فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

[ شنبه 18 مرداد 1392 ] [ 22:31 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
زندگی نامه تونی جا

 

تونی جا در 5 اکتوبر 1976 در منطقه ی سورین ولایت اسان (بین مرز کامبوج و تایلند) به دنیا آمده است. وی از نژاد نسبتا کامبوجی است و آنچه به جهان و جهانیان مشهور است اینکه تونی از خم سورین می باشد، (منطقه ای که زمانی بخشی از کامبوج بوده و اکنون مربوط تایلند می باشد.) تونی در یک منطقه ی روستایی بزرگ شده و از بدو آغاز نوجوانی به تماشای فیلمهای جکی چن، بروسلی و جتلی علاقمند بود و هر وقت که فیلم نوی از جکی به بازار و سینما عرضه می گردید، تونی مشتاقانه فاصله ی 200 کیلومتری را پیاده می پیمود تا هنرهای رزمی جکی و جتلی را مشاهده کند و این چیزها جا را وادار می نمود تا به تمرین و ورزش روی بیاورد. وی که 10 سال بیش نداشت در همان ورزشگاه کوچک محلی خود شامل ورزش شد و تصمیم گرفته بود که هر طوری که می شود باید روزی خود را در ردیف قهرمانان رزمنده و یا بالاتر از آنان ببیند. تماشای مشتاقانه ی فیلمهای بروسلی به تونی آنقدر الهام بخش بود که وی را وا می داشت تا بیش از پیش به تمرین و فعالیت آغاز کند. تونی نخست ورزش را همراه با دوستان خود بچه های روستایی آغاز نمود. خانواده ی تونی نگهبان گله ی فیل بود و پدرش زمین شالیکاری داشت که تونی روزانه روی آن تمرین می نمود و تکنیکها و حرکات فیلمی جتلی را کلیشه نموده و زمانی که فیل ها را به شست وشو می بردند، همین حرکات و چرخش را بالای پشت آنان کار میکرد. (چنانچه که بخشی از زندگی دوران کودکی خود را در فیلم تام یوم گنگ به تصویر کشانده است.)

 

تونی با دیدن اولین فیلم رزمی تایلندی (زندگی برای مرگ Born to Fight) آنقدر در احساسات خود غرق شده بود که علاقه ی عجیبی در فیلم و فیلمسازی پیدا کرده بود و به همین خاطر از پدر خود اجازه گرفت تا درین زمینه مصروف کار و فعالیت شود. تونی بعد از اینکه در ولایت نزدیک دست خود (خان کین) سفر نمود، آنجا به دنبال کسی بود تا بتواند رویاهای وی را به حقیقت تبدیل نماید. تونی بعد از اینکه شخص مورد نظر خود را دریافت در سن 15 سالگی تحت الحمایت یک قهرمان رزمی و کارگردان فیلم (پانا رتیکرای) مشغول به فعالیت شد و به رهنمایی وی در یک مرکز ورزشی شامل شد. تونی تمرینات خود را به صورت متداوم انجام می داد به خوبی استعداد رزمی خود را به پانا ثابت نمود و اینطوری پانا به درخشندگی و بالندگی تونی پی برد. بعد از اینکه تونی در گروه فیلمسازی پانا شامل شد منحیث یک بدل مشغول به کار شد و در کنارش به تمرینات موی تای می پرداخت که خود را از یک بومی ترین پسر روستایی به یک قهرمان رزمی تغییر داد.


زمانی که تونی جا به سن بیست سالگی رسیده بود، از مکتب فارغ شد و پانا رتیکرای از او خواست تا در یک دانشگاه هنرهای رزمی واقع در ولایت ساراکم شامل شود و در آنجا استعداد خود را رشد دهد. آموزش محدود تکواندو، بوشیرو، جوفیستو، جیمناستیک، چوب و شمشیربازی در دوران مکتب جا را فقد برای یک مرحله ی دیگری از ورزش آماده ساخته بود و او نیاز داشت تا استعداد خود را بالاتر از آنچه آموخته بود انکشاف دهد. از آنجایی که تونی خیلی خوب آموزش دیده بود و این با استعداد وی گره خورده بود و نیرویی که او را به سوی موفقیت سوق میداد شوق و علاقمندی وی و تشویق دوست و رهنمای خوب او رتیکرای بود.

وقتی تونی از دانشگاه فارغ شد، استعداد او هنرهای رزمی بومی مردم تایلند را به جهان معرفی می نمود و با ظاهر شدن در فیلم

اونگ بک (2003) توانست خود را به مردم تایلند و جهان معرفی نماید. هنر و شهرت او به خوبی از سرحد چین گذشت و جکی چن و جتلی را از جمله تماشاچیان پر اشتیاق خود قرار داد. مهارت و توانایی او به حیث یک بازیگر به طور یکنواخت در تلویزیون ها و سینماهای تایلند مورد تشویق قرار گرفت و فیلم وی سومین فیلم برتر رزمی آسیا و هفتمین در جهان شناخته شد.

اولین دستاورد سینمایی تونی جا با Hi Chad شروع می شود که در آن یک پسر نوجوان در جست وجوی زندگی آرام است و رنجها و مشکلاتی را درین مسیر متحمل می شود. این در حالی بود که تونی 17 ساله شده بود. بعد از آن در سال 1994 در سن 18 سالگی در فیلم plook mun kuen ma kah 4 بازی کرد و به تعقیب آن در سال 1997 در "جنگ خونین" (Mortal Kombat) در روی صحنه ظاهر شد اما شهرت چندانی به چنگ نیاورد و تا سال 2001 بازیگری نکرد. تونی درین مدت به تمرین موی تای پرداخت و خیلی از مسایل را آموخت. وی کشف نمود که در بدن انسان حرکات گوناگونی و شگفتی موجود اند و خود آنرا تمرین و روی صحنه گذاشت. (بدون اینکه از حرکات کامپیوتری کار بگیرد.) در سال 2001 با حضور در 2 فیلم توانست خود را به کارگردانان تایلندی معرفی کند و مدار اعتبار کسب نماید و در سال 2003 در بازی در اونگ بک توانست توانایی های خود را به اثبات برساند. او در نقش تین در قالب یک جوان روستایی توانست هنرهای رزمی خود را به دید عام بگذارد و نقطه ی عطفی برای خود در قالب بازیگری به چنگ آورد و در آسیا همچنین در آمریکا و اروپا خود را مشهور کند.

 


مادامیکه که فیلم اونگ بک در اروپا از طرف یک تولید کننده ی پر آوازه ی فیلم فرانسوی (لک بیسن) در سطح بین الملل پخش شد، تونی جا از طرف منتقدین فیلم یگانه میراث بروسلی و جکی چن به هالیوود معرفی شد و اضافه از آن نمادی از هنرهای رزمی موی تای و کوچیسای محسوب گردید.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تونی جا اسطوره موی تای جهان, موی تای, علیرضا کاووسی, انجمن موی تای
[ شنبه 15 مرداد 1392 ] [ 19:29 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

آیا می خواهید استحکام کمر و ستون فقرات خود را تقویت کنید ؟ چه کاری باید انجام دهیم ؟

۳تمرین برای تقویت:

در اینجا چند تمرین ویژه برای نیرو بخشیدن به بدن با به کارگیری اعضای مهم و کلیدی کمر را مشاهده خواهیم کرد.

برای اثر بخشی بیشتر، بهتر است این تمرین هارا ۳بار در هفته و به مدت۲ ماه متوالی انجام دهید. و سعی کنید در ادامه ۲بار در هفته این تمرین‌ها را پیگیری کنید.

تمرین شماره۱:

دراز بکشید، باسنتان باید کاملاً به زمین چسبیده باشد. یک پای خود را با زاویه ۹۰درجه بالا بیاورید و آن را بایک حرکت کششی کوچک به طرف خود بکشید. این حرکت را بدون اینکه بدن یا پای خود را خم کنید و به کمک یک طناب (یا یک کمربند یا روسری و…)که کف پای خود گذاشته اید، انجام دهید. در حین انجام این تمرین به آرامی نفس تان را بیرون بدهید.

این تمرین را ۱۵مرتبه برای هر یک از پاها انجام دهید.

تمرین شماره۲:

به یک دیوار تکیه دهید و باسن خود را رو به عقب نگه دارید. در حالی که هوا را به داخل می‌دهید چانه تان را راست نگه دارید و سر را خم نکنید، دستانتان را رو به بالا بیاورید وآنها را تا جایی که می‌توانید و به شدت بکشید، باید کاملا احساس کنید که کمرتان کشیده می‌شود. این تمرین را ۳بار انجام دهید.


تمرین شماره ۳:

حالا روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را با زاویه ۹۰ درجه نگهدارید. هوا را به داخل بدهید، درحالی که دستانتان را رو به جلو می‌کشید بالاتنه تان را کاملاً بالا نگه دارید. توجه داشته باشید که در این حرکت باید اعضای شکمی خود را منقبض کنید و شکمتان را به داخل ببرید. این تمرین را ۱۰بار انجام دهید.


پیشنهاد ویژۀ ما:

برای قوی کردن کمرخود این ۳ قانون را فراموش نکنید: زانوهایتان را انعطاف پذیر کنید؛ ستون فقرات تان را بکشید و عضلات شکمی تان را تقویت کنید. این تمرین ها بر تقویت سه نقطه از عضلات کمری تأکید دارند.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تمرین برای تقویت استحکام کمر, موي تاي, عليرضا كاووسي, تاي بوكس, فدراسيون ورزشهاي رزمي
[ شنبه 15 مرداد 1392 ] [ 20:28 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
ورزش هایی که برای شما مفید هستند:
شنا كردن اولین گزینه پزشكان است.شنا به جز شنای كرال پشت،برای زانوها بسیار مفید است. علاوه بر شنا می‌‌توان در قسمت كم عمق استخر قرار گرفته و به مدت 15 دقیقه در مسیر عرض استخر راه رفت.این كار موجب می‌‌شود بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوی مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو تقویت شود تا وزن اندام‌های فوقانی به زانو وارد نیاید.البته امكان این ورزش همیشه مهیا نیست.دومین گزینه پیاده‌روی است.پیاده‌روی فشار زیادی بر زانوها وارد نمی‌كند. پیاده‌روی سریع،اگر قبلا آسیبی در زانوهایتان نداشته‌اید،مشكلی ندارد.اما به زانوهای معیوب آسیب می‌رساند.دوچرخه‌سواری نیز بر روی زانوها فشار زیادی وارد نمی‌كند.به‌طور كلی هرگونه فعالیتی كه فشار كمی بر زانوها وارد كند و یا فعالیت‌هایی كه در آنها شما مجبور نیستید به‌سرعت تغییر جهت بدهید،برای زانوها مشكل‌ساز نیستند.

ورزش هایی که برای شما مضر هستند:
هر ورزشی كه مستلزم خم‌كردن شدید زانوها باشد می‌تواند به زانو صدمه بزند.اگر خم كردن به‌همراه بلندكردن وزنه باشند،فشار مضاعفی به زانوها وارد می‌كند و می‌تواند به زانو آسیب برساند.با این تعریف فعالیت‌های ورزشی كه در آنها خم می‌شوید یا می‌پرید،مثل بسكتبال و فوتبال برای زانوها مضرند.ورزش‌هایی كه در آن حركت‌های خم‌شدن زانوها و فرودآمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می‌شود نیز برای زانوها مضر هستند،تنیس،بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش‌ها محسوب می‌شوند.طناب‌زدن جزء موارد استثنایی است كه به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی‌كند.ورزش‌هایی كه در آنها فرد می‌پرد،فرود می‌آید یا در حال دویدن به‌طور ناگهانی تغییر مسیر می‌دهد،فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد می‌كند كه ممكن است منجر به آسیب‌ به رباط‌های زانو و به‌خصوص رباط صلیبی قدامی شوند.حتی مقادیر كم این فعالیت‌های ورزشی نیز می‌توانند باعث آسیب به غضروف یا منیسك‌های زانو كه از غضروف آن محافظت می‌كنند، بشود.توجه داشته باشید ورزشكاران حرفه‌ای با گذراندن دوران بدن سازی و تقویت عضلات پا احتمال آسیب دیدگی را كاهش می‌دهند ضمن این‌كه قبل از شروع ورزش نیز بدن خود را بطور اصولی و مناسب گرم می‌كنند، برای همین است كه میزان آسیب در آنها كمتر است، ورزشكاران آماتوریست كه مثلا فوتبال بازی می‌كنند.

ورزش اختصاصی
با چند ورزش می‌‌توان عضلات زانو را به طور اختصاصی تقویت كرد.یكی از این ورزش‌ها،این است كه روی زمین بنشینند و پای خود را دراز كنند و به حالتی قرار گیرند كه به مفصل‌‌شان فشاری وارد نیاید سپس به حالت در جا عضله جلوی ران خود را منقبض كنند و تا 10 شماره به همین حالت نگه دارند.می‌‌توان برای مثال،صبح سه بار،ظهر سه بار و شب هم سه بار این كار را انجام دهید. البته در روزهای ابتدایی بهتر است زیاد به اندام‌های‌شان فشار وارد نیاورید و به تدریج و به صورت هفته‌ای یك بار،شدت یا مدت تمرین را به مقدار 10 تا 20 درصد افزایش دهید.این نوع ورزش برای عضله چهار سر ران یا جلوی ران است.برای پشت ران هم می‌‌توان عضله پشت ران را منقبض كرد و به طور مشابه با تعداد و مدت گفته شده عمل كرد.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: زانو درد, موي تاي, انجمن موي تاي, فدراسيون ورزشهاي رزمي, عكس موي تاي
[ شنبه 8 مرداد 1392 ] [ 4:27 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد