف به دفاع از خود توانایی او در حمله را مختل کنید و از روزنه هایی که در دفاع او ایجاد می شود برای ضد حمله استفاده نمایید.

 

افزایش مهارت دفاعی

همانند سایر توانایی های مبارزه ای ، مهارت از اعتماد به نفس حاصل می شود.اعتماد به نفس از تجربه و تجریه از تمرین. شناخت مهارت و انجام تمرین سخت برای تبدیل آن به طبیعت دوم خود ، اجزای موفقیت هستند اگر به رزمی کاران برجسته نگاه کنید همگی آنها زمان زیادی را صرف تمرین کرده اند و تجربه و اعتماد به نفس بدست آورده اند تا در زمینه کاری خود به مهارت برسند.دو مورد از بهترین روش ها برای کسب مهارت در زدن مشت ضد حمله و کسب بهترین نتیجه از زمانی که برای تمرین صرف می شود،عبارتند از کار با میت و تمرین شبیه سازی مبارزه

 

تمرین با میت

هنگام تمرین ترکیبات بر روی یک جفت میت از شریک تمرینی تان بخواهید که قبل ، بعد و در حین مشت های ترکیبی از زوایای خاصی به شما حمله نماید. این کار به شما کمک خواهد کرد که در زدن مشت در ضد حمله مهارت پیدا کنید.در ابتدا نیاز خواهید داشت که پاسخ خود را از قبل قالب بندی کنید.اما بعد از مدتی به صورت واکنشی خواهد شد.

در آخر شریک تمرینی شما میتواند به اطراف حرکت کند و فاصله خود را تغییر دهد تا به این ترتیب بر روی مهارت های مشت ضد حمله ی خود به گونه ای کار کنید که شبیه مبارزه ی آزاد باشد.

 

تمرین شبیه سازی مبارزه

این تمرینات بهترین تمرینات برای ارتقای مهارت های دفاعی هستند. یک مشت یا زاویه ی حمله را در نظر گرفته و از شریک تمرینی بخواهید آن را روی شما اجرا کند . وقتی مشت نزدیک می شود یکی از تکنیک های دفاعی خود را برای مقابله با آن به کار گیرد. وقتی در یک زاویه کامل شدید ، آن را تغییر دهید یا بر نوع دیگری از دفاع تمرکز کنید.با یک مشت در یک زمان شروع کنید و سپس به تمرینات 2 و 3 مشت برسید.در آخر وقتی با فردی که به اندازه ی شما مهارت دارد تمرین می کنید باید قادر باشید که در برابر 80 درصد مشت هایی که به شما می زند جا خالی داده ، پوشش داده و یا آنها را دفاع کنید. وقتی توانستید این کار را انجام دهید یعنی در مسیر کسب توانایی استفاده از مهارت های دفاعی بوکس در جایگاه خوبی قرار دارید.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 7 آذر 1392 ] [ 21:24 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

ایده بروسلی در مورد مبارزه این بود که مبارزه فقط با دست یا فقط با پا انجام نمی شود بلکه از فاصله دور شروع شده تا به زمین بکشد...

 

آیا بروسلی یک نابغه هنرهای رزمی بود؟

یا اینکه سوال را طوری دیگر مطرح کنیم که نابغه هنرهای رزمی چه کسی می تواند باشد؟

شواهد و مدارک موجود از همسر بروسلی،لیندالی و شاگردانش مانند تکی کیمورا ، تداونگ و یا دوست و شاگردش که استاد خودم نیز می باشد دان اینوسانتو نشان دهنده این است که بروسلی کسی بوده که بیشتر وقت زندگی خود را وقف تحقیقات ، آزمایشات و تمرین هنرهای رزمی بود و حتی یکی از شاگردانش که هنرپیشه معروفی هم بود می گفت که او حتی در داخل هواپیما یک تخته چوبی با خودش برای مشت زدن همراهش داشت و موقعی که در یک مبارزه ، آسیب می بیند روی تخت بیمارستان هم وقتش را صرف خواندن و نوشتن درباره هنرهای رزمی می کند.تکی کیمورا می گفت: او آنقدر روی آدمک چوبی کار می کرد که آدم هر موقع از کنار خانه اش رد می شد سر و صدای او را می شنید و ناگفته نماند به خصوص برای آنهایی که می گویند بروسلی وینگ چون را تا آخر یاد نگرفته بود او کسی بود که ست آدمک چوبی وینگ چون را 8 ست و 108 حرکت می باشد را به 10 ست رساند و حتی یک فرم 10 ستی دیگر آدمک چوبی را با دان اینوسانتو اختراع کرد که شاگردان ارشد او از تکنسین یک به بعد آن را یاد می گرفتند و بعضی ها می گویند چون بروسلی ٌWC و WT را کامل یاد نگرفته بود و فقط فرم 6 و 7 آدمک چوبی را یاد گرفته بود ، مجبور شد سیستم های دیگر را وارد جیت کاندو کند تا که کم نیاورد و جیت کاندو همان WC و WT می باشد.

در صورتی که WC و WT فقط 1/26 سیستم جیت کاندو بوده و حتی WC و WT که بروسلی یاد گرفته بود فقط WC و WT آقای ایپمن نبود بلکه WC و WT قبل از ایپمن را هم یاد گرفته بود.

 

پایه اصلی جیت کاندو ، سیستم های با اسلحه ، یعنی چوب و شمشیر و چاقو یعنی سیستم های مبارزه ای فیلیپینی و نشست آنها و همانطور که واضح است از شمشیر بازی فلوره غربی گرفته شده و غیر از وینگ چون تکنیک هایی از 25 سبک دیگر هم در آن وجود دارد.

ایده بروسلی در مورد مبارزه این بود که مبارزه فقط با دست یا فقط با پا انجام نمی شود بلکه از فاصله دور شروع شده تا به زمین بکشد و ادامه پیدا کند که در آن زمان برای خودش یک انقلاب بود که بعد از 35 سال در مسابقات یو اف سی این ایده او ثابت شد.کسانی که فقط سیستم هایی را در یک فاصله کار می کردند مانند بوکس و یا تکواندو و یا کیک بوکس و WC و WT و یا جودو در همه مسابقات آزاد می باختند و به جایی نرسیدند و وجود مسابقات یو اف سی باعث شد که مبارزان همه فاصله ها را تمرین کنند تا بتوانند در یک رینگ طاقت بیاورند و تازه این هم هنوز مبارزه اصلی جیت کاندو نیست ، چرا که پایه اصلی جیت کاندو مبارزه با سلاح سرد است که وقتی سلاح از دست رفت بعد از آن باید با دست و پا و آرنج و زانو و دیگر تکنیک ها مبارزه و از خود دفاع کرد که البته که مبارزات را نمی شود بدون صدمات شدید در مسابقات انجام داد.

 

حالا می خواستم بپرسیم بروسلی با این همه تلاش روزانه و تمرین با اساتید مختلف و بهترین های زمان خود و برای رسیدن به هدفش حداقل روزی 6 الی 8 ساعت کار و تمرین می کرد و از نظر فکری سالیان سال از زمان خود جلوتر بود آیا او یک نابغه بود؟

به نظر من بروسلی یک نابغه نبود بلکه نابغه افرادی هستند که با تماشای چند سی دی و فیلم از اساتید مخلتف آنقدر ماهر می شوند که برای خود یک سیستم اختراع می کنند و بعضی ها نابغه تر هستند و با گذاشتن پیشوند و پسوند صاحب سبک می شوند و با گرفتن عکس با چشم بادامی خود را بزرگ می کنند.در ایران متاسفانه نابغه زیاد داریم و کسی هم کاری به کارشان ندارد چرا که از بروسلی نابغه تر هستند و با دیدن فیلم های بروسلی ، از بروسلی بالاتر رفته و مدعی جیت کاندو در ایران می باشند.بعضی ها هم در کشورهای دیگر سرگرم کار خود بوده اند و الان در ایران مدعی هستند و کسی هم از آنها سوال نمی کند جیت کاندو را کجا یاد گرفته اید و دانش شما راجع هنرهای رزمی چقدر می باشد که در مورد استاد بروسلی در مجلات مقاله های آنچنانی می نویسید ، خیلی ها هم با پوشیدن لباس زرد بروسلی ، یک بروسلی تمام عیار می شوند و بدون اینکه حتی یکی از تکنیک های جیت کاندو را بلد باشند و یا حتی یک استاد جیت کاندو را از نزدیک ندیده اند و فنون یک استاد را لمس نکرده اند بنابراین بروسلی یک نابغه نیست ، نابغه واقعی بعضی از این استادنماها هستند که از روی فیلم استاد جیت کاندو شده اند.

بروسلی در آن زمان 1965 تا 1972 برای کلاس خصوصی است ساعتی 275 دلار از شاگردانش پول می گرفت  و همه با جان و دل آن را پرداخت می کردند چرا که قدر زحمات او را می داستند .

خود بنده برای یادگیری فقط Chi Sao و Hubat Kali 40 هزار دلار خرج کردم.حالا شما قضاوت کنید بروس لی نابغه بود یا کسانی که در ایران مدعی جیت کاندو هستند . 

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: آیا بروسلی یک نابغه هنرهای رزمی بود, muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس
[ جمعه 7 آذر 1392 ] [ 21:23 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

 

 

 

 

دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی...

 

 

 

راهنمایی سریع برای آب کردن شکم

 



قطع مصرف هله هوله
دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند."

 


بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر "دیانا تیلور" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: "ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند."

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمکها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

H2O بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

4 حرکت شکم که معجزه می کند:
با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزشهای روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.

 

 


دراز نشست استاندارد
در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

دوچرخه
روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـتهـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه 45 درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.

* نکته ای برای تازه کارها: برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.

دراز نشست عمودی
روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

* نکته ای برای تازه کارها: بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

پهلو ها
بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع 10 تا 20 ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.
دراز نشست

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: راهنمایی سریع برای آب کردن شکم, موی تای, انجمن موی تای ایران, علیرضا کاووسی, اکادمی ببرهای موی تای
[ جمعه 6 آذر 1392 ] [ 21:21 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 

اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه عبارتند از...

 

 

6 نکته برای پیروزی در یک مبارزه رزمی

اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه عبارتند از:
۱-ریلكس بدن: «ریلكس» واژه ای است انگلیسی و بمعنای شُل كردن بدن. رزمی كاری كه بتواند به طرز صحیحی بدنش را ریلكس و شُل كند به راحتی قادر است پارازیت‌ها و افكار منفی ذهن خود را كنترل نماید و فكرش را آرام سازد. به عبارتی «وقتی كه بدن آرام شود، ذهن نیز آرام می شود».زمانی كه ذهن آرام شد، فرد می تواند از تمام تكنیكها و فنون رزمی خود، در مبارزه حداكثر استفاده را ببرد. بعلاوه وقتی كه بدن ریلكس و آرام باشد، انرژی جسمی و روحی اضافی به هدر نرفته و رزمی كار بنیه و قدرت بیشتری برای مبارزه و اجرای فنون خواهد داشت. یك رزمی كار می تواند تكنیك شل كردن بدن را به 2 طریق انجام دهد:


الف-ریلكس ثابت:این شیوه به صورت نشسته و یا اغلب، دراز كش انجام می شود و شخص بوسیله القاء حس سنگینی به خود، نقاط بدنش را شل كرده و به آرامش می رسد.

ب-ریلكس متحرك:پس از اینكه تكنیك ثابت آموخته شد، شخص می تواند ریلكس متحرك كه بسیار موثرتر است را تمرین كند. ریلكس متحرك شامل حركات نرم«تایچی»و «چی كونگ»است. این حركات بعلت آنكه نرم، آهسته، روان و با هماهنگی تنفس انجام می شوند، عضلات رزمی كار را در حركت، ریلكس كرده به وی آرامش روحی فوق العاده ای می بخشد. و بخاطر آنكه از طریق این حركات، كارآیی هنرجوی رزمی بسیار بالا می رود، امروزه اكثر رشته های رزمی در جهان حركات نرم «تایچی» و «چی كونگ» را بعنوان مكمل سبك رزمی خود تمرین می كنند.

۲-تقویت فنون دفاعی: متاسفانه اكثر سبكهای رزمی، بر روی تكنیكهای تهاجمی تاكید بسیار می ورزندو به تكنیكهای دفاعی، توجه لازم را ندارند. فنون دفاعی بعلت آنكه شما را در برابر ضربات حریف كه گاه ممكن است منجر به نقص عضو و حتی مرگ شود، محافظت می كند در مبارزه بسیار مهمتر هستند تا فنون تهاجمی. شما می توانید تحت نظر یك استاد در عرض حداقل 6 ماه مبارزی تهاجمی شوید، ولی اگر بخواهید بصورت مبارزی تدافعی كه بتواند ضربات سریع و غافلگیرانه حریف را مهار كند در آئید، احتیاج به سالها تمرین زیر نظر یك استاد با تجربه دارید. عدم دفاع سریع و اصولی ضربات، در مبارزات قهرمانان مشهور سبكهای كلاسیك نیز مشاهده می شود. سبك «وینگ چون» كونگ فو یكی از سبكهای دفاعی معروف در دنیاست كه تكنیكهای دفاعی موثری دارد. وقتی كه شما در اثر تمرین، مهارتهای دفاعی نان را افزایش دهید، فنون تهاجمی تان خود به خود پیشرفت می كند. ولی اگر بخواهید بیشتر بر روی تكنیكهای حمله ای تاكید ورزید، فنون دفاعی تان بطور اصولی تقویت نمی شود.

۳-محكم كردن بدن: حساسیت زدایی جسمی نسبت به ضربه یكی از اصول بسیار مهم در هنرهای رزمی است. شما هر چقدر كه در فنون دفاعی، سریع و هوشیار باشید، باز هم امكان دارد در مبارزه یكی دو ضربه به شما اصابت كند كه البته امری است طبیعی. یا زمانی كه بخواهید تكنیك های حریف را دفاع نمایید باید از دستهای محكمی برخوردار باشید. از این رو، بدنسازی جسمی یك رزمی كار در مقابل ضربه به 3 بخش تقسیم می شود:

الف-حساسیت زدایی عضله ای: در این وضعیت، حساسیت عضله ها نسبت به ضربه به تدریج از بین می روند.

ب-محكم كردن استخوانهای دست و پا: طی تمرینات رزمی و مخصوصاً مبارزه، استخوانهای هنر جویان چه در دفاع و چه در حمله بدفعات به هم اصابت می كنند و اگر یك رزمی كار ماهر در فنون رزمی استخوانهای دست و پایش محكم نباشد، ممكن است در اثر درد شدیدی كه در استخوان ساعدش به علت دفاع ضربه حریف بوجود می آید، قادر به ادامه مبارزه نباشد. پس لازم است كه استخوانهای ضروری، مخصوصاً استخوان ساعد دست و ساق پا محكم شده و حساسیت آنها نسبت به ضربه بتدریج از بین بروند.

ج-حساسیت زدایی صورت:از بین بردن حساسیت صورت نسبت به ضربه، اهمیت زیادی دارد. چون ضربه به صورت باعث گیجی می شود و زمانی كه رزمی كاری گیج و مغشوش شود، بهترین موقع است كه وی را تحت حملات متوالی قرار داد. فردی كه در اثر اصابت ضربه به صورتش، گیج شود دیگر هیچ عكس العملی نمی تواند از خود بروز دهد. از اینرو، حساسیت بعضی از نقاط صورت را باید از بین برد. حساسیت زدایی صورت باید بسیار با احتیاط و بتدریج صورت گیرد و مواظب بود كه به نقاط حساس مثل: بینی یا چشمها آسیبی وارد نشود. هر 3 نوع بدن سازی كه در بالا تشریح شد، باید حتماً تحت نظر مربی مجرب و بتدریج انجام گیرند. البته نقاط حیاتی بدن نظیر: بیضه، چشم، حفره گردن و غیره را بهیچ وجه نمی توان در برابر ضربه مقاوم نمود و تنها راه محافظت از آنها، تقویت فنون دفاعی است.

۴-توانایی مبارزه در فاصله نزدیك: مبارزه در اغلب رشته های رزمی در فاصله دور انجام می شود و بر این اساس، اكثر رزمی كاران تنها قادرند از فاصله دور مبارزه كنند و اگر فاصله بسته شود، در فاصله نزدیك نمی توانند به نحو موثری به مبارزه شان ادامه دهند. توانایی مبارزه از فاصله نزدیك، برای یك رزمی كار بزرگترین امتیاز محسوب می شود. اگر دقت كرده باشید دو نفر شخص عادی كه واقعاً با هم درگیر می شوند، در یك لحظه بطور غریزی و ناخودآگاه فاصله بین خود را كم می كنند و بیشتر از ضربات دست استفاده می نمایند. و این امر، در تمام مبارزات حقیقی و آزاد رزمی، طبیعی است. و به همین علت است كه اكثر قهرمانان رزمی‌كاری كه در مسابقات از فاصله دور و به صورت كلاسیك و قراردادی مبارزه كرده و پیروز می شوند، در مبارزات غیرقراردادی و آزاد و همچنین درگیریهای خیابانی، بندرت می توانند حریف خود را مغلوب سازند.

تعداد معدودی از سبكهای رزمی هستند كه مبارزه شان از فاصله نزدیك و بیشتر با استفاده از دفاعها و ضربات دست (كه پیروزی نهایی در یك نبرد حقیقی را تعیین می كند) می باشد. یكی از این رشته ها، سبك «وینگ چون» كونگ فو است كه مبارزات این سبك، اصلی ترین و حقیقی ترین مبارزات رزمی در جهان می باشد، چون در شرایط كاملاً واقعی انجام می‌گیرند. برای نمونه، مبارزات یكی از قهرمانان معروف این رشته را بررسی می‌كنیم: «امین بوز ته په» استاد ارشد سبك وینگ چون و یكی از قهرمانان فعلی در مبارزات آزاد جهانی است. «اِمین» در بیش از 400 مبارزه كاملاً آزاد و خشن (بدون داشتن دستكش، محافظ سر و دیگر تجهیزات ایمنی) شركت نموده و كلیه حریفان خود را معمولاً كمتر از یك دقیقه مغلوب كرده و تا به حال شكست نداشته است. در بین حریفانی كه این استاد وینگ چون شكست داده، نام چند تن از رزمی كاران و اساتید مشهور رشته های مختلف رزمی نیز به چشم می خورد.

راز اصلی موفقیت امین، سرعت زیاد و هوشیاری ذهنی خارق العاده در بكارگیری تكنیكهای دفاعی و تهاجمی دست به صورت هماهنگ است. به نحوی كه وی در نبردهایش با تهور زیادی فاصله خود را با حریف می بندد و با هوشیاری كامل و اغلب با استفاده از ضربات مشت مستقیم و بر هم زدن تعادل حریف، مبارزه را به نفع خود به پایان می برد. (فنونی كه ذكر شد، از تكنیكهای رایج در سبك وینگ چون است) اگر می خواهید قادر شوید در فاصله نزدیك مبارزه كنید، ابتدا باید زیر نظر استادی مجرب، ضربات و دفاعهای دست خود را مهارت بخشید و سپس فنون قفلی و درویی (به زمین انداختن حریف) را بیاموزید. ضمناً از تجهیزات ایمنی نیز حتماً استفاده كنید.

۵-تنفس صحیح و تقویت ششها: مَثَلی است چینی كه می گوید:«اگر ضربه یك رزمی‌كار فاقد كنترل تنفس باشد، ضربه اش قدرت لازم را نخواهد داشت». رزمی كاری كه به تكنیكهای تنفسی آشنا نباشد و آنها را انجام ندهد، نباید خود را یك رزمی كار واقعی بداند. اگر نگاهی به تمرینات سبكهای رزمی بیندازیم، در تمام آنها تكنیك های كنترل تنفس وجود داشته و اهمیت زیادی دارد. براستی چرا تنفس صحیح برای یك رزمی كار بسیار مهم است؟

اجازه دهید با مثالی ساده، مطلب را روشن تر سازیم: اگر شما از چیزی بترسید و یا نسبت به موضوعی خشمگین شوید، اولین ریتم بدنی تان كه از تعادل خارج می شود، تنفس شماست كه سریع و تند می گردد. حال اگر در این وضعیت بتوانید نفسهای عمیق و شكمی انجام دهید یا به عبارتی تنفسهایتان را كنترل كنید، بسرعت آرام شده و انرژی جسمی و روحیتان تحلیل نمی رود.

پس اگر مایلید طی تمرینات و مبارزه زود خسته نشده و بنیه، قدرت و استقامت زیادی داشته باشید، تمرینات تنفسی را پیوسته انجام دهید. از طریق تمرینات صحیح كنترل تنفس، ابتدا ششها قوی می‌شوند و حین تمرینات طاقت فرسای رزمی كه انرژی بدن رو به اتمام است، این ششهای قوی هستند كه تنفس را خود به خود كنترل كرده و اجازه نمی دهند، رزمی كار خسته و از ادامه فعالیت متوقف شود، بلكه با تنفسهای عمیق و كسب اكسیژن بیشتر، به وی انرژی می بخشند. اینكه می بینید بعضی از هنرجویان رزمی، در نبرد زود خسته شده یا اصطلاحاً «می بُرَند» به خاطر عدم آشنائی شان به تنفس عمیق و اصولی است. نكته دیگر اینكه: یك رزمی كار اساساً باید در حین تنفس كه بدن ضعیف شده و می خواهد انرژی بگیرد، تكنیكهای دفاعی و موقع تخلیه هوا كه بدن قدرت گرفته و میخواهد انرژی را انتقال دهد ضربه بزند.

۶-خود را به یك سبك رزمی محدود نكنید: نباید خود را تنها به فراگیری یك رشته رزمی خاص محدود كنید. چون هر سبك رزمی، مزایا و معایبی دارد و نمی توان گفت كدام رشته رزمی بهترین سبك است. بعضی ها آنقدر به رشته رزمی شان علاقه و حساسیت دارند كه اگر عیبی واقعی از آن گفته شود، نمی خواهند آنرا بپذیرند. لازم به ذكر است كه تمام هنرهای رزمی در دنیا از معبد شائولین در چین نشات گرفته و ریشه تمام سبكها در دنیا یكی است. و اگر دقت كرده باشید، تكنیكهای پا و دست با كمی اختلاف، در كلیه رشته ها یكسان است و تنها اسمشان فرق می كند. یكی از علتهایی كه باعث شد بروسلی در دنیا شهرت بسیاری بدست آورد این بود كه بروسلی با اینكه سبك اصلی اش وینگ چون كونگ فو بود، ولی اصول چندین سبك رزمی دیگر را فرا گرفته و پیوسته تمرین می نمود و خود را صرفاً به یك رشته رزمی، محدود نكرده بود. براین اساس بود كه وی حركات و فنون رزمی را مثل یك «بالِریَن» نرم و راحت و با سرعت و قدرت بسیاری بر روی حریفانش اجرا نموده همه را مجذوب خود می كرد.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: 6 نکته برای پیروزی در یک مبارزه رزمی، موی تای، تای بوکس، انجمن موی تای، فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 7 آذر 1392 ] [ 21:20 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ جمعه 5 آذر 1392 ] [ 21:19 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد