فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

 

به منظور درک رابطه اخلاق و تمرینات هنرهای رزمی این نکته اساسی باید مورد توجه واقع شود که حقیقت این هنر در مرحله ای برای رزمی کار به دست خواهد آمد که کاملا وابسته به اخلاق وی گردد . اگر فرد در این مرحله واجد الشرایط خاص اخلاقی نباید , مهارت و قابلیت او تنها به محدوده معینی ختم شده و بر عکس چنانچه وی دارای شرایط اخلاقی نیکو باشد هیچ محدودیتی برای آنچه که او می تواند در این هنر بدست آورد وجود ندارد .بروز شرایط خاص اخلاقی در اعمال روزانه فرد بوده و دارای 5 صفت مشخصه است که عبارتند از : تواضع و فروتنی , احترام , تقوا و پارسایی , امانتداری و ایمان و در نهایت وفاداری و صداقت می باشد .

شرایط خاص اخلاقی در اندیشه و روان خود نیز شامل 5 صفت بارز است که اراده , تحمل , پشتکار , صبر و شجاعت مجموع آنها هستند که به روحیات و درون فرد وابستگی کامل دارند .
در هنرهای رزمی معروف است که میگویند : فروتنی و تواضع پیروز می شود و غرور شکست میخورد , وقتی فردی متواضع است در اصل قبول دارد که شخصیتی برتر از او وجود داشته و یا چیزی فراتر از قدرت او است اگر به این مطلب توجه کنیم متوجه می شویم که این اصل , پایه یادگیری است .
اگر هنرجویی احساس کند که تمام مطالب را یاد گرفته و آنها را کافی بداند , در حقیقت مغرور شده و راه پیشرفتش بسته می شود , با فروتنی هنرجوی رزمی در می یابد آنچه که یاد گرفته تقریبا هیچ است بنابراین همواره به تمرین و فراگیری ادامه می دهد .
احترام نیز به طور کامل با فروتنی مرتبط می باشد . اگر هنرجو متواضع باشد احترام گذاشتن برایش آسان بوده و بر اثر همین ادای احترام , بزرگی و شان مقام برای همه سبک های رزمی پدید می آید .
تقوا , امانتداری و صداقت خصوصیات اخلاقی در اخلاق را کامل نموده و باعث می شود که یک هنر جو مفهوم خوبی را از زندگی بدست آورد .
صداقت و وفاداری شامل ایمان داشتن به عقاید مذهبی , ایده آل های خانوادگی و جامعه بوده که حتی در مقیاس کوچکتر می توان از وفاداری به آنچه فرا گرفته نیز یاد کرد .
اراده در میان تمام مشخصات و اصل از محورهای اساسی به شمار میرود , از طرفی پشتکار و صبر نیز انرژی فکری و معنوی اراده هستند که در انجام کارهای سخت , فکر و اندیشه درست به همان میزان جسم و بدن مورد تاثیر واقع میشوند . شجاعت نیز برای یک هنرجوی ورزشهای رزمی بعنوان توانایی روبرو شدن با حقایق معنا میشود , در روبرو شدن با حقایق هنرجو می باید بطور شجاعانه و شرافتمندانه وارد میدان شده و همواره عدالت و صلح و تقوا را پیشه سازد .
تمام اساتید واقعی هنرهای رزمی بر این باورند که این فنون برای جنگیدن و مبارزه محض نبوده , بلکه روشی برای آرامش روح و پاکسازی می باشند .

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ارتباط اخلاق و تمرینات در هنرهای رزمی اخلاق درورزش موي تاي
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 23:51 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]



نفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.

در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد.
فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.
• روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید.
سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا" از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) بدون اینکه فیلتر شود، وارد بدن گردد. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.
تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند.
روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا" بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا" بسته است.
اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا" نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد.
بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید:
اگر برای مثال یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آنرا (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید. سپس در زمان دو برابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمانها بستگی به نوع نفس کشیدن شما دارد. اما نسبتها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول کشد و بازدم نیز چهار ثانیه.
این نوع روش تنفس چه برای کسانی که ورزش می کنند و چه کسانی که نمی کنند، در روز سه مرتبه ده باری توصیه می شود. یعنی ده بار صبح، ده بار عصر و ده با قبل از خواب.
تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شود.
درست نفس کشیدن یک هـنر است کـه قـابـل یادگیری نیز می باشد. ما همواره در حــین تنفس تنها از بخشی از ظرفیت تنفسی خود بهره میگیریم. در زیر چند تمرین ساده وجود دارد که به شما کمک میکنـد درست نفس بکشید. تنفس ناقص را میتوانید در زیر مشاهده کنید:
بقيه در ادامه مطلب......در زير

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: اصول تنفس و اهمیت آن در ورزشهای رزمی نفس در رزمي اصل نفس دررزمي موي تاي عليرضا كاووسي تاي بوكس
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 23:50 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

موی تای

موی تای « بوکس تایلندی » به معنی « مشت زدن » و یکی از سبکهای آزاد ورزش رزمی است که ازجمله مهمترین سمبول‌ فرهنگی و ملی کشور تایلند بشماررفته وهمه ساله تاریخ « 17 مارچ » بنام روز« موی تای » در این کشور تجلیل میگردد.سپورت رزمی « موی تای»  که در زبان  انگلیسی بنام  « تای بوکسینگ » یاد میشود ، درزمانیکه کشور « سیام » نام خود را به « تایلند » تغییر داد ، این ورزش رزمی نیز بنام  « موی تای » مسمی شد.
موی تای به قبیله «  تای » از سلطنت پادشاهی « تای مونگ و یا  تای موآنگ » قبل از دوره دین « بودا » ارتباط  دارد که در دو سمت رود « هوانگ هو و یانگ تسه »  در سچوان و هوپی در جنوب کشور چین قرار داشت .
در آن زمان  مردم « تای » بنابر هجوم وتعرض مجبور شدند تا به سمت جنوب مهاجرت نمایند که در آنجا نیز مورد  حمله غیر بومیان  قرار گرفتند، بنآ این  قبیله به فکرافتاد تا برعلاوه استفاده از اسلحه های موجود آن زمان ،از ضربه های« مشت، آرنج ، زانو  و لگد » در نبردهای  تن به تن استفاده  نمایند .
بعدها  طوایف ( تای مونگ ) به صورت یک ملت مستقل با هم متحد گردیدند و در جنوب رودخانه مکونگ با تشکیل سرزمینی مستقل پرداختند و ضمنآ برای دفاع  از  سرزمین  خود  و جلوگیری از تاخت و تاز دشمنان ، سیستم دفاعی را با استفاده از ورزش رزمی ایجاد کردند ، که بعدها محبوبیت و احترام به این فرهنگ ملی باعث آن شد  تا  آ نعده از افرادیکه میخواستند  به فرمانروایی  و یا  حکومت  دست یابند ، مجبور  بودند  که  از جمله هجده  سبک «  موی تای »  به تعداد  چهار سبک آن  را  که  عبارت از :
« هنرحرکات بدن ، تاریخچه‌ اجداد قهرمان ، هنر مشت‌ زدن  و طلسم افسانه‌ ئی » بود ،  اموزش و دسترسی کامل  داشته  باشند .

ضمنآ قابل تذکر است که مردم  تایلند در هنگام  نبرد  ، بخاطر  تقویت روحیه  نیروهای خود  از موزیک  و  خواندن  دعاهای  خاصی  استفاده  میکردند  و همچنان  بدون  از پوشیدن «  تنبان  و پیراهن سنتی » از پارچه‌  تکه و کمربندهای  مخصوص به  عنوان  محافظ  و جلوگیری از نفوذ  نیروهای  «  هیپنوتیزم‏  کننده  و یاجادوگری »  استفاده  میکردند  که این نوع موزیک و پارچه ها قرار ذیل است :

۱ـ مونگون  « حلقه و یا سربند »   :
مردم تایلند بر این اعتقاد بودند که قدرت‌های  « جادویی و هیپنوتیزم‏کننده »  به بالاترین قسمت بدن انسان یعنی «  سر » تأثیر زیاد دارد ، به این اساس  مردها  نوارپارچه‌ای را که علائم و نشانه‌ های دعا بر آن نقش  بسته بود ،  به  دور سر خود بسته میکردند  که روش در ورزش رزمی « موی تای » نیز قابل استفاده  قرار گرفت .
۲ـ پراچیات « حلقه بازو و یا بازوبند » :
استفاده از پراچیات یا بازوبند از دیگر اعتقادات مردم تایلند  بوده است ،  شواهد تاریخی  و باستانی نشان میدهد که  در زمان  قدیم  ، اکثر مبارزان تایلندی هنگامی که میخواستند به میدان جنگ وارد شوند، نوار باریکی را به  دور بازوی ‏شان  میبستند و معتقد بودند این پوشش به  آنها  « نیرو »  داده و از خطر محفوظ  میدارند .
۳ــ  وای کرو   « موسیقی سنتی » :
درزمان های گذشته  کشورهای مختلف ، برای  نیروهای  نظامی خود  نوعی  موزیک را در نظر میگرفتند  که از آن درهنگام  جنگ برای  تقویت روحیه  نیروهای  خود  استفاده میکردند، چون هنر رزمی موی تای در گذشته جزی تمرینات نیروهای نظامی و سربازان  کشور تایلند  بود ،  بنآ  اکنون هم  در این کشور مبارزه و مسابقات « تای بوکسینگ » با  صدای  طبل و نوعی موسیقی همراهی میشود،  که هدف ان تشویق  وتحریک کردن  مبارزین   « جنگجویان » بخاطر وارد کردن ضربات سنگین  بالای جانب مقابل است :
همچنان باید خاطر نشان ساخت که موسیقی  سنتی  « سارما » و یا  « وای کرو »  در میدان جنگ و یا رینگ تای بوکس »  سمبلی از حرکات سنتی  و نوع  رقص مخصوص « تای بوکسرو با جنگجو » برای قدرشناسی  و سپاس از زحمات  « والدین و استاد »  میباشد ، بخاطر اینکه والدین در زندگی زحمات بسیار زیادی را دربزرگ کردن و تربیه اطفال خویش میکشند و استاد « ترینر » نیز با مثل « مادر و پدر »  زحمات  دلسوزانه کشیده  وتمام  قوانین ، مقررات  و تخنیک این  سپورت رزمی را  با کمال امانتداری  که توام با مراعت کردن « دسپلین » میباشد ، برای شاگرد خویش یاد میدهد .


حرکات و ضربات « موی تای » :
در ورزش رزمی « موی تای » از حرکات و ضربات « مشت ، آرنج ، زانو  و لگد » به شکل ذیل استفاده صورت میگیرد :
ــ ازساقهای پای : مانند چوبی  بلند برای دفاع  و ضربه زدن .
ــ از بازوهای دو دست : به عنوان دو شمشیر برای دفاع کردن .
ــ از مشتها  : برای کوبیدن و خرد کردن .
ــ از آرنج دستان : به عنوان ضربات نیزه .
ــ از زانوها  : به مثل گرز ،  برای ضربه زدن  و دفاع کردن .
ــ از پاها  : به مثابه  چاقو و تبر .
  فعالیت بین المللی « موی تای » :
اداره‌ تربیت  بدنی وسپورت  کشورتایلند، در دو دهه‌ اخیر ورزش رزمی  « موی تای » را  در سطح  بین‌المللی  گسترش  داد  و  فعالیت  خود را از سال « 1985  میلادی»  با تأسیس کردن «  انجمن موی تای  آماتور تایلند » آغاز کرد  و به  تعقیب آن  کوشید  تا  این  سپورت رزمی ،  در  جمع  سایر سپورتها  در چوکات رسمی شامل گردد .
به  این اساس  درسال «   1999 میلادی  »  در جلسه‌  که  با حضور  داشت اعضای  کمیته المپیک آسیا درکشور کویت برگزار شد ، در آن جا فیصله به عمل آمد تا  ورزش  رزمی « موی تای » مانند سایر سپورتها ، به عضویت رسمی «کمیته المپیک آسیایی » پزیرفته شده  و همه ساله مسابقات آن تحت رهبری « کمیته المپیک » تدویر  گردد.
ضمنآ باید خاطر نشان ساخت که دامنه نفوذ سپورت رزمی « موی تای »   و یا « تای بوکس » به نقاط  مختلف  جهان ،  به  خصوص  کشورهای اروپایی  رسید  و حال  این سپورت رزمی در چوکات « مکاتب ، کمیته ها  ، محلات و کلپ ها » فعالیت مینماید  و مسابقات آن به اساس نورم و یا قوانین همان مراکز سپورتی ، برگزار میشود که اکثرآ  نورم های معین این ورزش رزمی مراعت نمیشود .
بنآ در این مورد ضرورت  جدی است تا مرکز واحد تحت رهبری« سازمان و یا کمیته » مسکی  وفنی درسطح کشورهای « اروپائی »  تاسیس گردد ، تا  از یک  جانب روش  و میتود  اساسی  این  ورزش  رزمی  حفظ  و محفوظ  شود  و از  جانب  هم   این  مرکز  واحد  «  ارو پائی  »  با   تنظیم   کردن   « اساسنامه و مقرره »  واحد ،  بتواند   به  نمایندگی  از تمام  «  مکاتب،  کمیته ها ، محلات و کلپ ها »  سپورت  رزمی  با  اداره «  انجمن  موی تای آماتور تایلند » منحیث «  مرکز رهبری»  روابط کاری ،  تامین  و برقرار کند .
درسال 1368موای تای توسط آرجان محمد توحیدی به ایران آورده وفنون آن پایه ریزی شد استاد این دوره آموزش ورزش رادر کشور هلند باتحمل مشکلات و مشقات فراوان رابه پایان رسانده و به ایران مراجعت نمودند.البته استادبه غیر ازموای تای قبلا در رشته های تکواندووکاراته دارای سابقه درخشانی نیز می باشند به طوری که ایشان کاپیتان تیم ملی ایران بودندوبه محمد اوراماواشی(یکی از ضربات پا در کاراته) مشهور بودند وباافتخاراتی که کسب کرده بودنددر کشور پاکستان نمایندگی کاراته را برای اولین باردران پایه ریزی نمودند . بعد از مدتی به سبکهای آزاد رینگی علاقه مند شده وبه کشور هلند عزیمت می کنند وهنر سخت موای تای را درآنجا یاد می گیرند ایشان در هلند نیز در مسابقات رینگی افتخار کسب کردندبه صورتی که استا د ایشان که یکی از بهترین مربیان موای تای درجهان میباشند میگوید محمد توحیدی یکی از قوی ترین مشتها را دردنیا دارند. بعد ایشان در سال 1368به ایران می آیند واین هنر باستانی تایلندی را برای ایران به ارمغان می آورند درابتدا به صورت انجمن شروع به فعالیت میکنند تا اینکه در سال 1373به صورت رسمی از طرف فدراسیون ورزشهای رزمی به رسمیت شناخته میشود وحالا هم تیم واحد ملی موای تای به مسابقات گوناگون عزام می شود بعد از رسمیت یافتن. این ورزش درتمام نقاط ایران به صورت غیرقابل تصور گسترش پیدا کرد بطوریکه این ورزش با خون ایرانیها اجین شد وبا علاقه بیش از حدی که ایرانیها به ورزش آزاد رینگی دارند به یکی ازپر طرفدارترین ورزشهای رزمی تبدیل شد و امروزه در مسابقات جهانی تیم ایران یکی از رقیبان سر سخت تمام تیمها به شمار میرود.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ريشه موي تاي موي تاي تاي بوكس عليرضا كاووسي7ببرهاي موي تاي باشگاه ياس سفيد باشگاه ياسيني
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 23:50 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 شکمی کوچک و کمری باریک

 شکمی کوچک وکمری باریک :شکم انسان از عضلاتی قوی پوشیده شده که نگهدارنده اعضاء داخل شکم است..
ورزش نکردن مرتب و روزانه، انجام فعالیت‌های نشسته و مصرف کالری بیش از نیاز، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می‌شود. برای این‌که از شر این چربی‌های اضافی که چهره ظاهری ما را زشت و همچنین به سلامتی ما آسیب می‌رساند، راحت شویم باید کاری کنیم که بدن نیازمند انرژی بافت چربی شود. دریافت کالری کمتر و ورزش کردن راه رسیدن به این مقصود است.  بر اساس توصیه پزشکان و تحقیقات متخصصان تغذیه، درمان چاقی موضعی شش اصل دارد:
1. رژیم غذایی مخصوص،
2. دفع مواد زائد، 3
. تنفس صحیح و رساندن اکسیژن،
4. ورزش، 5
. ماساژ، 6
. آرامش درونی
رژیم غذایی مخصوص
نیاز انرژی یک فرد عادی به طور متوسط 2000 کالری در روز است. در افرادی که دچار مشکل چاقی هستند، رژیم لاغری مناسب بر اساس 1500 کالری تنظیم می شود که فرد حداقل 2 کیلوگرم در ماه کاهش وزش پیدا می کند.


نمونه غذایی یک روز بر اساس 1500 کالری :
صبحانه: 1
لیوان شیر + 2 کف دست نان سنگک + 30 گرم پنیر (یک قوطی کبریت) + 2 عدد گردو
ساعت 10:
1 عدد سیب + 1 عدد خیار (یا دو عدد میوه فصل) + چای و چند عدد توت خشک
ناهار:
یک سیخ جوجه کباب که دارای 5 تا 6 تکه گوشت است + 10 قاشق برنج که بدون روغن پخته شده است + 1 لیوان دوغ + 1 پیش دستی سبزی خوردن + 1 کاسه ماست
عصرانه:
چای و 2 عدد بیسکویت سبوس دار
شام:
یک عدد تخم مرغ پخته به همراه 1 قاشق مرباخوری کره + 1 کف دست نان + سالاد یک کاسه بزرگ + 1 قاشق مرباخوری روغن زیتون، آبلیمو، فلفل و نمک خیلی کم، 1 کاسه ماست یا 1 لیوان دوغ
دفع مواد زائد
بهترین راه برای دفع مواد زائد بدن خوردن آب است. هر فرد معمولی باید روزی 8 لیوان آب بنوشد. برای کسانی که قصد دارند لاغر شوند این تعداد به 10 تا 12 لیوان در روز می رسد. نوشیدن این مقدار آب سبب می شود که سیستم گوارشی بدن به خوبی فعالیت کند و مواد سمی و زائد از بدن خارج شود
تنفس صحیح
خیلی از مردم به خوبی تنفس نمی کنند. تنفس اشتباه باعث می شود اکسیژن لازم به بدن نرسد و این موضوع روند فعالیت اعضای بدن را دچار مخاطره می کند. تنفس صحیح به این معنا است که شما باید از طریق بینی عمل دم را انجام داده را به صورت عادت برای خود درآورید. هر روز صبح چند دقیقه عمل دم و بازدم را تکرارکنید و این کار را در انتهای روز نیز انجام دهید. این تمرین باعث می شود به صورت ناخودآگاه شما با تنفس صحیح آشنا و آن را انجام دهید.
ورزش
دراز و نشست: از راحت ترین و مؤثرترین ورزش ها برای برطرف کردن چربی شکم است. در این ورزش با فشار زیادی که به عضلات شکم وارد می شود، این عضلات قوی شده و شکم به حالت اولیه باز می گردد. مدت ورزش چند روز یا چند هفته نیست بلکه باید آن را مداوم انجام داد.
نکته مهم در تمرینات ورزشی این است که این ورزش ها در صورتی کارایی دارند که به درستی و دقت نظر اجرا شوند و در غیر این صورت نه تنها مفید نخواهند بود بلکه به بدن نیز آسیب می رسانند.
ماساژ
ماساژ شکم یکی از مؤثرترین راه ها برای کوچک نمودن شکم است. برای انجام این کار باید از یک نفر کمک بگیرید. بر روی زمین یک زیرانداز نرم و راحت پهن کنید و بر روی آن دراز بکشید. ناحیه شکم خود را با روغن زیتون چرب کنید و از دوست یا یکی از اعضاء خانواده بخواهید که به آرامی شکم شما را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهد. توجه داشته باشید که این ماساژ نباید با فشار و قدرت باشد و باید به آرامی و دقت انجام گیرد.
آرامش درونی
عدم آرامش فکری و روحی یکی از عواملی است که باعث چاقی می شود. اگر می خواهید چربی های شکم شما هر چه زودتر آب شود و به وزن ایده آل برسید باید با انجام تمرینات مختلف آرامش درونی را برای خود فراهم کنید. این تمرینات معمولاً در ابتدا و انتهای روز انجام می شود و شامل تمریناتی است که شما را به تمرکز و تخلیه انرژی منفی و در نتیجه آرامش می رساند.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: شکمی کوچک وکمری باریک كم كردن دور كمر كوچك كردن شكم موي تاي تاي بوكس موي تاي ياسيني موي تاي ياس سفيد
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 23:49 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

درد حاد زانوعلل درد حاد زانو
1- شکستگی:
- تعریف : ناشی از اصابت ضربه یا برخورد به مانع با سرعت و شدت زیاد است ( تصادف رانندگی یا تکل در فوتبال )
- نشانه ها : تورم و کبودی زانو بهمراه درد بسیار شدید و نیز محل آسیب در لمس بسیار دردناک است. درد به حدی شدید است که فرد نمی تواند راه برود یا وزن خود را روی آن پا بیاندازد.
- ارزیابی : شکستگی در محل زانو یک اورژانس محسوب می شود و باید سریعاً توسط پزشک معاینه شود و بررسی های لازم مثل انجام رادیوگرافی صورت گیرد.
- درمان : بر حسب نوع شکستگی می تواند شامل آتل بندی و گچ گیری باشد یا جراحی صورت گیرد.
- پیش آگهی : معمولاً‌- شکستگی بدون شکل خاصی بهبود می یابد. البته برخی انواع شکستگی می تواند منجر به آرتروز و آسیب عصبی عروقی شوند.
2- کشیدگی و پارگی رباطهای جانبی زانو:
- تعریف : رباط جانبی داخلی زانو شایعترین رباط زانو است که دچار آسیب دیدگی می شود . مثل همه رباطهای دیگر می تواند دچار کشیدگی ( پارگی جزئی ) و یا پارگی کامل شود.
- نشانه ها : کشیدگی شدید یا پارگی رباط جانبی داخلی زانو سبب احساس پارگی در سمت داخلی زانو می شود. همچنین بدنبال آن زانو ممکن است متورم و ناپایدار شود. عامل این آسیب اعمال فشار قوی به سمت خارج زانو است بطوریکه زانو از خارج به داخل فشرده شود. دقیقاً برعکس این اعمال فشار ( یعنی از داخل به خارج زانو ) در آسیب رباط جانبی خارجی رخ می دهد. در هر دو حالت در محل اصابت ضربه به زانو کبودی و در سمت مقابل کشیدگی رباط یا پارگی آن رخ می دهد. ورزشهای تماسی مثل فوتبال از مهمترین علل این آسیب محسوب می شوند.
- ارزیابی : بعد از یک شرح حال سریع و معاینه فیزیکی توسط پزشک و انجام اقدامات اولیه حمایتی ( سرما درمانی, فشار موضعی, بالا نگه داشتن و استراحت ) معمولاً پزشک درخواست MRI برای بررسی وضعیت رباط می کند.
- درمان : در موارد کشیدگی خفیف این دو رباط همان درمان حمایتی که اشاره شد کافی است. اما در موارد پارگی رباط جراحی بهترین پاسخ درمانی را خواهد داشت.
3- کشیدگی و پارگی رباطهای صلیبی :
- تعریف : آسیب رباط صلیبی قدامی که از شایعترین آسیبهای ورزشی است اغلب در نتیجه ایست ناگهانی و اعمال فشار به جلو روی زانو ناشی از این ایست ناگهانی و نیز در پیچ خوردگی های زانو ایجاد می شود. رباط صلیبی خلفی قویتر و محکمتر از رباط صلیبی قدامی است و کمتر دچار پارگی می شود. کشیدگی و پارگی های رباط صلیبی خلفی احتیاج به نیروی زیادی دارد مثل برخورد داشبورد ماشین به پائین زانو در هنگام تصادف رانندگی. بخاطر همین نیروی شدیدتر برای پارگی رباط صلیبی خلفی نسبت به نوع قدامی اغلب آسیبهای رباطی همراه یا آسیب منیسک هم همراه با آسیب رباط صلیبی خلفی وجود دارد.
- نشانه ها : اگر رباط صلیبی قدامی پاره شود صدای « تق » در مفصل شنیده می شود. همچنین امکان دارد زانو ناپایدار شود و درد به قدری شدید باشد که فرد دچار تهوع و استفراغ شود. بدنبال این پارگی طی چند ساعت بعلت خونریزی داخل مفصلی متورم و پر از خون خواهد شد.
- درمان : برای آنها که نیاز شدید و قوی به زانوها دارند مثل ورزشکاران حرفه ای درمان جراحی بهترین پیش آگهی را دارد ولی برای آنها که استفاده شدید از زانو نمی کنند را می توان با آتل گیری و درمان غیر جراحی بهبود بخشید.
4- پارگی های تاندونی :
- تعریف : تاندون عضله چهار سر رانی می تواند دچار پارگی ناکامل یا پارگی کامل شود. پارگی تاندون چهار سر در بالای کشکک معمولاً در افراد ورزشکار بالای 40 سال روی می دهد حال آنکه پارگی تاندون چهار سر در زیر کشکک معمولاً در افراد جوانی که سابقه التهاب تاندون این ناحیه یا تزریق کورتون به زانو دارند رخ می دهد.
- نشانه ها : پارگی تاندون چهار سر رانی سبب درد( بخصوص در هنگام پرتاب پا یا بازکردن زانو ) می شود. چنانچه پارگی کامل باشد فرد ورزشکار قادر نیست زانو را باز کند و ساق را جلو بیاورد.
- درمان : پارگی جزئی را می توان با آتل گیری درمان کرد اما پارگی کامل نیاز به جراحی دارد.
5- آسیب منیسک :
- تعریف : آسیبهای منیسک اغلب ناشی از ضربه به زانو هستند البته گاهی می توانند ناشی از تمرین بیش از حد و استفاده طولانی و مداوم از زانو باشد. اغلب قطعه ای از منیسک پاره شده و در داخل مفصل زانو شناور می باشد.
- علائم : پارگی منیسک منجر به قفل شدن زانو در برخی حرکات می شود همچنین می تواند سبب احساس تق تق ( click ) در هنگام حرکات زانو گردد. اغلب آسیب به منیسک همراهی با تورم و تجمع مایع مفصلی دارد که البته از آسیب به رباط ACL ( صلیبی قدامی ) معمولاً‌- این نوع تجمع مایع کمتر است.
- درمان : درمان معمولاً جراحی است.
6- دررفتگی زانو :
- تعریف : آسیب بسیار نادری است. در اثر اصابت یک ضربه پرقدرت به زانو در محل مفصل زانو, ساق و ران از هم جدا می شوند.
- نشانه و علائم : معمولاً درد بسیار شدید همراه با یک تغییر شکل واضح در زانو.
- درمان :- معمولاً بسیاری از این نوع در رفتگی خودبخود جا می رود اگر جا نرفت توسط پزشک باید جا انداخته شود. سپس فرد را برای مدت معلومی تحت نظر گرفته و از نظر علائم عصبی و عروقی پا بررسی می کنیم.
7- در رفتگی کشکک :
- تعریف : در رفتگی کشکک در اثر ضربه مستقیم یا انقباض قوی و سریع عضله چهار سر ( مثلاً در هنگام سرویس زدن در والیبال یا تنیس ) این آسیب در زنان , افراد چاق و آنها که زانوهای نزدیک به هم دارند ( پا ضربدری ها ) شایعتر است.
- نشانه ها: کشکک در جای خودش نبوده و به سمت داخل یا خارج می رود و خم و باز کردن زانو دردناک و مشکل است.
- درمان : پزشک کشکک را جا می اندازد چنانچه دوباره خودبخود کشکک دچار در رفتگی شود باید برای رد شکستگی رادیوگرافی انجام شود. پس از جااندازی مجدد ورم شکستگی پزشک برای مدت 3 هفته آتل می گیرد تا دیگر دچار دررفتگی نشود.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: درد زانو زانو درد در رزمي رزمي موي تاي تاي بوكس موي تاي عليرضا كاووسي ببرهاي موي تاي
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 23:48 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد