فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

 

در وجود همه ما این باور وجود دارد که میتوانیم در یک سطح مشخص اجرا داشته باشیم یا در چالش های فیزیکی و یا ذهنی خاص به اهداف مشخصی برسیم...

 

هنر خود باوری در ورزشهای رزمی

در وجود همه ما این باور وجود دارد که میتوانیم در یک سطح مشخص اجرا داشته باشیم یا در چالش های فیزیکی و یا ذهنی خاص به اهداف مشخصی برسیم. این باور ، خود باوری ،اساساً ارزیابی شخصی توانایی هایمان است و الزاماً بازتاب ان چیزی نیست که ما واقعا می توانیم به آن برسیم یا به آن رسیده ایم . اگر چه در تحقیقات به خوبی نشان داده شده است که این باور درباره توانایی هایمان در رفتار و سطح اعتماد به نفسمان اثر میگذارد . برای مثال ، افراد اگر موفقیتشان در کاری را باور داشته باشند تمایل بیشتری به انجام آن دارند اما عموماً از انجام کاری که در آن خود اثر بخشی کمی وجود دارد ، پرهیز می کنند. خود اثر بخشی کم می تواند باعث شود افراد کارها را سخت تر از آنچه هست ببینند و اغلب به برنامه ریزی ضعیف و استرس بالا منجر می شود . 

باندورا ، نویسنده کتاب خود اثر بخشی (تمرین کنترل) با موفقیت نشان داد افرادی که خود اثر بخشی بالایی دارند معمولاً اعتقاد دارند که زندگی خود را تحت کنترل دارند . از سوی دیگر ، افرادی که خود اثر بخشی پایینی دارند ممکن است زندگیشان را دور از کنترل خودشان ببینند و به مرور زمان روی اعتماد به نفسشان تاثیر می گذارد. باندورا میگوید : اخیراً یک هفته را در سرباز خانه ای در لهستان و در حومه بوداپست سپری کردم و به همراه مربی ام فنون دفاع را تمرین کردم و برف غیر منتظره ، غذا و دوش های گرم و سرد پایگاه را تحمل کردم . در طول هفته گذشته یک جوخه مهمان از واحد ضد تروریستی لهستان به مدت نصف روز با ما تمرین کرد . آنها به تمرینی که می دادند علاقمند شدند . به این دلیل که قبلاً با تعدادی از افراد پلیس و واحدهای نظامی تمرین کرده بودم ، برایم بسیار جالب بود که ببینم این افراد چطور حرکاتشان را انجام می دهند. آنها تقریباً شبیه اعضای دیگر واحد ها بودند که قبلاً با آنها تمرین کرده بودم . آنها به سه دسته تقسیم می شوند : گروه اول ، کسانی هستند که سابقه ورزشهای رزمی ( در اینجا ، کاراته ) دارند و بنابراین مهارتهای مبارزه ای واضحی به نمایش می گذارند . گروه دوم ، کسانی هستند که تمرین کمی داشتند و یا اصلاً تمرین نکرده اند اما توانایی ذاتی دارند و حرکات را یاد گرفته اند . گروه سوم ، هیچ تفاوتی با مبتدیان در کلاسهای رزمی معتدلی ندارند . این گروه سوم بود که نظر من را جلب کرد و توجه بیشتری به آنها کردم . آنها آماده ، با پشتکار ، متمرکز بودند و مهارتهای اسلحه ای خوبی هم داشتند ، اما آنها تقلا می کردند ، دقیقا مثل مبتدیانی که در ورزشهای رزمی با الفبای دفاع حمله و ضربه مشکل دارند و علیرغم نزدیک بودن من به این افراد مسلح ، مدام فکر میکردم وقتی این افراد در یک شرایط واقعی قرار بگیرند که نتوانند از اسلحه هایشان استفاده کنند ، چه کار میکنند ؟ چیزی که به ویژه نظر من را جلب میکرد این بود که دقیقا همین باعث نگرانی بسیاری از این افراد است . چه در این واحد و چه هرکدام از افرادی که با آنها صحبت کرده ام .

نگرانی آنها قابل فهم است زیرا با خلافکاران سر و کار دارند . نگرانی آنها فقط بیشتر می شود که آنها باید مهارتهای مختلفی را در نقشهای چند گانه شان تمرین کنند . در حالیکه زمان بسیار کمی برای تمرین خوب و مداوم در فنون دفاعی باقی مانده است.

از اینجا نکته ای به دست می آید که من به شاگردان معمولی نیز می گویم : شما در احساس نگرانی در مورد مواجهه با شرایطی که آمادگی آن را ندارید ، تنها نیستید . دانستن اینکه این مبارزان برجسته غیر ممکن است درباره تواناییشان در مقابله های تن به تن نگران باشند ، به شاگردانم کمک میکند که ترس را در واقعیت قرار دهند.

اگر این پلیسهای مسلح و پرسنل نظامی این احساسات را داشتند ، شما نباید اجازه دهید که احساسات مشابه باعث شود خودتان را دسته کم بگیرید . چیزی که درباره خود اثربخشی در برخی از این مبارزان برجسته کشف کرده ام ، من را به نکته دوم و کاملا جداگانه ای می رساند : بسیاری از پلیسهای ویژه و یا گروه های نظامی از تمرین فنون دفاعی مداوم بهره نمی برند (باورتان می شود؟!) به نظر من آنها باید این تمرین ها را داشته باشند . صرفنظر از اینکه آیا تحلیلی از گزارش وقایع نشان می دهد که چنین مهارتهایی اغلب استفاده می شوند یا نه . این افراد می بایست با اعتماد به نفس بسیار بالا کار کنند . اگر نشان از استفاده کم این مهارتها باشد ، اما زمینه ذهنی خوبی برای دیگر مهارتهای مورد نیاز و استفاده آنها باشد ، آیا ارزش زمان گذاشتن ندارد ؟

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر خود باوری در ورزشهای رزمی, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 21:55 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

طبیعتا آب هم هنگامی که سرد باشد برای مصرف کننده گواراتر است ولی باید ببینیم که این سردی تا چه حد مطلوب است...

 

چرا ورزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند؟     


آب یا هر نوشیدنی دیگری هنگام مصرف باید شرایطی را داشته باشد که انسان از نوشیدن آن به اصطلاح لذت ببرد.
طبیعتا آب هم هنگامی که سرد باشد برای مصرف کننده گواراتر است ولی باید ببینیم که این سردی تا چه حد مطلوب است. نکته دیگری که باید در مورد نوشیدن آب به آن توجه داشت، هدف از نوشیدن آب است. گاهی هدف، لذت بردن از نوشیدنی است و گاهی جنبه تاثیرات تغذیه ای و گوارشی آن. پس جواب دو سوال ضروری است: اول اینکه چرا آب می خوریم؟ و دوم اینکه بهتر است آن را گرم بنوشیم یا سرد؟

ما باید این نکته را بدانیم که نوشیدنی چه سرد باشد و چه گرم وقتی وارد معده انسان می شود، تا درجه حرارت آن به ۳۷ درجه سانتی گراد نرسد، نمی تواند از معده خارج شود و اگر گفته می شود که ورزشکاران نوشیدنی سرد ننوشند به همین دلیل است.

چون وقتی نوشیدنی سرد باشد مدتی زمان لازم است تا این نوشیدنی در بدن گرم شود و به دمای ۳۷ درجه برسد و بتواند از طریق روده جذب بدن شود.
در کل دمای آب مصرفی برای انسان نباید پایین تر از ۴ درجه سانتی گراد باشد ولی این موضوع برای ورزشکاران کاملا متفاوت است. زیرا این افراد از آب برای لذت بردن استفاده نمی کنند و آن را بیشتر برای تامین آب بدن در طول فعالیت های فیزیولوژیکی نیاز دارند.

بنابراین دمای آب نوشیدنی ورزشکاران به خصوص هنگام انجام مسابقات نه تنها باید بالای ۴ درجه سانتی گراد باشد، بلکه در اغلب موارد دمای آن را بالای ۱۲ درجه سانتی گراد در نظر می گیرند.

در واقع ورزشکاران نیاز دارند که آب مصرفی شان در جریان مسابقه به سرعت و با کمترین اتلاف وقت جذب بدن شود تا آب از دست رفته بدن را از طریق تعریق بدن جبران کنند و به همین دلیل هرچه دمای آب به دمای طبیعی بدن نزدیک تر باشد، این فاصله زمانی بین نوشیدن آب تا جذب آن در روده کمتر خواهد بود و در نتیجه ورزشکار در میدان مسابقه عملکرد بهتری خواهد داشت.
در گذشته تصور بر این بود که مصرف آب حین ورزش بازده فرد را کاهش می دهد و حتی ممکن است به وی آسیب بزند ولی آنچه ما امروز به آن معتقدیم این است که فردی که هنگام فعالیت شدید بدنی گاهی یک تا ۴ لیتر آب از دست می دهد، از ۳ ساعت پیش از شروع فعالیت باید مایعات را به صورت تدریجی (حداقل ۲ تا ۳ لیوان) بنوشد و بعد برحسب شدت و مدت فعالیت بدنی، هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مایعات نوشیده شود تا به نحوی آب ازدست رفته بدن به این طریق جبران شود. بنابراین نوشیدن آب برای ورزشکاران یک لذت نیست بلکه یک ضرورت است.



 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: چرا ورزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند, موی تای, تای بوکس, فدراسیون ورزشهای رزمی, انجمن موی تای
[ جمعه 21 آذر 1392 ] [ 21:51 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ جمعه 14 آذر 1392 ] [ 21:50 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 
**نقاط حساس و آسیب پذیر انسان**
 
 
برآمدگی بینی: این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاغ میشود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد ، چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری کند.
 

بالای گوش:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری میشود و شخص را از حالت تعادل خارج می نماید.

فک:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری می شود و اگر شخص در حال دفاع نباشد امکان صدمه دیدن زیاد میباشد.


قسمت زیر بینی: این قسمت در مشت زدن قسمت مهمی است و اگر به آن ضربه برخورد کند باعث جاری شدن اشک و اگر ضربه محکم وارد شود دچار پارگی مویرگ ها و خونریزی میشود.

چانه: اصابت ضربه به این نقطه آسیب جدی را در پی خواهد داشت. آن چنان که بر اثر ضربه شدید ، کل بدن حریف به زمین می افتد.


کشاله ران:حتی یک ضربه سبک به این قسمت نیز به طور خطرناکی موجب ناتوانی شخص خواهد شد.لذا هنرجو باید آمادگی حفاظت از این قسمت را در خود ایجاد کند.


سیب آدم: برخورد ضربه به این نقطه ، شخص را از پا در می آورد. بدن، مکانیسم انعطاف پذیری را برای حفاظت از این نقطه به وجود می آورد ، بدین صورت که چانه به طور خودکار پایین می آید و آن را می پوشاند. بنابر این ضربه ای که به این نقطه پرتاب میگردد به احتمال زیاد به چانه برخورد خواهد کرد.


استخوان ترقوه: این استخوان شکننده بوده و به آسانی شکسته میشود و هنرجو باید همواره دقت در مراقبت و حفاظت از آن را به ذهن بسپارد. اگر استخوان تر قوه شکسته شود ، شانه خم میشود.

زیر بغل:عدم حفاظت از بغل ها می تواند منجر به شکست فرد در مسابقه شود.ضربه قوی به سمت بالا و زیر بغل باعث پارگی زردپی های شانه شده ، به طرز فجیعی موجب از جا در رفتن  استخوان می شوذ.

شبکه های اعصاب خورشیدی: این نقطه قسمتی از بدن می باشد که پس از دریافت ضربات متوالی امکان شکسته شدن وجود دارد، و در صورت شکستن دنده ها شکسته و به سمت قلب رفته و نتیجه آن مرگ می باشد.


دنده های آزاد(قابل جا به جایی):دنده های آزاد به دنده های پایینی گفته می شود که بسیار ظریف و شکننده می باشد. اگر این نقطه به وسیله ضربه آسیب ببیند درد طاقت فرسایی برای فرد خواهد داشت.

پشت پا:اگر زرد پی ها به سختی آسیب ببیند کف و قوزک پا هم ضربه خواهد دید، پس این نقطه اهمیت فراوانی دارد.

پایه مخچه:یکی از آسیب پذیر ترین نقاط بدن پایه مخچه می باشد، که اصابت ضربه به آن غش آنی را به دنبال خواهد داشت و در صورت بر خورد ضربات مکرر به این قسمت فرد به اختلالات عصبی و تضعیف بینایی دچار می شود.


کلیه ها: ضربه به کلیه ها بسیار درد ناک می باشد و می تواند سلامت و حیات فرد را به خطر می اندازد.
استخوان دنبالچه: وارد آمدن ضربه به این قسمت در ستون پشتی مانع فعالیت شخص خواهد شد.


پاشنه آشیل: این قسمت حتی اگر هم آسیب نبیند ضربه محکم به آن ، بسیار دردناک خواهد بود.

شکم(بطن):این قسمت ، منطقه فوق العاده حساس و آسیب پذیری است ، که اصابت ضربه به آن خطر جدی را به همراه خواهد داشت.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 1 آذر 1392 ] [ 21:44 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
**کرابی کرابونگ**
 کرابی کرابونگ به مجموعه سلاحهای گفته می شود که در دوران گذشته با ترکیب فنون موی تای در نبرد های تن به تن استفاده می شد این سلاح ها که به 8 نوع تقسیم می شوند با عنوان کرابی کرابوانگ آموزش داده می شود .
کرابی کرابونگ از دو کلمه کرابی به معنی شمشیر کوتاه که افسران نظامی از آن استفاده می کردند و کلمه کرابونگ به معنی سلاح بلند ، مانند چوب دو سر می باشد تشکیل شده است .
آموزش سلاح های کرابی کرابونگ ، جزو دوره های تخصصی موی تای می باشد و هنر جویان موی تای پس از این که مهارت کافی در فنون موی تای را کسب نمودند ،
مرحله آموزش کرابی کرابونگ را می توانند آغاز نمایند . مراحل آموزش کرابی کرابونگ از سطح ابتدایی تا مرحله استادی شامل 9 سطح Level 9 می باشد که به مرحله ششم آن « خن » یا متخصص گفته می شود و مرحله پایانی آن « پرایا » یا استاد بزرگ نامیده می شود .

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی, فیلم موی تای
[ جمعه 3 آذر 1392 ] [ 21:43 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

حفظ استخوانهای قوی کلید جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان است که باعث وضعیت ظاهری نامناسب و کمر درد و شکستگی لگن و خیلی از مشکلات دیگراست که با افزایش سن ما را محاصره می کند .

10 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

استخوان های قوی و محکم
استخوان ها در طول دوران جوانی قوی باقی می مانند .با افزایش سن استقامت استخوان ها کاهش می یابد ، این روند کاهش استقامت استخوان ها در زنان با نزدیک شدن به زمان یائسگی افزایش می یابد .یکی از راههای که باعث افزایش استقامت استخوان ها می شود ، استفاده از رژیم غذایی سالم است .

09 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

مصرف شیر
کلسیم سنگ بنای استخوان های قوی است . افراد بالای ۵۰ سال در هر روز نیاز به خوردن ۱۰۰۰ میلی گرم شیر در هر روز دارند .منبع قوی سرشار از کلسیم ، شیر است .

08 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

ماست و پنیر
ماست هم ارزش غذایی به اندازه شیر دارد .اگر شما به لاکتوز شیر حساسیت دارید ، ماست و پنیر حاوی لاکتوز کمتری است .می توانید از محصولاتی استفاده کنید که کم لاکتوز هستند . اگر لاکتوز از شیر حذف شود ارزش میزان کلسیم آن حذف نمی شود .

07 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

ماهی ساردین
خوردن شیرو فراورده های حاوی کلسیم تنها راه جذب کلسیم نیست . از دیگر مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی کلسیم است ، ماهی ساردین است .همه ماهی هایی که استخوان های کوچکی دارند ،سرشار از کلسیم هستند که برای استقامت استخوان ها مفید است.

06 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

سبزیجات
تمامی سبزیجات حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند .سبزیجاتی که برگ های تیره دارند و یا سبزیجاتی نظیر کلم پیچ ، شلغم حاوی کلسیم هستند .

05 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

مواد غذایی غنی شده
اگر غذاهای حاوی کلسیم ، سبزیجات و ماهی غذاهای سردی هستند ، می توانید از غذاهای غنی شده استفاده کنید .این محصولات علاوه بر این که حاوی کلسیم هستند ، حاوی مواد معدنی دیگری نیز می باشند .
صبحانه که حاوی آب پرتغال ، پنیر و گردو می تواند کلسیم به بدن برساند و استقامت استخوان ها افزایش یابد .

04 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

مکمل های کلسیم
مکمل ها یک راه آسان برای دریافت کلسیم است .البته متخصصان بیان می کنند که اگر به اندازه کافی از طریق مواد غذایی کلسیم به بدن برسد ، دیگر نیازی به مصرف مکمل ها نیست .مصرف ۲۰۰ میلی گرم قرص کلسیم ممکن است مزایایی داشته باشد اما اگر بیش از حد استفاده شود می تواند باعث بروز سنگ کلیه شود.

در هر صورت برای مصرف مکمل های حاوی کلسیم با پزشک مشورت کنید . بهتر است که مکمل کلسیم خود را نزدیک به یکی از وعده‌های اصلی غذا و ترجیحاً با یک لیوان شیر و در کنار یک منبع غنی از ویتامین C ( مثل مرکبات و آب آنها، گوجه فرنگی، گیلاس، انگور سیاه، کلم بروکلی) مصرف شود .

03 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

نمک نخورید
نمک از جمله مواد غذایی است که بدن را از کلسیم محروم می کند .هرچه قدر بیشتر نمک بخورید ، کلسیم بیشتری به همراه ادرار دفع می کنید .

02 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

نور آفتاب
وقتی بدن ما در برابر نور آفتاب قرار می گیرد ویتامین د تولید می کند . وقتی افراد در مکان هایی که هوا همیشه ابری است زندگی می کنند ، ویتامین د کمتری جذب بدنشان می شود بنابراین نیاز می بینند که از مکمل های کلسیمی استفاده کنند .

01 CalcioWwW.KamYab.IR  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم ؟

سویا
شیر سویای غنی شده با کلسیم در واقع کلسیم بیشتری از شیر معمولی دارد (بیشتر از ۴۰۰ میلیگرم در هر فنجان) .و تحقیقات اخیر نشان داده که کلسیم موجود در شیر سویا راحت تر از شیر معمولی جذب میشود. و همچنین کلسیم بیشتری با مصرف بیشتر دانه سویا تازه یا خشک بگیرید. توفو(غذایی که از دانه سویا تهیه می شود) هم غنی از کلسیم است.مصرف نصف فنجان آن حاوی ۲۵۰ میلیگرم است که معادل ۲۵% نیاز روزانه شما به کلسیم است .

به نقل از سلامت نیوز

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کار کنیم, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 14 آذر 1392 ] [ 21:38 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

چرا با ورزش لاغر نمی شویم؟
برخی افراد اگرچه به ورزش کردن و تغذیه سالم پایبندند، در وزنشان تغییری ایجاد نمی‌شود. در این مطلب فهرستی از ۱۰ اشتباه را ذکر کرده که مانع از کاهش وزن می‌شوند. این اشتباهات را در ادامهٔ مطلب بخوانید.

رفتن به باشگاه با شکم خالی:

هیچ چیزی مانند گرسنگی باعث ایجاد اختلال در برنامه ورزشی نمی‌شود. ورزش کردن اول صبح و قبل از صرف صبحانه، ایده آل‌ترین روش برای سوزاندن چربی‌های ذخیره شده است. اما به گفته متخصصان ورزش، بسیاری از افراد به جای اول صبح، بعد از ساعت ۸ که هم گرسنه‌اند و هم کم انرژی و بدخلق، به ورزش کردن می‌پردازند.

انسان برای کارایی بهتر نیاز به سوخت دارد؛ بنابراین قبل از رفتن به باشگاه، یک صبحانه سبک بخورید. به عنوان مثال، ۲۰ عدد بادام یا یک موز یا یک سیب با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی.

مصرف کربوهیدرات قبل از ورزش:

درست است که باید کربوهیدرات را به برنامه غذایی اضافه کرد اما اگر می‌خواهید از ورزش نتیجه بگیرید، قبل از ورزش مصرف نکنید، زیرا باعث می‌شود کربوهیدرات‌های مصرفی به جای چربی‌های ذخیره شده استفاده شوند.

تمرین‌های تکراری:

بدن انسان، قابلیت زیادی در به حداقل رساندن مصرف کالری دارد. بدن می‌تواند مصرف انرژی را برای دوی طولانی با سرعت ثابت تنظیم کند. هنگامی که نخستین بار برنامه تمرین هوازی را شروع می‌کنید بدن کالری بیشتری می‌سوزاند اما اگر در برنامه ورزشی خود فعالیت بیشتری نکنید و حرکات جدیدی نداشته باشید، این تمرین به جای کاهش وزن به برنامه حفظ وزن تبدیل می‌شود بنابراین تمرین‌های خود را با انجام حرکات مختلف، متنوع کنید.

 حرکات ورزشی صحیح نیست:

انجام نادرست حرکات ورزشی شما را در معرض خطر آسیب دیدن قرار می‌دهد. باید دانست که حرکت بدنی درست باعث تغییر در فرم بدن می‌شود. اگر از حرکت ورزشی خود مطمئن نیستید، از مربیتان کمک بخواهید.

عضله‌ها را به کار نمی‌گیرید:

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از ورزش، با ورزش‌های مقاومتی، روی تقویت عضله‌ها کار کنید و تا حد خستگی آن‌ها را به کار بگیرید به حدی که احساس سوزش در عضله کنید. این گونه است که می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

از وزنه نادرست استفاده می‌کنید:

اگر قصد کم کردن وزن دارید، بهتر است با وزنه سبک کار کنید.

ورزش‌های متناسب با بدن خود را انجام نمی‌دهید:

بزرگ‌ترین اشتباه برخی از افرادی که به باشگاه می‌روند، تقلید از حرکات ورزشی دیگران است. باید بدانید که نوع ورزش باید متناسب با وضعیت بدن، سن و هدف از ورزش باشد. از این رو نوع ورزشی که برای یک نفر مناسب است شاید برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین با کمک مربی، برنامه ورزشی مناسبی برای خود در نظر بگیرید.

وقت زیادی صرف ورزش‌های ویژه کوچک کردن کمر و شکم می‌کنید:

لازم نیست برای کوچک کردن شکم و کمر به مدت طولانی ورزش نشست و برخاست انجام دهید. بهترین کار صرف کردن انرژی روی ورزش‌هایی است که کالری بیشتری می‌سوزانند. اگر با وزنه‌های آزاد کار کنید، به علت راست و صاف نگه داشتن بدن، چربی کمر و شکم را کاهش می‌دهد.
سخت کار نمی‌کنید:

هنگام ورزش نباید احساس راحتی کنید بلکه باید احساس سختی کنید. اگر هنگام ورزش کردن می‌توانید با فرد بغل دستی خود به راحتی حرف بزنید بدانید که تلاش چندانی نمی‌کنید.

پس از ورزش غذای مناسب نمی‌خورید:‌‌

همان گونه که قبل از شروع ورزش لازم است بدن درست تغذیه شود، مصرف غذاهای عمل آوری شده مانع از کاهش وزن و سوخت چربی می‌شود. توصیه می‌شود آب، میوه و سبزی بخورید. تغذیه سالم و داشتن یک شیوه زندگی سالم به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری به دست بیاورید.

منبع : روزنامه خراسان

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: دلایلی که با ورزش کردن لاغر نمیشویم, موی تای, تای بوکس, پاهویوت, مبارزه تایلندی
[ جمعه 13 آذر 1392 ] [ 21:37 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

با این دستـورات غـذایی هیچـوقت مریـض نشویـد

GhazaWww.KamYab.Ir1  ۱۷ دستور غذایی برای تقویت ایمنی بدن

یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های عفونی و ویروسی، داشتن یک سیستم ایمنی قوی است که بتواند سد محکمی در برابر عوامل بیماری زا باشد. در تغذیه هم از افزایش مصرف لبنیات تا کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده باید مدنظر قرار گیرد.

رعایت برخی از نکته های تغذیه ای و داشتن رژیم های غذایی سالم و مناسب، می تواند کمک چشمگیری به ارتقای سطح ایمنی بدن بکند. این در حالی است که برخی از عوامل هم می توانند باعث کاهش قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری های مختلف بشوند. به همین دلیل در این ایمیل سعی کرده ایم شما را با چند خوراکی، ریزمغذی و عادت های غذایی خوب و بد برای حفظ و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن آشنا کنیم.

۱٫ لبنیات: 
مصرف شیر و ماست و پنیر به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. محتویات ماست، مخصوصا باکتری های مفید موجود در ماست های پروبیوتیک، می توانند روده و دستگاه گوارش را از شر عوامل میکروبی بیماری زا در امان نگه دارند. محققان اتریشی می گویند که مصرف روزانه حدود ۲۵۰ گرم ماست پروبیوتیک می تواند تا حد چشمگیری باعث افزایش قدرت ایمنی بدن بشود.
۲. جوی دوسر:
 محققان نروژی اعلام کرده اند که جوی دوسر حاوی فیبری به نام “بتا گلوکان” است که این نوع فیبر می تواند با پیشگیری از ابتلا به بیماری های میکروبی، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن هم بشود. افرادی که مصرف نان جو، سوپ جو یا غلات صبحانه، حاوی جوی دوسر را به صورت مرتب و روزانه در برنامه غذایی خود دارند، کمتر از سایرین به بیماری هایی مانند آنفلوآنزا، تبخال و حتی سیاه زخم مبتلا می شوند. جوی دوسر با تقویت سیستم دفاعی بدن و کمک به کارکرد بهتر آنتی بیوتیک ها، نقش برجسته ای در بهبود سریع تر بیماری های عفونی در بدن بازی می کند. از این رو، توصیه می شود که حداقل هفته ای دو یا سه مرتبه غلات کامل حاوی جوی دوسر را در برنامه غذایی تان داشته باشید.
۳. سیر:
 پژوهشگران انگلیسی می گویند که “آلیسین”، ماده موثر موجود در سیر و پیاز است که می تواند با عوامل عفونی و باکتریایی در بدن مبارزه کند و در نهایت، منجر به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بشود. افرادی که عادت به مصرف بیش از ۶ حبه سیر خام در طول هفته دارند، ۳۰ درصد کمتر از سایرین به سرطان کلورکتال و ۵۰ درصد هم کمتر به سرطان معده مبتلا می شوند. به همین خاطر، توصیه می شود که حداقل روزی ۲ حبه سیر خام بخورید و این ماده غذایی را به تمام غذاهایتان هم اضافه بکنید.
۴. چای:
 چای سبز و سیاه، حاوی ترکیبی به نام “ال سنین” هستند که همین ترکیب می تواند کمک فراوانی به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بکند. برای دریافت به اندازه این ترکیب، لازم است حداقل روزی ۳ و حداکثر هم ۵ فنجان چای سبز یا سیاه معمولی (نه چای کیسه ای) بنوشید.
۵. ماهی:
 سلنیوم و اسیدهای چرب امگا۳ که به وفور در ماهی و انواع منابع غذایی دریایی پیدا می شوند هم یکی دیگر از ترکیب های مفید و موثر برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هستند. این ترکیب ها، کمک زیادی به سیستم دفاعی بدن برای دفع بیماری های عفونی می کنند. از این رو، توصیه می شود که حداقل هفته ای ۲ بار و هربار حدود ۳۰۰ گرم ماهی یا سایر غذاهای دریایی را در برنامه خود داشته باشید.
۶. قارچ: 
تحقیقات جدید ثابت کرده اند که مصرف متعادل و مستمر قارچ می تواند باعث افزایش تولید و فعالیت گلبول های سفید در بدن بشود. این مساله کمک زیادی به دفع بیماری های عفونی و ارتقای سطح سلامت سیستم دفاعی بدن می کند. به همین دلیل، محققان دانشگاه واشنگتن به تمام افراد توصیه می کنند که هفته ای ۴ ۳ مرتبه و هر بار به اندازه یک مشت پر، قارچ مصرف بکنند.
۷. منابع انواع آنتی اکسیدانی:
 تمام میوه ها و سبزی های تازه، گوشت های کم چرب سفید.
۸. منابع ویتامین های C و E:
 فلفل دلمه ای، میوه ها و سبزی های رنگی خام، گوجه فرنگی، مرکبات، چغندر، توت فرنگی، کیوی، نخود، هویج، تخمه آفتابگردان، سیب، بادمجان و پیاز قرمز.
۹. منابع بتاکاروتن و سایر کاروتنوییدها:
 زردآلو، مارچوبه، چغندر، بروکلی، طالبی، هویج، ذرت، فلفل سبز، کلم پیچ، انبه، شلغم، هلو، گریپ فروت صورتی، کدو حلوایی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، هندوانه و نارنگی.
۱۰. منابع روی:
 گوشت قرمز، گوشت ماکیان، مغزها، حبوبات، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار و لبنیات.
۱۱. منابع سلنیوم:
 مغزها، ماهی تن، گوشت ماکیان، ماهی، میگو و حبوبات.
۱۲. منابع اسیدهای چرب امگا۳:
 ماهی های قزل آلا، سالمون، خال مخالی، ساردین و کیلکا، میگو، گردو، روغن کانولا، روغن زیتون، روغن هسته انگور و دانه کتان.
۱۳. عادت های غذایی سالم: 
به طور کلی، افرادی که عادت دارند روزی ۸ الی ۱۰ لیوان آب ساده بنوشند، روزی ۶ تا ۹ وعده میوه و سبزی خام مصرف بکنند، روزی ۳ تا ۵ وعده شیر و لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود داشته باشند، تندتند غذا نخورند، غذا را پیش از بلعیدن به خوبی بجوند و بیشتر غذاهای خود را به صورت بخارپز مصرف کنند، سیستم ایمنی به مراتب قوی تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت و کمتر هم در معرض ابتلا به انواع بیماری های عفونی، باکتریایی، میکروبی یا انگلی قرار می گیرند.
۱۴. درمان اضافه وزن:
 چاقی و اضافه وزن می توانند زمینه ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و حتی انواع سرطان را در فرد افزایش بدهند. تمام این بیماری ها، تاثیر مستقیمی بر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن خواهند داشت.
۱۵. تغذیه سالم: 
مصرف بیش از اندازه خوراکی های حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده مانند گوشت های فرآوری شده و غذاهای کنسروی و آماده هم خطر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن را در پی دارد.
۱۶. پرهیز از مشروبات الکلی:
 مشروبات الکلی هم به شدت بر قدرت سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارند و باعث تضعیف آن می شوند.
۱۷. محدودیت در مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده:
 مصرف بیش از اندازه چربی ها، خوراکی های چرب و غذاهای سرخ کردنی هم بر میزان تولید و عملکرد گلبول های سفید خون در بدن، تاثیر منفی دارد. به همین دلیل افرادی که عادت به مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده دارند، سیستم ایمنی بدنشان قدرت چندانی در مقابله با عوامل عفونی و ویروسی ندارد و بنابراین، بیشتر از سایرین بیمار می شوند.

به نقل از روزنامه سلامت

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موی تای تای, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 12 آذر 1392 ] [ 21:36 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 
کی وان یک سازمان جهانی است که برای ارتقای کیک بوکسینگ ، در توکیو ژاپن توسط کازیوشی ایشی تاسیس شده است.
قوانین کی وان همچون قوانین کیک بوکسینگ است با این تفاوت که در کی وان قوانین ساده تر و شرایط برای ناک اوت حریف آسانتر میباشد.
این امر باعث هیجان بیشتر در این رقابتها شده است.
مهمترین تفاوت بین کی وان و کیک بوکسینگ استفاده از زانو در مبارزه است که در رقابتهای کی وان ، آزاد و در کیک بوکسینگ ، خطا محسوب می شود.
نگاره: ‏کی وان یک سازمان جهانی است که برای ارتقای کیک بوکسینگ ، در توکیو ژاپن توسط کازیوشی ایشی تاسیس شده است.
قوانین کی وان همچون قوانین کیک بوکسینگ است با این تفاوت که در کی وان قوانین ساده تر و شرایط برای ناک اوت حریف آسانتر میباشد.
این امر باعث هیجان بیشتر در این رقابتها شده است.
مهمترین تفاوت بین کی وان و کیک بوکسینگ استفاده از زانو در مبارزه است که در رقابتهای کی وان ، آزاد و در کیک بوکسینگ ، خطا محسوب می شود.‏
 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای, تای بوکس, کیک بوکس, هنر موی تای, فیلم موی تای
[ جمعه 11 آذر 1392 ] [ 21:35 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

1- بر اين باور باش كه عشق و دستاوردهاي عظيم، در برگيرنده مخاطرات بزرگ است.

2- آنگاه كه مي بازي، از باختت درس بگير. .
3- سه اصل را دنبال كن:
محترم داشتن خود
محترم داشتن ديگران
جوابگو بودن در قبال تمام كنش هاي خود


4- به ياد داشته باش، دست نيافتن به آنچه مي خواهي، گاهي از اقبال بيدار تو سرچشمه مي گيرد.
5- قواعد را فرا گير تا به چگونگي شكستن آن ها به گونه اي شايسته، آگاه باشي.
.
6- نگذار ستيزه اي خُرد بر ارتباطي پرقدر، خللي وارد سازد.
7- هرگاه به اشتباه خويش پي بردي، بي درنگ گامهايي براي اصلاح آن بردار.
8- هر روز مجالي را صرف خلوت كردن كن.
9- آغوشت را به سوي دگرگوني بگشاي، امّا از ارزش هاي خود دست برندار.
10- به ياد داشته باش، خاموشي گاهي بهترين پاسخ است.
11- نيكو و آبرومند زندگي كن، آنگاه، به وقت سالخوردگي، هنگامي كه به گذشته بينديشي، از زندگي ات ديگر بار لذت خواهي برد.
12- فضاي عشق در خانه تو شالوده اي است براي زندگي ات .
13- در ناسازگاري ها با افراد مورد علاقه ات، تنها به وضعيت فعلي بپرداز. گذشته را بزرگ نكن.
14- دانش خود را تسهيم كن، كه طريقي براي دستيابي به جاودانگي است.
15- با زمين مهربان باش.
16- سالي يكبار به جايي برو كه پيش تر هرگز در آن جا نبوده اي.
17- به ياد داشته باش، بهترين رابطه، رابطه اي است كه عشقتان به يكديگر بر نيازتان به يكديگر فزوني يابد.
18- كاميابي خود را به داوري بنشين، از آن طريق كه بداني چه واگذارده اي تا كاميابي را بدست آوري.
19- به عشق و آشپزي با واگذاردن بي پروا دست ياب.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ارزش وجايگاه موی تای, موي تاي, انجمن موي تاي, عكس موي تاي, فيلم موي تاي
[ جمعه 12 آذر 1392 ] [ 21:34 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
آدرنالين يار شفيق انسان (آدرنالین خود را کور نکنید)


هیجان لذت بخشی که نینحا هنگام حرکت در جنگلی تاریک دارد

هیجانی که هنگام اسکی با سرعت زیاد دارید

لذتی که بعد از پرش از یک ارتفاع در حوضچه ی ابر دارید

وقتی یک نواخت بودن زندگی شما را به هیجانی آدرنالین دار میکشاند

سرخوشی و هیجان زیبایی که پس از پرش با یک بامجی دارید

و یا حیجانی که یک نینجا درموقع قافلگیری نفرش دارد
و.....................

پس آدرنالین خود را کور نکنید



ترشح آدرنالين بر اثر هيجاناتی از قبيل ترس يا خشم باعث ميشودكه خون از احشاء به طرف عضلات اسكلتی و مغز برود و اين كيفيت موجود را در بهترين شرايط دفاع يا حمله قرار ميدهد.آدرنالين قلب را تحريك مينمايد .عضله صاف نايژكهای شش را شل ميكند (به همين جهت حملات تنگی نفس يا آسم را تسكين ميبخشد.و حركات عضلات روده را كند ميكند و همچنين موجب تسريع و تشديد تبديل گليكوژن به گلوكوز می گردد.

آدرنالين يك هورمون سريع الاثر می باشد با عملكرد آگونيستα1 و β2 آدرنرژيك كه سطح CAMP و متعاقب آن باز كردن بروشها و تحريك CNS و قلب را افزايش می دهد
وقتـــی كه بسيار هيجانزده باشيد ، غده های فوق كليوی ناگهان مقدار زيادی
آدرنالين در خون ترشح ميكنند آدرنالين سبب افزايش شدت ضربان قلب و كارآيی آن
ميشود اين ماده ، رگهای متصل به ماهيچه ها را گشاد ميكند و علاوه بر آن موجب آدرنالين يار شفيق انسان و يكی از ملزومات موجود در مواقع بحران می باشد
نگاره: ‏آدرنالين يار شفيق انسان (آدرنالین خود را کور نکنید)


هیجان لذت بخشی که نینحا هنگام حرکت در جنگلی تاریک دارد

هیجانی که هنگام اسکی با سرعت زیاد دارید

لذتی که بعد از پرش از یک ارتفاع در حوضچه ی ابر دارید

وقتی یک نواخت بودن زندگی شما را به هیجانی آدرنالین دار میکشاند

سرخوشی و هیجان زیبایی که پس از پرش با یک بامجی دارید

و یا حیجانی که یک نینجا درموقع قافلگیری نفرش دارد
و.....................

پس آدرنالین خود را کور نکنید



ترشح آدرنالين بر اثر هيجاناتی از قبيل ترس يا خشم باعث ميشودكه خون از احشاء به طرف عضلات اسكلتی و مغز برود و اين كيفيت موجود را در بهترين شرايط دفاع يا حمله قرار ميدهد.آدرنالين قلب را تحريك مينمايد .عضله صاف نايژكهای شش را شل ميكند (به همين جهت حملات تنگی نفس يا آسم را تسكين ميبخشد.و حركات عضلات روده را كند ميكند و همچنين موجب تسريع و تشديد تبديل گليكوژن به گلوكوز می گردد.

آدرنالين يك هورمون سريع الاثر می باشد با عملكرد آگونيستα1 و β2 آدرنرژيك كه سطح CAMP و متعاقب آن باز كردن بروشها و تحريك CNS و قلب را افزايش می دهد
وقتـــی كه بسيار هيجانزده باشيد ، غده های فوق كليوی ناگهان مقدار زيادی
آدرنالين در خون ترشح ميكنند آدرنالين سبب افزايش شدت ضربان قلب و كارآيی آن
ميشود اين ماده ، رگهای متصل به ماهيچه ها را گشاد ميكند و علاوه بر آن موجب آدرنالين يار شفيق انسان و يكی از ملزومات موجود در مواقع بحران می باشد‏

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موی تای تای, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 11 آذر 1392 ] [ 21:33 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکاران باید تأمین کننده ۵۵ درصد از کل انرژی دریافتی باشند. این مقدار انرژی، حد اعلای استانداردهای توصیه شده توسط متخصصان تغذیه است که میزان انرژی تأمین شده توسط کربوهیدرات ها را بین ۴۵ تا ۶۰ درصد کل انرژی دریافتی پیش بینی می کنند. پایین آوردن مصرف کربوهیدرات ها به کمتر از ۵۰ درصد کل انرژی دریافتی بدون زیان نیست.کربوهیدرات ها یک منبع تأمین کننده اساسی انرژی برای کارهای سنگین ورزشکاران است، زیرا با مقدار مساوی اکسیژن به کار رفته برای سوخت، کربوهیدرات ها نسبت به پروتیین ها و چربی ها ۱۰درصد بیشتر انرژی تولید می کنند.
در حقیقت، کربوهیدرات ها مواد مغذی انرژی زای اصلی در فعالیت هستند و رژیم های غذایی فقیر از نظر کربوهیدرات، به دلیل ناکافی بودن ذخیره گلیکوژن موجب کاهش توانایی بدنی می شوند. اگر کربوهیدرات به مقدار کافی خورده شود، می توان حتی عضلاتی را که شدیداً از گلیکوژن تخیله شده اند، در ظرف بیست و چهار ساعت به قدر کافی پر کرد و با یک رژیم پرکربوهیدرات (۷۰ درصد کالری از کربوهیدرات) می توان میزان گلیکوژن عضلات را در طول تمرینات به حد اولیه رساند.


شب قبل از مسابقات
هوگار و گرینبرگ دریافته اند، افرادی که موادغذایی کربوهیدراتی بیشتری مصرف کرده اند ۲۵ درصد راندمان بالاتر و توانایی بدنی بهتری داشته اند چون ذخیره اولیه گلیکوژن یا تخلیه آن در تارهای مختلف عضلانی سرعت متفاوتی دارد و افزایش مقدار کربوهیدرات رژیم می تواند روی ذخیره اولیه گلیکوژن اثر بگذارد. از این رو با افزایش سطح ذخیره گلیکوژن، عضله دیرتر خسته می شود. افزایش نسبت کربوهیدرات به کل کالری دریافتی باعث بهبود عملیات ورزشی می شود. کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات برای سنتز مجدد گلیکوژن لازم هستند ومصرف زیاد این مواد در زمان استراحت پیش از مسابقه ضروری است.
بهتر است ورزشکاران شب قبل و صبح روز مسابقات به عنوان قند، فروکتوز مصرف کنند. چون نه تنها باعث تحریک کمتر در ترشح انسولین می شود، بلکه موجب ذخیره بیشتر و بهتر گلیکوژن می شود. هنگام مسابقات، ثبات و حفظ قند خون ضروری است، به نظر می رسد بهتر است از گلوکز استفاده شود که دارای جذب انتخابی و سریع است.


پس در نهایت یک ورزشکار دو روز قبل از مسابقه باید کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات بیشتر از معمول مصرف کند و باید در صبحانه (یا وعده غذایی که۶ ساعت قبل از مسابقه است) مخلوطی از پروتیین وکربوهیدرات و چربی کم مصرف کند و تا یک ساعت به شروع مسابقه مقدار متوسطی غذاهای کربوهیدراتی ساده و پیچیده مثل شیرینی و کیک با چای بخورد و در حین یک مسابقه طولانی، آب میوه های شیرین شده برای تجدید آب و قند از دست رفته مصرف کند . این رویه موجب افزایش قوا و تعادل بیشتر قند خون و اجتناب از کمبودها می شود .


کربوهیدرات ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند:
۱) کربوهیدرات های ساده
۲) کربوهیدرات های پیچیده


کربوهیدرات های ساده که اغلب با عنوان قندهای ساده معروفند، حاوی فروکتوز، ساکاروز و لاکتوز هستند. میوه ها مانند انبه و موز منابع غنی کربوهیدرات ها هستند. بهترین راه برای دریافت کربوهیدرات ها خوردن میوه ها و سبزیجات است.
سبزیجات و میوه ها غنی از کربوهیدرات ها هستند، مخصوصا اگر به صورت خام خورده شوند.
سبزیجات تازه حاوی ۷۰ درصد آب، ۵ درصد پروتیین و چربی و ویتامین و ۲۵ درصد نشاسته و قندها است. توصیه می شود که در یک رژیم غذایی سالم، مواد غذایی کربوهیدرات دار وجود داشته باشد.


برای دریافت سالم و کافی کربوهیدرات ها به افراد توصیه می شود که ماده غذایی را به شکل طبیعی خود مصرف کنند، بدین ترتیب که به جای آب پرتقال، خود پرتقال را بخورند. نوشیدن آب میوه های کنسرو شده که به آن ها قندهای مصنوعی اضافه شده است و در واقع فرم طبیعی کربوهیدرات ها نیستند، مناسب نیست. خوردن سبزیجات خام خیلی بهتر از مصرف سبزیجات پخته است، مانند اسفناج که اگر به صورت خام خورده شود، فواید آن برای بدن خیلی بیشتر خواهد بود. بهترین ویژگی کربوهیدرات ها این است که خیلی سریع انرژی آزاد می کنند. از طرفی اگر این انرژی به مصرف نرسد، فورا به چربی تبدیل می شود. به خصوص کربوهیدرات های تصفیه شده و کم ارزشی که در تنقلات وجود دارند، بیشتر و سریع تر به چربی تبدیل می شوند.


پس باید کربوهیدرات ها، بر اساس وزن و نیازهای افراد مصرف شوند. فردی که اضافه وزن دارد، باید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل کند، زیرا اگر این کربوهیدرات ها نسوزند و به مصرف نرسند، تبدیل به چربی شده و منجر به اضافه وزن بیشتر می شود.فرآورده های تصفیه شده مانند بستنی، آبنبات ها، کلوچه ها، شیرینی ها و شکلات ها دارای کربوهیدرات های مصنوعی هستند که مصرف آن ها توصیه نمی شود.
نگاره: ‏فیزیولوژی کربوهیدرات ها در عملیات ورزشی

کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکاران باید تأمین کننده ۵۵ درصد از کل انرژی دریافتی باشند. این مقدار انرژی، حد اعلای استانداردهای توصیه شده توسط متخصصان تغذیه است که میزان انرژی تأمین شده توسط کربوهیدرات ها را بین ۴۵ تا ۶۰ درصد کل انرژی دریافتی پیش بینی می کنند. پایین آوردن مصرف کربوهیدرات ها به کمتر از ۵۰ درصد کل انرژی دریافتی بدون زیان نیست.کربوهیدرات ها یک منبع تأمین کننده اساسی انرژی برای کارهای سنگین ورزشکاران است، زیرا با مقدار مساوی اکسیژن به کار رفته برای سوخت، کربوهیدرات ها نسبت به پروتیین ها و چربی ها ۱۰درصد بیشتر انرژی تولید می کنند.
در حقیقت، کربوهیدرات ها مواد مغذی انرژی زای اصلی در فعالیت هستند و رژیم های غذایی فقیر از نظر کربوهیدرات، به دلیل ناکافی بودن ذخیره گلیکوژن موجب کاهش توانایی بدنی می شوند. اگر کربوهیدرات به مقدار کافی خورده شود، می توان حتی عضلاتی را که شدیداً از گلیکوژن تخیله شده اند، در ظرف بیست و چهار ساعت به قدر کافی پر کرد و با یک رژیم پرکربوهیدرات (۷۰ درصد کالری از کربوهیدرات) می توان میزان گلیکوژن عضلات را در طول تمرینات به حد اولیه رساند.


شب قبل از مسابقات
هوگار و گرینبرگ دریافته اند، افرادی که موادغذایی کربوهیدراتی بیشتری مصرف کرده اند ۲۵ درصد راندمان بالاتر و توانایی بدنی بهتری داشته اند چون ذخیره اولیه گلیکوژن یا تخلیه آن در تارهای مختلف عضلانی سرعت متفاوتی دارد و افزایش مقدار کربوهیدرات رژیم می تواند روی ذخیره اولیه گلیکوژن اثر بگذارد. از این رو با افزایش سطح ذخیره گلیکوژن، عضله دیرتر خسته می شود. افزایش نسبت کربوهیدرات به کل کالری دریافتی باعث بهبود عملیات ورزشی می شود. کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات برای سنتز مجدد گلیکوژن لازم هستند ومصرف زیاد این مواد در زمان استراحت پیش از مسابقه ضروری است.
بهتر است ورزشکاران شب قبل و صبح روز مسابقات به عنوان قند، فروکتوز مصرف کنند. چون نه تنها باعث تحریک کمتر در ترشح انسولین می شود، بلکه موجب ذخیره بیشتر و بهتر گلیکوژن می شود. هنگام مسابقات، ثبات و حفظ قند خون ضروری است، به نظر می رسد بهتر است از گلوکز استفاده شود که دارای جذب انتخابی و سریع است.


پس در نهایت یک ورزشکار دو روز قبل از مسابقه باید کربوهیدرات های مرکب مانند میوه ها، دانه های مختلف، غلات و حبوبات بیشتر از معمول مصرف کند و باید در صبحانه (یا وعده غذایی که۶ ساعت قبل از مسابقه است) مخلوطی از پروتیین وکربوهیدرات و چربی کم مصرف کند و تا یک ساعت به شروع مسابقه مقدار متوسطی غذاهای کربوهیدراتی ساده و پیچیده مثل شیرینی و کیک با چای بخورد و در حین یک مسابقه طولانی، آب میوه های شیرین شده برای تجدید آب و قند از دست رفته مصرف کند . این رویه موجب افزایش قوا و تعادل بیشتر قند خون و اجتناب از کمبودها می شود .


کربوهیدرات ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند:
۱) کربوهیدرات های ساده
۲) کربوهیدرات های پیچیده


کربوهیدرات های ساده که اغلب با عنوان قندهای ساده معروفند، حاوی فروکتوز، ساکاروز و لاکتوز هستند. میوه ها مانند انبه و موز منابع غنی کربوهیدرات ها هستند. بهترین راه برای دریافت کربوهیدرات ها خوردن میوه ها و سبزیجات است.
سبزیجات و میوه ها غنی از کربوهیدرات ها هستند، مخصوصا اگر به صورت خام خورده شوند.
سبزیجات تازه حاوی ۷۰ درصد آب، ۵ درصد پروتیین و چربی و ویتامین و ۲۵ درصد نشاسته و قندها است. توصیه می شود که در یک رژیم غذایی سالم، مواد غذایی کربوهیدرات دار وجود داشته باشد.


برای دریافت سالم و کافی کربوهیدرات ها به افراد توصیه می شود که ماده غذایی را به شکل طبیعی خود مصرف کنند، بدین ترتیب که به جای آب پرتقال، خود پرتقال را بخورند. نوشیدن آب میوه های کنسرو شده که به آن ها قندهای مصنوعی اضافه شده است و در واقع فرم طبیعی کربوهیدرات ها نیستند، مناسب نیست. خوردن سبزیجات خام خیلی بهتر از مصرف سبزیجات پخته است، مانند اسفناج که اگر به صورت خام خورده شود، فواید آن برای بدن خیلی بیشتر خواهد بود. بهترین ویژگی کربوهیدرات ها این است که خیلی سریع انرژی آزاد می کنند. از طرفی اگر این انرژی به مصرف نرسد، فورا به چربی تبدیل می شود. به خصوص کربوهیدرات های تصفیه شده و کم ارزشی که در تنقلات وجود دارند، بیشتر و سریع تر به چربی تبدیل می شوند.


پس باید کربوهیدرات ها، بر اساس وزن و نیازهای افراد مصرف شوند. فردی که اضافه وزن دارد، باید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل کند، زیرا اگر این کربوهیدرات ها نسوزند و به مصرف نرسند، تبدیل به چربی شده و منجر به اضافه وزن بیشتر می شود.فرآورده های تصفیه شده مانند بستنی، آبنبات ها، کلوچه ها، شیرینی ها و شکلات ها دارای کربوهیدرات های مصنوعی هستند که مصرف آن ها توصیه نمی شود.‏

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موی تای تای, بوکس باشگاه های موی تای, انجمن موی تای, فدراسیون ورزشهای رزمی, مصاحبه با کارل اموسو وحشی سیاه در MMA فرانسه
[ جمعه 10 آذر 1392 ] [ 21:31 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

1- آماده بودن صد در صد بدن:

شما زمانی میتوانید به مبارزه بپردازید كه بدنی آماده داشته باشید وبدنشما آماده نخواهد شد مگر اینكه تمرینات سخت ومداومی داشته باشیدواین تمرینات سخت ومداوم علاقه وپشتكار میخواهد. همیشه ودر همهحال باید با سستی وتنبلی فرسنگها فاصله داشته باشید.


2- تمركز فكر:
شما وقتی وارد مبارزه میشوید باید تمام فكرتان را جمع كرده وفقط به مبارزه وحریف فكر كنید، در ضمن وقتی وارد مبارزه شدید باید اراده قویداشته باشید وهمیشه به خودتان تلقین كنید كه (من حریف را شكست خواهم داد) شما طوری در مبارزه عمل كنید كه حریف از هیبت شما بترسد و دست وپایش را گم كند ، البته منظور بنده این نیست كه حریف را كوچك بشمارید بلكه منظور بنده اینست كه قویتر از او ظاهر شوید و مقام حواستان را جمع كنید چون شما مقابل جسمی بیجان نایستاده اید بلكه كسی كه درمقابل شماست یك رزمی كار است، فكر میكند و جسمی آماده دارد وامكان این هست كه از یك لحظه غفلت شما استفاده كرده وشما را نقش زمین كند.

3- سرعت عمل:

شما باید یاد بگیرید كه سرعت وقدرت را با هم منسجم سازید تا چنان ضربه هایی به حریفتان وارد كنید كه گویا با پتك بر سرو بدن او میكوبید وسرعت باید چنان باشد كه گویا شبح است نه سرعت یك دست ویا پا.

4- كیاب (جیغ كشیدن):

كیاب یعنی دادن هوای ششها به بیرون همراه با صدا در موقع زدن ضربه. اینعمل سه خاصیت مفید وكارساز دارد ، یكی: قدرت را بیشتر میسازد, دوم: اینكه حواس حریف را پرت نموده, سوم: اینكه ترس در وجودش رخنه میكند واینها باعث میشود كه شما موقعیت ضربه زدن به حریف را پیداكنید.

5- ضربه زدن به قسمتهای حساس بدن حریف:

شما باید از ضربه زدن بیهوده جداً بپرهیزید چون نه فقط به حریف نمیخورد بلكه باعث میگردد كه شما زودتر از معمول خسته شوید پس چنان باید عمل كنید كه هر ضربه ای را كه به سمت حریف پرتاب میكنید باید به هدف مورد نظر بخورد، یعنی به جای صد ضربه بیهوده سعی كنید ازیك ضربه حساب شده وكاری استفاده كنید وبه بدن حریف وارد كنید كه درغیر اینصورت مبارزه شما طولانی وبی فایده خواهد بود.

6- مبارزه با تمام قدرت:
شما برای اینكه بتوانید حریفان خود در ثانیه های اول شكست دهید بایدچنان با قدرت وسرعت مبارزه كنید كه انگار آن حریف دشمن واقعی شماست، در ضمن هیچ وقت در مبارزه نگذارید احساسات عاطفی بر مغزشما غلبه كنند در اینصورت شكست شما حتمی خواهد بود.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 10 آذر 1392 ] [ 21:30 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

طرفداران مسابقات k-1  باید خوشحال باشند چرا که پس از مسائلی که برای تشکیلات پیش آمد و فعالیت مجدد آن...

 

بوکائو بر می گردد !

طرفداران مسابقات k-1  باید خوشحال باشند چرا که پس از مسائلی که برای تشکیلات پیش آمد و فعالیت مجدد آن، گویا دوباره k-1  دارد خودش را پیدا می کند.طرفداران بوکائو فایتر سرشناس تایلندی هم همینطور!قضیه از این قرار است که بتازگی مسئولان k-1  اعلام کرده اند یک قرار داد بلند مدت با بوکائو امضاء کرده اند و او دوشنبه 25 شهریور ماه جاری در مسابقاتk-1 MAX  امسال که در اسپانیا برگزار خواهد شد مبارزه می کند.بوکائو قبلا نیز از فایترهای سرشناس مسابقات k-1 MAX  محسوب می شد.

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 8 آذر 1392 ] [ 21:29 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 


سیستم دفاع در بوکس از سه تکنیک پایه تشکیل شده است . جا خالی دادن ، پوشش دادن و دفاع کردن .پس از کسب مهارت ، هر کدام از این دفاع ها می توانند...

 

 مهارت های بوکس برای هنرهای رزمی !

 

دفاع

سیستم دفاع در بوکس از سه تکنیک پایه تشکیل شده است . جا خالی دادن ، پوشش دادن و دفاع کردن .پس از کسب مهارت ، هر کدام از این دفاع ها می توانند در برابر تقریبا هر حمله دست ممکنی از هر سیستم مبارزه ای ، مقابله نمایند.

 

جا خالی دادن 

پنج روش برای جا خالی دادن یک مشت وجود دارد. 1-حرکت به چپ  2-حرکت به راست  3-حرکت به عقب  4-پایین رفتن به چپ 5-پایین رفتن به راست

 

حرکت به چپ و راست

این دو روش جاخالی دادن اساسا برای مقابله با ضربه مشت مستقیم به آرواره و مشت های متقاطع طراحی شده اند. اما در شرایط خاصی در برابر  آپرکات نیز قابل استفاده اند. این تکنیک به صورت حرکت بالاتنه به چپ یا راست انجام می شود و بازوی حمله کننده ی حریف از روی شانه شما عبور می کند.برای آنکه خودتان را انقدر نزدیک کنید تا بتوانید یم مشت در ضد حمله بزنید، وقتی به طرفین حرکت می کنید حدود 45 درجه از بالاتنه به جلو خم شوید.

 

حرکت به عقب

حرکت به عقب عبارتست ازخم شدن به عقب برای آنکه حمله حریف به شما نرسد.این روش را می توان در برابر هر حمله ای در ارتفاع سر انجام داد اما باید مراقب باشید که آنقدر به عقب خم نشوید که تعادلتان بر هم بخورد . این روش یک روش جا خالی دادن چند کاره است و اگر می خواهید حریفتان را در فاصله دور نگه دارید ، بسیار مناسب می باشد.

 

پایین رفتن به سمت چپ یا راست

این جا خالی دادن ها را می توان برای مقابله با مشت های مستقیم هوک اجرا کرد.وقتی می خواهید فاصله نزدیکی با حریف داشته باشید و از نزدیک با او درگیر شوید ، این روش ها ایده ال هستند.همان طور که از نامش بر می آید شما اساسا به زیر حمله وارده می روید.این کارنیاز به این دارد که از کمر به جلو خم شوید و زانو را خم کنید و در تمام مدت چشمتان به حریف باشد

 

پوشش دادن

از پوشش دادن برای محافظت از جلو کناره سر و دنده ها در برابر مشت های وارده استفاده می شود. 5 تکنیک پوششی عبارتند از : پوشش جلو بالا ، پوشش چپ بالا ، پوشش راست بالا ، پوشش چپ پایین و پوشش راست پایین.

 

پوشش جلو بالا

در برابر مشت های مستقیم به سر استفاده می شود و در آن خیلی راحت با بالا بردن ساعدها تا جلو صورت ، مشت های را بلوک می کنیم . اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین آرنج هایتان وجود دارد که بتوانید حریفتان را ببینید، اما نه آنقدر که روزنه ای برای نفوذ محیا شود.

 

پوشش چپ و راست بالا

این تکنیک برای استفاده در برابر مشت های هوک ایده آل است و در ان خیلی راحت ساعد و مشت خود را به کنار سرتان بالا می برید تا به عنوان یک حفاظ عمل کند. مانند تمام این حرکات پوششی، سعی کنید که بازو را محکم و فضای میان بازوی دفاع کننده و سر خود را کوچک نگه دارید.اگر روزنه ای وجود داشته باشد ، مشت حریف می تواند به آن راه پیدا کند.

 

پوشش چپ و راست پایین

این تکنیک برای دفاع در برابر مشت هوک به دنده ها استفاده می شود.باید آرنجتان را به سمت دنده بیندازید و مشت را با ساعد یا آرنج جذب کنید.وقتی آرنج را پایین می آروید سرتان را در معرض حمله قرار می دهید.پس بهترین کار این است که وقتی آرنج را می اندازید به جلو خم شوید تا آسیب پذیری سرتان را به حداقل برسانید.هنگام تمرین ترکیبات بر روی یک جفت میت از شریک تمرینیتان بخواهید که قبل ، بعد و در حین مشت های ترکیبی ، از زوایای خاصی به شما حمله نماید.

 

دفع کردن

دفع کردنی که در بوکس استفاده می شودشبیه همان روشی است که در سیستم هایی چون وینگ چون استفاده می شود. با توجه ویژه بر انجام حداقل حرکات دست در جلوی بدن.این کار، که دست مشت را از مسیر خودش به خارج حل می دهد مانع می شود که سر در مسیر حمله قرار گیرد . دفع کردن معمولا در برابر مشت های مستقیم استفاده می شود زیرا اگر حمله از هر زاویه ی دیگری را دفع کنید.سرتان خیلی باز و در دسترس قرار می گیرد.این روش وقتی در فاصله ی دور قرار دارید و حرکت می کنید یک دفاع کامل است.

 

دفاع کار کردی

هدف اصلی در سیستم دفاعی شما آماده کردن حریف برای یک حمله است.به عنوان یک قانون کلی ، تاکتیک های دفاعیتان را فقط برای حداکثر برای سه مشت از سوی حریف به کار ببرید و پس از آن کار پا برای عقب نشینی و یا ضد حمله با یک سری مشت از جانب خودتان استفاده کنید.اگر بیش از حد به جا خالی دادن ، پوشش دادن و دفاع کردن حمله ی حملات بپردازید ، احتمالا در اثر انرژی جنبشی ضربات حریف آسیب خواهید خورد.باید بتوانید با مجبود کردن حریف به دفاع از خود توانایی او در حمله را مختل کنید و از روزنه هایی که در دفاع او ایجاد می شود برای ضد حمله استفاده نمایید.

 

افزایش مهارت دفاعی

همانند سایر توانایی های مبارزه ای ، مهارت از اعتماد به نفس حاصل می شود.اعتماد به نفس از تجربه و تجریه از تمرین. شناخت مهارت و انجام تمرین سخت برای تبدیل آن به طبیعت دوم خود ، اجزای موفقیت هستند اگر به رزمی کاران برجسته نگاه کنید همگی آنها زمان زیادی را صرف تمرین کرده اند و تجربه و اعتماد به نفس بدست آورده اند تا در زمینه کاری خود به مهارت برسند.دو مورد از بهترین روش ها برای کسب مهارت در زدن مشت ضد حمله و کسب بهترین نتیجه از زمانی که برای تمرین صرف می شود،عبارتند از کار با میت و تمرین شبیه سازی مبارزه

 

تمرین با میت

هنگام تمرین ترکیبات بر روی یک جفت میت از شریک تمرینی تان بخواهید که قبل ، بعد و در حین مشت های ترکیبی از زوایای خاصی به شما حمله نماید. این کار به شما کمک خواهد کرد که در زدن مشت در ضد حمله مهارت پیدا کنید.در ابتدا نیاز خواهید داشت که پاسخ خود را از قبل قالب بندی کنید.اما بعد از مدتی به صورت واکنشی خواهد شد.

در آخر شریک تمرینی شما میتواند به اطراف حرکت کند و فاصله خود را تغییر دهد تا به این ترتیب بر روی مهارت های مشت ضد حمله ی خود به گونه ای کار کنید که شبیه مبارزه ی آزاد باشد.

 

تمرین شبیه سازی مبارزه

این تمرینات بهترین تمرینات برای ارتقای مهارت های دفاعی هستند. یک مشت یا زاویه ی حمله را در نظر گرفته و از شریک تمرینی بخواهید آن را روی شما اجرا کند . وقتی مشت نزدیک می شود یکی از تکنیک های دفاعی خود را برای مقابله با آن به کار گیرد. وقتی در یک زاویه کامل شدید ، آن را تغییر دهید یا بر نوع دیگری از دفاع تمرکز کنید.با یک مشت در یک زمان شروع کنید و سپس به تمرینات 2 و 3 مشت برسید.در آخر وقتی با فردی که به اندازه ی شما مهارت دارد تمرین می کنید باید قادر باشید که در برابر 80 درصد مشت هایی که به شما می زند جا خالی داده ، پوشش داده و یا آنها را دفاع کنید. وقتی توانستید این کار را انجام دهید یعنی در مسیر کسب توانایی استفاده از مهارت های دفاعی بوکس در جایگاه خوبی قرار دارید.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس, علیرضا کاووسی
[ جمعه 7 آذر 1392 ] [ 21:24 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

ایده بروسلی در مورد مبارزه این بود که مبارزه فقط با دست یا فقط با پا انجام نمی شود بلکه از فاصله دور شروع شده تا به زمین بکشد...

 

آیا بروسلی یک نابغه هنرهای رزمی بود؟

یا اینکه سوال را طوری دیگر مطرح کنیم که نابغه هنرهای رزمی چه کسی می تواند باشد؟

شواهد و مدارک موجود از همسر بروسلی،لیندالی و شاگردانش مانند تکی کیمورا ، تداونگ و یا دوست و شاگردش که استاد خودم نیز می باشد دان اینوسانتو نشان دهنده این است که بروسلی کسی بوده که بیشتر وقت زندگی خود را وقف تحقیقات ، آزمایشات و تمرین هنرهای رزمی بود و حتی یکی از شاگردانش که هنرپیشه معروفی هم بود می گفت که او حتی در داخل هواپیما یک تخته چوبی با خودش برای مشت زدن همراهش داشت و موقعی که در یک مبارزه ، آسیب می بیند روی تخت بیمارستان هم وقتش را صرف خواندن و نوشتن درباره هنرهای رزمی می کند.تکی کیمورا می گفت: او آنقدر روی آدمک چوبی کار می کرد که آدم هر موقع از کنار خانه اش رد می شد سر و صدای او را می شنید و ناگفته نماند به خصوص برای آنهایی که می گویند بروسلی وینگ چون را تا آخر یاد نگرفته بود او کسی بود که ست آدمک چوبی وینگ چون را 8 ست و 108 حرکت می باشد را به 10 ست رساند و حتی یک فرم 10 ستی دیگر آدمک چوبی را با دان اینوسانتو اختراع کرد که شاگردان ارشد او از تکنسین یک به بعد آن را یاد می گرفتند و بعضی ها می گویند چون بروسلی ٌWC و WT را کامل یاد نگرفته بود و فقط فرم 6 و 7 آدمک چوبی را یاد گرفته بود ، مجبور شد سیستم های دیگر را وارد جیت کاندو کند تا که کم نیاورد و جیت کاندو همان WC و WT می باشد.

در صورتی که WC و WT فقط 1/26 سیستم جیت کاندو بوده و حتی WC و WT که بروسلی یاد گرفته بود فقط WC و WT آقای ایپمن نبود بلکه WC و WT قبل از ایپمن را هم یاد گرفته بود.

 

پایه اصلی جیت کاندو ، سیستم های با اسلحه ، یعنی چوب و شمشیر و چاقو یعنی سیستم های مبارزه ای فیلیپینی و نشست آنها و همانطور که واضح است از شمشیر بازی فلوره غربی گرفته شده و غیر از وینگ چون تکنیک هایی از 25 سبک دیگر هم در آن وجود دارد.

ایده بروسلی در مورد مبارزه این بود که مبارزه فقط با دست یا فقط با پا انجام نمی شود بلکه از فاصله دور شروع شده تا به زمین بکشد و ادامه پیدا کند که در آن زمان برای خودش یک انقلاب بود که بعد از 35 سال در مسابقات یو اف سی این ایده او ثابت شد.کسانی که فقط سیستم هایی را در یک فاصله کار می کردند مانند بوکس و یا تکواندو و یا کیک بوکس و WC و WT و یا جودو در همه مسابقات آزاد می باختند و به جایی نرسیدند و وجود مسابقات یو اف سی باعث شد که مبارزان همه فاصله ها را تمرین کنند تا بتوانند در یک رینگ طاقت بیاورند و تازه این هم هنوز مبارزه اصلی جیت کاندو نیست ، چرا که پایه اصلی جیت کاندو مبارزه با سلاح سرد است که وقتی سلاح از دست رفت بعد از آن باید با دست و پا و آرنج و زانو و دیگر تکنیک ها مبارزه و از خود دفاع کرد که البته که مبارزات را نمی شود بدون صدمات شدید در مسابقات انجام داد.

 

حالا می خواستم بپرسیم بروسلی با این همه تلاش روزانه و تمرین با اساتید مختلف و بهترین های زمان خود و برای رسیدن به هدفش حداقل روزی 6 الی 8 ساعت کار و تمرین می کرد و از نظر فکری سالیان سال از زمان خود جلوتر بود آیا او یک نابغه بود؟

به نظر من بروسلی یک نابغه نبود بلکه نابغه افرادی هستند که با تماشای چند سی دی و فیلم از اساتید مخلتف آنقدر ماهر می شوند که برای خود یک سیستم اختراع می کنند و بعضی ها نابغه تر هستند و با گذاشتن پیشوند و پسوند صاحب سبک می شوند و با گرفتن عکس با چشم بادامی خود را بزرگ می کنند.در ایران متاسفانه نابغه زیاد داریم و کسی هم کاری به کارشان ندارد چرا که از بروسلی نابغه تر هستند و با دیدن فیلم های بروسلی ، از بروسلی بالاتر رفته و مدعی جیت کاندو در ایران می باشند.بعضی ها هم در کشورهای دیگر سرگرم کار خود بوده اند و الان در ایران مدعی هستند و کسی هم از آنها سوال نمی کند جیت کاندو را کجا یاد گرفته اید و دانش شما راجع هنرهای رزمی چقدر می باشد که در مورد استاد بروسلی در مجلات مقاله های آنچنانی می نویسید ، خیلی ها هم با پوشیدن لباس زرد بروسلی ، یک بروسلی تمام عیار می شوند و بدون اینکه حتی یکی از تکنیک های جیت کاندو را بلد باشند و یا حتی یک استاد جیت کاندو را از نزدیک ندیده اند و فنون یک استاد را لمس نکرده اند بنابراین بروسلی یک نابغه نیست ، نابغه واقعی بعضی از این استادنماها هستند که از روی فیلم استاد جیت کاندو شده اند.

بروسلی در آن زمان 1965 تا 1972 برای کلاس خصوصی است ساعتی 275 دلار از شاگردانش پول می گرفت  و همه با جان و دل آن را پرداخت می کردند چرا که قدر زحمات او را می داستند .

خود بنده برای یادگیری فقط Chi Sao و Hubat Kali 40 هزار دلار خرج کردم.حالا شما قضاوت کنید بروس لی نابغه بود یا کسانی که در ایران مدعی جیت کاندو هستند . 

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: آیا بروسلی یک نابغه هنرهای رزمی بود, muay thai, thai box, موی تای, تای بوکس
[ جمعه 7 آذر 1392 ] [ 21:23 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
 

 

 

 

 

دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی...

 

 

 

راهنمایی سریع برای آب کردن شکم

 



قطع مصرف هله هوله
دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند."

 


بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر "دیانا تیلور" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: "ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند."

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمکها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

H2O بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

4 حرکت شکم که معجزه می کند:
با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزشهای روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.

 

 


دراز نشست استاندارد
در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

دوچرخه
روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـتهـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه 45 درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.

* نکته ای برای تازه کارها: برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.

دراز نشست عمودی
روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

* نکته ای برای تازه کارها: بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

پهلو ها
بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع 10 تا 20 ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.
دراز نشست

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: راهنمایی سریع برای آب کردن شکم, موی تای, انجمن موی تای ایران, علیرضا کاووسی, اکادمی ببرهای موی تای
[ جمعه 6 آذر 1392 ] [ 21:21 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 

اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه عبارتند از...

 

 

6 نکته برای پیروزی در یک مبارزه رزمی

اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه عبارتند از:
۱-ریلكس بدن: «ریلكس» واژه ای است انگلیسی و بمعنای شُل كردن بدن. رزمی كاری كه بتواند به طرز صحیحی بدنش را ریلكس و شُل كند به راحتی قادر است پارازیت‌ها و افكار منفی ذهن خود را كنترل نماید و فكرش را آرام سازد. به عبارتی «وقتی كه بدن آرام شود، ذهن نیز آرام می شود».زمانی كه ذهن آرام شد، فرد می تواند از تمام تكنیكها و فنون رزمی خود، در مبارزه حداكثر استفاده را ببرد. بعلاوه وقتی كه بدن ریلكس و آرام باشد، انرژی جسمی و روحی اضافی به هدر نرفته و رزمی كار بنیه و قدرت بیشتری برای مبارزه و اجرای فنون خواهد داشت. یك رزمی كار می تواند تكنیك شل كردن بدن را به 2 طریق انجام دهد:


الف-ریلكس ثابت:این شیوه به صورت نشسته و یا اغلب، دراز كش انجام می شود و شخص بوسیله القاء حس سنگینی به خود، نقاط بدنش را شل كرده و به آرامش می رسد.

ب-ریلكس متحرك:پس از اینكه تكنیك ثابت آموخته شد، شخص می تواند ریلكس متحرك كه بسیار موثرتر است را تمرین كند. ریلكس متحرك شامل حركات نرم«تایچی»و «چی كونگ»است. این حركات بعلت آنكه نرم، آهسته، روان و با هماهنگی تنفس انجام می شوند، عضلات رزمی كار را در حركت، ریلكس كرده به وی آرامش روحی فوق العاده ای می بخشد. و بخاطر آنكه از طریق این حركات، كارآیی هنرجوی رزمی بسیار بالا می رود، امروزه اكثر رشته های رزمی در جهان حركات نرم «تایچی» و «چی كونگ» را بعنوان مكمل سبك رزمی خود تمرین می كنند.

۲-تقویت فنون دفاعی: متاسفانه اكثر سبكهای رزمی، بر روی تكنیكهای تهاجمی تاكید بسیار می ورزندو به تكنیكهای دفاعی، توجه لازم را ندارند. فنون دفاعی بعلت آنكه شما را در برابر ضربات حریف كه گاه ممكن است منجر به نقص عضو و حتی مرگ شود، محافظت می كند در مبارزه بسیار مهمتر هستند تا فنون تهاجمی. شما می توانید تحت نظر یك استاد در عرض حداقل 6 ماه مبارزی تهاجمی شوید، ولی اگر بخواهید بصورت مبارزی تدافعی كه بتواند ضربات سریع و غافلگیرانه حریف را مهار كند در آئید، احتیاج به سالها تمرین زیر نظر یك استاد با تجربه دارید. عدم دفاع سریع و اصولی ضربات، در مبارزات قهرمانان مشهور سبكهای كلاسیك نیز مشاهده می شود. سبك «وینگ چون» كونگ فو یكی از سبكهای دفاعی معروف در دنیاست كه تكنیكهای دفاعی موثری دارد. وقتی كه شما در اثر تمرین، مهارتهای دفاعی نان را افزایش دهید، فنون تهاجمی تان خود به خود پیشرفت می كند. ولی اگر بخواهید بیشتر بر روی تكنیكهای حمله ای تاكید ورزید، فنون دفاعی تان بطور اصولی تقویت نمی شود.

۳-محكم كردن بدن: حساسیت زدایی جسمی نسبت به ضربه یكی از اصول بسیار مهم در هنرهای رزمی است. شما هر چقدر كه در فنون دفاعی، سریع و هوشیار باشید، باز هم امكان دارد در مبارزه یكی دو ضربه به شما اصابت كند كه البته امری است طبیعی. یا زمانی كه بخواهید تكنیك های حریف را دفاع نمایید باید از دستهای محكمی برخوردار باشید. از این رو، بدنسازی جسمی یك رزمی كار در مقابل ضربه به 3 بخش تقسیم می شود:

الف-حساسیت زدایی عضله ای: در این وضعیت، حساسیت عضله ها نسبت به ضربه به تدریج از بین می روند.

ب-محكم كردن استخوانهای دست و پا: طی تمرینات رزمی و مخصوصاً مبارزه، استخوانهای هنر جویان چه در دفاع و چه در حمله بدفعات به هم اصابت می كنند و اگر یك رزمی كار ماهر در فنون رزمی استخوانهای دست و پایش محكم نباشد، ممكن است در اثر درد شدیدی كه در استخوان ساعدش به علت دفاع ضربه حریف بوجود می آید، قادر به ادامه مبارزه نباشد. پس لازم است كه استخوانهای ضروری، مخصوصاً استخوان ساعد دست و ساق پا محكم شده و حساسیت آنها نسبت به ضربه بتدریج از بین بروند.

ج-حساسیت زدایی صورت:از بین بردن حساسیت صورت نسبت به ضربه، اهمیت زیادی دارد. چون ضربه به صورت باعث گیجی می شود و زمانی كه رزمی كاری گیج و مغشوش شود، بهترین موقع است كه وی را تحت حملات متوالی قرار داد. فردی كه در اثر اصابت ضربه به صورتش، گیج شود دیگر هیچ عكس العملی نمی تواند از خود بروز دهد. از اینرو، حساسیت بعضی از نقاط صورت را باید از بین برد. حساسیت زدایی صورت باید بسیار با احتیاط و بتدریج صورت گیرد و مواظب بود كه به نقاط حساس مثل: بینی یا چشمها آسیبی وارد نشود. هر 3 نوع بدن سازی كه در بالا تشریح شد، باید حتماً تحت نظر مربی مجرب و بتدریج انجام گیرند. البته نقاط حیاتی بدن نظیر: بیضه، چشم، حفره گردن و غیره را بهیچ وجه نمی توان در برابر ضربه مقاوم نمود و تنها راه محافظت از آنها، تقویت فنون دفاعی است.

۴-توانایی مبارزه در فاصله نزدیك: مبارزه در اغلب رشته های رزمی در فاصله دور انجام می شود و بر این اساس، اكثر رزمی كاران تنها قادرند از فاصله دور مبارزه كنند و اگر فاصله بسته شود، در فاصله نزدیك نمی توانند به نحو موثری به مبارزه شان ادامه دهند. توانایی مبارزه از فاصله نزدیك، برای یك رزمی كار بزرگترین امتیاز محسوب می شود. اگر دقت كرده باشید دو نفر شخص عادی كه واقعاً با هم درگیر می شوند، در یك لحظه بطور غریزی و ناخودآگاه فاصله بین خود را كم می كنند و بیشتر از ضربات دست استفاده می نمایند. و این امر، در تمام مبارزات حقیقی و آزاد رزمی، طبیعی است. و به همین علت است كه اكثر قهرمانان رزمی‌كاری كه در مسابقات از فاصله دور و به صورت كلاسیك و قراردادی مبارزه كرده و پیروز می شوند، در مبارزات غیرقراردادی و آزاد و همچنین درگیریهای خیابانی، بندرت می توانند حریف خود را مغلوب سازند.

تعداد معدودی از سبكهای رزمی هستند كه مبارزه شان از فاصله نزدیك و بیشتر با استفاده از دفاعها و ضربات دست (كه پیروزی نهایی در یك نبرد حقیقی را تعیین می كند) می باشد. یكی از این رشته ها، سبك «وینگ چون» كونگ فو است كه مبارزات این سبك، اصلی ترین و حقیقی ترین مبارزات رزمی در جهان می باشد، چون در شرایط كاملاً واقعی انجام می‌گیرند. برای نمونه، مبارزات یكی از قهرمانان معروف این رشته را بررسی می‌كنیم: «امین بوز ته په» استاد ارشد سبك وینگ چون و یكی از قهرمانان فعلی در مبارزات آزاد جهانی است. «اِمین» در بیش از 400 مبارزه كاملاً آزاد و خشن (بدون داشتن دستكش، محافظ سر و دیگر تجهیزات ایمنی) شركت نموده و كلیه حریفان خود را معمولاً كمتر از یك دقیقه مغلوب كرده و تا به حال شكست نداشته است. در بین حریفانی كه این استاد وینگ چون شكست داده، نام چند تن از رزمی كاران و اساتید مشهور رشته های مختلف رزمی نیز به چشم می خورد.

راز اصلی موفقیت امین، سرعت زیاد و هوشیاری ذهنی خارق العاده در بكارگیری تكنیكهای دفاعی و تهاجمی دست به صورت هماهنگ است. به نحوی كه وی در نبردهایش با تهور زیادی فاصله خود را با حریف می بندد و با هوشیاری كامل و اغلب با استفاده از ضربات مشت مستقیم و بر هم زدن تعادل حریف، مبارزه را به نفع خود به پایان می برد. (فنونی كه ذكر شد، از تكنیكهای رایج در سبك وینگ چون است) اگر می خواهید قادر شوید در فاصله نزدیك مبارزه كنید، ابتدا باید زیر نظر استادی مجرب، ضربات و دفاعهای دست خود را مهارت بخشید و سپس فنون قفلی و درویی (به زمین انداختن حریف) را بیاموزید. ضمناً از تجهیزات ایمنی نیز حتماً استفاده كنید.

۵-تنفس صحیح و تقویت ششها: مَثَلی است چینی كه می گوید:«اگر ضربه یك رزمی‌كار فاقد كنترل تنفس باشد، ضربه اش قدرت لازم را نخواهد داشت». رزمی كاری كه به تكنیكهای تنفسی آشنا نباشد و آنها را انجام ندهد، نباید خود را یك رزمی كار واقعی بداند. اگر نگاهی به تمرینات سبكهای رزمی بیندازیم، در تمام آنها تكنیك های كنترل تنفس وجود داشته و اهمیت زیادی دارد. براستی چرا تنفس صحیح برای یك رزمی كار بسیار مهم است؟

اجازه دهید با مثالی ساده، مطلب را روشن تر سازیم: اگر شما از چیزی بترسید و یا نسبت به موضوعی خشمگین شوید، اولین ریتم بدنی تان كه از تعادل خارج می شود، تنفس شماست كه سریع و تند می گردد. حال اگر در این وضعیت بتوانید نفسهای عمیق و شكمی انجام دهید یا به عبارتی تنفسهایتان را كنترل كنید، بسرعت آرام شده و انرژی جسمی و روحیتان تحلیل نمی رود.

پس اگر مایلید طی تمرینات و مبارزه زود خسته نشده و بنیه، قدرت و استقامت زیادی داشته باشید، تمرینات تنفسی را پیوسته انجام دهید. از طریق تمرینات صحیح كنترل تنفس، ابتدا ششها قوی می‌شوند و حین تمرینات طاقت فرسای رزمی كه انرژی بدن رو به اتمام است، این ششهای قوی هستند كه تنفس را خود به خود كنترل كرده و اجازه نمی دهند، رزمی كار خسته و از ادامه فعالیت متوقف شود، بلكه با تنفسهای عمیق و كسب اكسیژن بیشتر، به وی انرژی می بخشند. اینكه می بینید بعضی از هنرجویان رزمی، در نبرد زود خسته شده یا اصطلاحاً «می بُرَند» به خاطر عدم آشنائی شان به تنفس عمیق و اصولی است. نكته دیگر اینكه: یك رزمی كار اساساً باید در حین تنفس كه بدن ضعیف شده و می خواهد انرژی بگیرد، تكنیكهای دفاعی و موقع تخلیه هوا كه بدن قدرت گرفته و میخواهد انرژی را انتقال دهد ضربه بزند.

۶-خود را به یك سبك رزمی محدود نكنید: نباید خود را تنها به فراگیری یك رشته رزمی خاص محدود كنید. چون هر سبك رزمی، مزایا و معایبی دارد و نمی توان گفت كدام رشته رزمی بهترین سبك است. بعضی ها آنقدر به رشته رزمی شان علاقه و حساسیت دارند كه اگر عیبی واقعی از آن گفته شود، نمی خواهند آنرا بپذیرند. لازم به ذكر است كه تمام هنرهای رزمی در دنیا از معبد شائولین در چین نشات گرفته و ریشه تمام سبكها در دنیا یكی است. و اگر دقت كرده باشید، تكنیكهای پا و دست با كمی اختلاف، در كلیه رشته ها یكسان است و تنها اسمشان فرق می كند. یكی از علتهایی كه باعث شد بروسلی در دنیا شهرت بسیاری بدست آورد این بود كه بروسلی با اینكه سبك اصلی اش وینگ چون كونگ فو بود، ولی اصول چندین سبك رزمی دیگر را فرا گرفته و پیوسته تمرین می نمود و خود را صرفاً به یك رشته رزمی، محدود نكرده بود. براین اساس بود كه وی حركات و فنون رزمی را مثل یك «بالِریَن» نرم و راحت و با سرعت و قدرت بسیاری بر روی حریفانش اجرا نموده همه را مجذوب خود می كرد.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: 6 نکته برای پیروزی در یک مبارزه رزمی، موی تای، تای بوکس، انجمن موی تای، فدراسیون ورزشهای رزمی
[ جمعه 7 آذر 1392 ] [ 21:20 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ جمعه 5 آذر 1392 ] [ 21:19 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد