فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

 

mauy thai
در هر رشته ورزشی علی الخصوص رشته های رزمی یکی از مهمترین عوامل موفقیت در مبارزه و رویارویی با حریف داشتن آمادگی ذهنی و تمرکز است ، در این مقاله به تمرینات ذهنی خاص رشته موی تای می پردازیم: موارد تمرینات ذهنی و آمادگی قبل از مسابقات به این شرح است :

حریف ذهنی:
همواره در هر تمرین و حرکت بعد از تسلط به نحوه انجام آن در هر لحظه حریفی را مقابل خود تصور کنید و با این دید مبارزه کنید.
کیسه های سنگین
کیسه هایی درست کنید ولی نه مثل کیسه بوکس ، کیسه مشت زنی شما به گونه ای باشد که با مشت زدن به آن جای مشت خود روی آن کیسه بماند و سعی کنید تمرینات خود را سرعتی کنید و تمرکز کنید که همواره مشت خود را بر روی یک نقطه که همان نقطه ای است که جای مشت شما روی کیسه می ماند بزنید این مساله به روانشناسی مبارزه مربوط میشود.
 

 
طناب ها:
به سمت صفحه مخصوص کنار طناب رینگ مبارزه حرکت کنید و آن را مورد حمله قرار دهید ، شما می توانید جلوی این صفحه با یستید و به آن ضربه بزنید و حواستون باشه که فاصله تان را با اون حفظ کنید تا آن جا که احساس تسلط کامل بکنید ، یاد میگیرید چه طور هنگام جدا شدن از طناب مشت و لگد بزنید و انرژی بگیرید این انرژی در راندهای چهارم و پنجم خیلی به کار میاید .
 

 
ارزیابی حریف:
در راند اول یکی از مسائلی که نباید فراموش کنید بررسی رفتار و روانشناسی حریف است ، ببینید چگونه ایستاده ، چگونه تغییر گارد میدهد ، چگونه حرکت میکنه ، حتی اینکه چقدر پلک میزند ! باید بتوانید ذهن اون رو بخونید و بفهمید هر لحظه قصد چه کاری دارد .
 

 
تقابل ذهن و بدن:
نیمی از مبارزه ذهن است اگر یک دونده دوی ماراتن روی رینگ قرار بگیرد از ترس مبارزه ممکن است در نصف زمان راند اول به نفس نفس بیافتد زیرا اضطراب و ترس از رویدادی دارد که اطلاعی از آن ندارد ، باید علاوه بر داشتن بدن قوی و آماده ذهنی قوی و مبارز نیز داشته باشید که در نهایت هوشیاری بتواند یک رزم را در ذهنتان شبیه سازی کند.
 

 
ارتباط با استاد:
باید به استاد خود متصل باشید به این معنا دقیق بفهمید در پس نصحیت هایش چه مطلبی را میخواهد به شما برساند از عمق تجربیات او استفاده کنید و این تجربیات را در تمارین و مبارزات خود مطابق با دانستنی های خود از قدرت بدنی و شرایط خوتان پیاده کنید و اجرا نمایید .
 

 
ارزیابی مهارت:
یک استاد بزرگ موی تای می گوید : از من می پرسند آیا همیشه کسی که تکنیک بهتر داشته باشد برنده است ؟‌او جواب میدهد : خیر ! کسی که قلب شیر داشته باشد برنده است و می تواند تکنیکی ترین افراد هم شکست دهد !
همین استاد یعنی آقای تادی میگوید که کسی که در تایلند مبارزه نداشته باشد و پیروزی هایش در بیرون از این کشور باشد هیچ حق ادعایی نسبت به قهرمانی موی تای ندارد !
 

 
انتقال فکر :
در هنگام مشاهده مبارزه دو موی تای کار هرگز وقتی کسی ناک اوت میشود به او نگاه نکنید که چگونه به زمین میخورد و چگونه او را از زمین خارج میکنند این باعث میشود هنگامی که در زمین قرار میگیرد این صحنه نا خودآگاه در ذهن شما تداعی شود که این سرشار از انرژی منفی است و باعث باخت شما خواهد شد ،  همواره به نفر بنده نگاه کنید و به هیجانی که در وجود اوست به پیروزی فکر کنید و تصور شما این باشد که این شما هستید که با مشتهای گره کرده در آسمان از زمین برنده بیرون می آیید.
 

 
خشم :
خشم زیاد در مبارزه باعث سفت شدن و خشک شدن عضلات می شوند که این دلیل علمی دارد که از ترشح هورمون کورتیزول در بدن ناشی میشود سعی کنید به مبارزه تسلط داشته باشد تا این که خشمگین باشید.
رفتار ریاست مآبی استاد :
از اساتیدی که می خواهد شما صرفاً مثل یک عروسک خیمه شب بازی مطیع باید ها و نبایدهای آنان در مبارزه باشید و اجازه کشف شدن توانایی شما را نمیدهند پرهیز کنید تجربه ثابت کرده این مساله بدون هیچ استثنایی باعث باخت مبارز میشود.
 

 
آماده سازی :
شاید برایتان این مورد آخر عجیب باشد ولی بسیار مهم است که شما قبل از مسابقات و حتی تمرین شخصی مشغولیت ذهنی در مورد وسایلتان نداشته باشید دستکش ، لباس حتی مسواک و خمیر دندان و هر چیزی که طبق عادت قبل مسابقه از آن استفاده میکنید را آماده کرده باشید
امیدوارم خوانندگان مقالات سایت بانک اطلاعات ورزشهای رزمی همیشه پیروز هر مسابقه ای باشند در ضمن فراموش نکنید که بردن فقط در یک صورت ارزش دارد آن هم این است که علاوه بر داشتن قدرت و تکنینک و مهارت ، در وجود شریف تان حس جوانمردی و مردانگی به اندازه قدرت تان تقویت شده باشد .

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تمرینات ذهنی رشته موی تای
[ پنج شنبه 18 مهر 1390 ] [ 23:58 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

http://www.razmavar.com/images/RAZMAVAR/text-news/fight-or-runaway.jpg
 
اعمال دیگری هم علاوه بر جنگیدن و یا فرار کردن در واکنش نسبت به ترس وجود دارد که رزمی کاران باید آنها را بشناسند، میخکوب شدن که جز لا ینفک مکانیسیم تکاملی  حیات بشر می باشد و در بخش پنهان ذهن ما میخکوب شدن در واکنش نسبت به خطر به این معنا نیست که فرد شجاعت و یا قدرت ندارد. بلکه میخکوب شدن از روی آگاهی نمی باشد ، بنابراین واکنشی خودکار است که به صورت غیر عمدی صورت می پذیرد و نمی توان آنرا کنترل کرد . منشا اصطلاح ( مبارزه و یا فرار) توسط دکتر والتر کانن در سال 1915 در مقاله علمی ( تغییرات جسمانی در زمان ناراحتی ، گرسنگی ، ترس و خشم ) بود که واکنش حیوانات در زمان مواجهه با خطر را توصیف می کرد .

با این حال ، این اصطلاح معروف باعث گمراهی ما در درک واکنش حقیقی انسان نسبت به خطر و ترتیب وقوع آن شده است . در حقیقت ، پنج دکتر متخصص در زمینه روانشناسی نظریه ( مبارزه یا جنگ ) را در سال 2004 به چالش گذاشتند . آنان در مقاله ای که در مجله روانپزشکی ( روان تنی ) به چاپ رسید ، به شرح نحوه تاثیر اشتباه اصطلاح ( مبارزه یا فرار ) بر افکار عمومی نسبت به نحوه واکنش افراد به خطر پرداختند.


مقاله به مطالعات علمی که روی نخستین های غیر انسانی صورت گرفته است می پردازد . این بررسی ها آشکارا چهار نوع واکنش شخص که یکی پس از دیگری در پاسخ به خطر فزاینده صورت میگیرد می پردازد . بنابراین ، به جای دو مرحله اصلی واکنش نسبت به خطر یعنی ، مبارزه و یا فرار ،‌ چهار مرحله وجود دارد ( برخی با زیر مرحله ) . اولین مرحله مرحله ای است که آن را به طور کلی ( شوکه شدن ) میشناسند و زمانی رخ میدهد که چیزی ما را شگفت زده میکند . چه آن چیز ما را بترساند چه نترساند .

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: مبارزه فرار و یا میخکوب کردن
[ پنج شنبه 21 مهر 1390 ] [ 23:23 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ پنج شنبه 19 مهر 1390 ] [ 14:26 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

موي تاي هنر رزمی و روش دفاع از خود است که در آن از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو و پا استفاده می‌شود و قبلاً ضربه‌ی سر را نیز سلاح مجاز می‌دانستند. موی تای امتحان قدرت است و در آن از قسمت‌های مختلف بدن و حتی اسکله‌های بدن به عنوان سلاحی در نبردها استفاده می‌شود و هیچ عضوی از بدن غیر فعال نمی‌ماند. در واقع می‌توان گفت که «موی تای» نبرد با سلاح‌هایی است که همیشه همراه آدمی است و افراد بشر به طور خدادادی از آن بهره‌مند هستند.
«موی تای» یا به عبارتی «تای بوکسینگ» ورزش رزمی و سنتی کشور تایلند است و به طور خاص به مردم کشور تایلند تعلق دارد و قدمت آن با تاریخچه‌ی مردم «تای» آمیخته شده است. ریشه‌ی «موی تای» به زمان‌های بسیار قدیم باز می‌گردد، به زمانی که مبارزات انسان‌ها، بدوی و ابتدایی بود و مجبور بودند برای زنده ‌ماندن و حفظ خانواده و طایفه و... با هم بجنگند و این آغاز داستانی است که چطور انسان‌ها شروع به استفاده از ضربات پا، زانو، مشت و آرنج‌های‌شان در مبارزات نمودند.



موی تای به عنوان بخش ضروری فرهنگ تایلند از دوران کهن بر جای مانده است و افرادی که تای بوکسور بودند یا در این رشته مهارت داشتند، اغلب لقب «مردان شریف» را می‌گرفتند. در دوران قدیم افرادی که می‌خواستند به فرمانروایی و حکومت دست یابند، مجبور بودند که از بین هجده سبک موی تای، چهار سبک آن را بیاموزند. این چهار سبک شامل «کانیکا» (Kanika) هنر حرکات بدن، «آتیاسا» (Atihasa) تاریخچه‌ی اجداد قهرمان، «مایا» (Maya) هنر مشت‌زنی و «مونتا» (Munta) دانستن طلسم افسانه‌ای بود و به همین علت موی تای یکی از مهارت‌های پادشاهان در زمان‌های قدیم بوده است. 
این هنر رزمی در دوره قبل از آیودهایا «سبک چای یوت» (Chaiyuthstyle) «روش مبارزه چند وجهی» نامیده می‌شد و از آن زمان که کشور سیام (Siam) نام خود را به تایلند تغییر داد، این ورزش هم «موی تای» (Muaythai) نامیده شد و باید توجه داشت که تلفظ صحیح نام این ورزش در زبان دری، «موی تای» است و اگر به شکل دیگری تلفظ گردد، معنی آن تغییر خواهد یافت.
 


موی تای در قرن اخیر مورد توجه نقاط مختلف جهان قرار گرفت و در نقاط مختلف جهان به خصوص کشورهای اروپایی مکرراً مسابقه‌های آن برگزار شد. از این رو از دو دهه‌ی اخیر به بعد، اداره‌ی تربیت بدنی کشور تایلند مصمم گرفت ورزش موی تای را به طور جدی و در سطح بین‌المللی گسترش دهد و فعالیت خود را از سال 1985 با تأسیس «انجمن موی تای آماتور تایلند» و با نام اختصاری (AMAT) آغاز کرد. در سال 1999 در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیته المپیک آسیا در کشور کویت برگزار شد، اعضای کمیته‌ی المپیک آسیایی با درخواست کمیته‌ی ملی المپیک تایلند، مبنی بر پیوستن ورزش موی تای آماتور به المپیک آسیایی موافقت نمودند. 

 

موی تایموی تایموی تای موی تایموی تای  

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: هنر موي تاي
[ پنج شنبه 22 مهر 1390 ] [ 14:27 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: اسطوره های رزمی k1
[ پنج شنبه 19 مهر 1390 ] [ 16:51 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: موی تای
[ پنج شنبه 19 مهر 1390 ] [ 21:55 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 خستگی طولانی مدت و افت عملکرد ورزشی یک ورزشکار که غالبا براثرافراط درتمرین یااجرای برنامه های غلط تمرینی ایجاد می شود. تمرین زدگی (Overtraining ) گفته می شود. میزان شیوع دقیق تمرین زدگی در رشته های مختلف ورزشکاران کاملاً مشخص نیست اما گزارش های متعددی ازشیوع این وضعیت ناخوشایند در ورزشکاران رشته های بسکتبال، مشتزنی، دوچرخه سواری، شنا، دو ومیدانی، جودو وکشتی ارائه شده است . به عنوان مثال، میزان شیوع تمرین زدگی درشناگران حدود 10 تا40 درصد و در دوندگان بین 10 تا60 درصد گزارش شده است .



? علل اصلی تمرین زدگی
ازمیان علل مختلفی که تاکنون درمورد تمرین زدگی گزارش شده است می توان سه علت اصلی را برشمرد :
1) استراحت ناکافی بین جلسات

 

2) نامناسب بودن حجم وشدت تمرینات

 

3) افزایش ناگهانی فشارتمرین

ازعلل مهم دیگر می توان به اجرای تمرینات قدرتی شدید، مسافرت ها ومسابقات مکرر، یکنواختی برنامه تمرینات وعدم استراحت ورزشکار درطول تمرین اشاره کرد.

عواملی مثل تغذیه نادرست، ناکافی بودن خواب واستراحت، اضطراب در زندگی روزمره، فشارهای شغلی وتغییرات یا بی نظمی های زندگی ازجمله این عوامل است . به عنوان مثال، کشتی گیرانی که درجریان کاهش وزن شدید قراردارند، استعداد بیشتری برای ابتلا به تمرین زدگی دارند.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تمرين زدگي
[ پنج شنبه 22 مهر 1390 ] [ 23:4 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

موی تای تای بوکسینگ یا موی تای یک هنر دفاع شخصی سنتی است. این هنر رزمی با بوکس متفاوت است زیرا در مبارزه آن، پاها، آرنج ها، زانوان و همچنین ضربات مشت به یک اندازه به کار می روند. بنابراین آن را می توان به نوعی یک هنر رزمی آزاد به شمار آورد. در یک رقابت تای بوکسینگ، پنج راند سه دقیقه ای وجود دارد که بین هر کدام از آنها دو دقیقه استراحت گذاشته می شود.
موی تای در سال 1650 میلادی و در زمانی که پادشاه Naresuen، حاکم کشور Siam توسط افراد کشور Burmese اسیر شد و برای آزادی خود پیشنهادی داد تا با دوازده نفر از قهرمانان رزمی کار این کشور مبارزه کند و آنها را شکست دهد متولد گردید.
او با موفقیت، همه این دوازده تن را شکست داد و تبدیل به یک قهرمان ملی گردید و از آن پس مردم کشور Thais با افتخار از این قهرمان رزمی کار خود یاد می کردند. این هنر رزمی حتی در زمان صلح هم مورد تمرین و آموزش سربازان قرار می گرفت و سربازان، بدون اسلحه با یکدیگر می جنگیدند و این گونه خود را آماده نگاه می داشتند.
در آن زمان، قوانین خاصی برای مبارزه وجود نداشت؛ رزمی کاران وزن کشی نمی شدند و راندی در کار نبود. بوکسورها پابرهنه مبارزه می کردند و مشت ها و بازوان خود را با طناب پوشانده و به طرز بسیار وحشیانه ای به یکدیگر حمله می کردند. متدهای آموزشی بسیار گسترده و مختلف بود.
می توان گفت که ریشه تای بوکسینگ را می توان در فرامین بودا هم پیدا کرد. آئین Ram Muag یک آئین سنتی و روحی است که در آن اصول انجام نزد و قربانی برای خدایان، احترام به والدین و آموزگاران، دوست داشتن دیگران، شاه و وطن اجرا می شود. در این آئین و همچنین در هنگام مبارزات موسیقی نواخته می شود که البته اخیراً فنون بوکس غربی نیز به تکنیک های موای تای راه پیدا کرده و متدهای آموزشی و تاکتیک های موی تای تحت تأثیر فنون غربی در پنجاه سال اخیر، موی تای شهرت بیشتری پیدا کرده و دستکش های مخصوص، وزن کشی و راندهای سه دقیقه ای در این مسابقات لحاظ می شود. به خاطر طبیعت خشن تر و تکنیک های زیباتر و موی تای، مبارزان این هنر رزمی از احترام بیشتری در بین طرفداران رشته های رزمی برخوردار هستندقرار گرفته اند.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: اشنايي باموي تاي
[ پنج شنبه 22 مهر 1390 ] [ 15:23 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد