فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

[ شنبه 20 تير 1392 ] [ 14:24 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
انعطاف پذیری بدن و تاثیرآن در کاهش آسیب دیدگی
 
انعطاف پذیری به دامنه حرکت یک مفصل معین ویا گروهی از مفاصل اطلاق می شود که تحت تاثیر استخوانها وساختارهای استخوانی مربوطه ، خصوصیات فیزیولوژیک عضلات ، تاندونها ، رباتها وسایربافتهای کلاژنی که مفصل را احاطه می کنند
در صورت کم بودن انعطاف پذیری مفاصل ، با افزایش آن علاوه بر اینکه انجام بهتر و مطلوبتر فعالیت ورزشی مسیر می شود ، میزان بروز صدمات نیز کاهش خواهد یافت . کاهش انعطاف پذیری باعث ایجاد کشیدگی عضلانی ، پیچ خوردگی مفصلی و...می شود. از طرف دیگر انعطاف پذیری بیش از حد نیز امکان بروز برخی از صدمات را افزایش می دهد . مثلا" به علت کاهش میزان استحکام مفصلی احتمال پیچ خوردگی ، نیمه در فتگی ودررفتگی مفصل افزایش می یابد . 

همچنین احتمال بروز استئوآرتریت ( Osteoarthritis ) ودردهای عضلانی افزایش خواهد یافت . افزایش قابلیت انعطاف پذیری درورزشکاران جهت افزایش توانایی ورزشی و پیشگیری از آسیب دیدگی ها بسیار مهم است . همچنین این مساله در باز توانی ورزشکاران آسیب دیده ، تندرستی عمومی وآمادگی جسمانی اهمیت دارد . مثلا" تمرینانت مربوطه در ناراحتی هایی مانند قاعدگی دردناک ، تنش عمومی عصب وعضله ، دردهای تحتانی ستون فقرات و... مفید واقع می شود . امروزه جهت افزایش انعطاف پذیری از سه روش اعمال کشش استفاده میشود که 

عبارتند از : 

1) کشش ایستا 

2) کشش تابی 

3) روش تسهیل عصبی عضلانی حس عمقی 

1) کشش ایستا : 

در این روش مفصل را به حداکثر ممکن باز می کنیم ، تا حدی که عضله وبافتهای در حال کشش تا مرز ایجاد درد کشیده شوند ، اما درد ایجاد نشود . حرکت باکشش ساده شروع شده بمدت 20 الی 30 ثانیه در وضعیت کشش تابت می مانیم تا به ملایمت عضله وبافتها کشیده شوند . سپس استراحت نموده وبعد کشش تکمیلی را به مدت 20 تا 30 ثانیه در حالت کشش متوسط انجام می دهیم . 

در کلیه مراحل از حبس نفس پرهیز کنید . هنگام اعمال کشش تکمیلی همزمان با اعمال کشش هوا را بکلی از ریه خارج نمائید ومجددا" با نفس گیری آهسته ، آرام ومورون بکار خود ادامه دهید . از اعمال کشش شدید دردناک اجتناب نمائید . سه تا پنج بار تکرار هر نرمش کششی مفید خواهد بود . حداقل دفعات تمرین سه جلسه در هفته می باشد . جهت حصول نتیجه بهتر باید هر روز کشش انجام شود . با گذشت زمان نی توان کشش را افزایش داد مثلا " تا یک دقیقه . 

2) کش تابی : 

این کشش شامل حرکت تابی وفعال عضو در انتهای محدوده حرکتی مفصل است . 

دراین نوع عضلات در حالت کشیدگی نهایی نگه داشته نمی شود ، این روش نیز مانند نوع ایستا باعث بهبود انعطاف پذیری می گردد . اما باید توجه داشت به اینکه حرکات تابی سریع باعث ایجاد آسیب دیدگی بیشتر در نسوج ، مصرف انرژی بالاتر ، ایجاد خستگی وکوفتگی عضلانی بیشتر می شود . در مجموع توصیه نمی گردد . 

3) روش تسهیل عصبی عضلانی حس عمقی 

در این روش چندین روش وجود دارد که هر نوع ترکیبی از انقباض وانبساط متناوب عضلات آگونیست و آنتااکونیست را شامل می شود . هر شیوه شامل یک مرحله فشار بمدت 5 تا 10 ثانیه ویک مر حله انبساط به مدت 5الی 10 ثانیه می باشد . 

-) منقبض کردن - شل کردن : 

عضو را تا دامنه حرکتی بصورت غیر فعال ( به کمک همبازی ) حرکت می دهیم . 

سپس ورزشکار عضلات آنتاگوئیست خودرا بصورت ایزوتونیک منقبض می کند . کمک باید به مدت 10 ثانیهو یا تاوقتی که خسته شوند از حرکت جلوگیری نماید . 

سپس 5 ثانیه عضلات را شل می کند . تمرین دو تا سه بار تکرار می شود . 

-) نگاه داشتن - شل کردن : 

مانند روش قبل است . اما انقباض عضلات آنتا گو نیست بصورت ایزومتریک انجام می شود . 

-) نگداشتن معکوس آهسته : 

ورزشکار به صورت فعال عضو را به انتهای دامنه حرکتی می برد . سپس عضلات آنتا گونیست بصورت ایزومتریک به مدت 30 ثانیه ویا تا وقتی که احساس خستگی کند منقبض می شود . سپس عضلات آنتاگونیست شل شده وعضلات آگونیست منقبض می شوند . این کار عضو را به محدوده دامنه حرکتی جدید می برد . 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: انعطاف پذیری بدن و تاثیرآن در کاهش آسیب دیدگی موي تاي تاي بوكس انجمن موي تاي فدراسيون ورزشهاي رزمي
[ چهار شنبه 19 تير 1392 ] [ 22:35 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
ارزش وجايگاه  موی تای

 

ورزش موی تای عامل موثری در رشد و پرورش فضائل اخلاقی هنرجویان می باشد. علاوه بر این،انجام تمرینات و پیروی از مقررات آن اراده و انگیزه هنرجو را تقویت نموده و بر قدرت بدنی و شکیبایی او می افزاید. تای بوکسوری که به خوبی آموزش دیده باشد قادر خواهد بود که خشم و عصبانیت خویش را که از عناصر نا مطلوبی است و اسباب  شکست را فراهم می آورد ،کنترل نماید.              

 

ارزش های هنر موی تای را از سه جهت می توان مورد بررسی قرار داد:

الف- تقویت قوای جسمانی  

  

در زندگی،هرفرد،باید از فکر و روانی سالم و بدنی خوب و تندرست بهرمند باشد به همین منظور هر عضو از بدن باید تمرین مناسبی را پشت سر بگذارد.داشتن یک بدن سالم و بی نقص از عناصر مهم موفقیت در آموزش تای بوکسینگ به شمار می رود.این ورزش مقاومت بدن شما را افزایش می دهد و به آن شکلی مناسب می بخشد به گونه ای که می توانید در مقابل حریف با هر سلاحی که باشد،از خود دفاع کنید.انجام مداوم این ورزش آستانه درد را بسیار بالا می برد و سطوح مختلف آموزش های این ورزش از جمله حرکات ،ضربه ها و تاکتیک ها می تواند پاسخ گوی انواع و ضعیت ها مانند حمله،دفاع و گریز باشد،ضمنا مانورهای مداوم، سرعت و چالاکی تای بوکسور را بالا برده، او را از طوفان حملات حریف در امان نگه خواهد داشت.با این ورزش عضلات و فکر شما،هماهنگی لازم را کسب می کند و از آن جا که لازمه این ورزش حرکت و فعالیت اعضای بدن است،ورزشکار موی تای بسیار سالم و قوی خواهد شد.

 

 

ب- پرورش توامندی های ذهنی

 

ورزش موی تای در ایجاد انگیزه،عزم راسخ و خود اتکای نقش بسزایی دارد.تای بوکسینگ مبارزه ای تنگاتنگ و رودرو می باشد و در واقع تلاشی هست که هر یک از حریفان برای غلبه بر دیگری به کار می بندد. قهرمان تای بوکسینگ دارای جسارت و انگیزه ی فراوان است.در موی تای ،تمرین نظم ار اهمیت زیادی برخوردار هست چرا که بدن با تمرین پیوسته و منظم دیرتر خسته می شود.چنان چه شما عزمی راسخ و قوای بدنی کافی نداشته باشید زودتر توان خودرا از دست می دهید.به دلیل ارتباط مستقیم اندیشه و موی تای شما باید خودرا به اندیشیدن و تفکر عادت دهید و سطح هوشیاری و خود آگاهی خود را بالا ببرید. تا با موقیت بتوانید انواع مانور ها را با یک تفکر و تصمیم آنی به اجرا بگذارید. برای که به یک تای بوکسور برجسته و ماهر تبدیل شوید،باید خود اتکایی و قابلیت اخذ تصمیم های سرنوشت ساز را در خود ایجاد و تثبیت نمایید.تای بوکسینگ سرشار از تاکتیک ها و فنون غیر قابل پیش بینی و اغفال کننده است. برای رسیدن به موفقیت در این ورزش، باید به طور مرتب در تمرین ها شرکت نمود.یک تای بو کسور باید در هنگام مبارزه بسیار جدی بوده و از تمرکز کافی برخوردار باشد و در طی مبارزه و پایان آن،هردو حریف باید روح ورزشکاری و گذشت را از خودنشان دهند.

ج- اعتلای ارزش های اجتماعی

 

از سوی دیگر این ورزش در خدمت ارزشهای اجتماعی است.هنر موی تای به ورزشکار می آموزد که ازمربی،داوران و مقررات ورزشی فرمان برداری کرده،آنها را محترم شمارد.این رفتار به خود اتکایی ،درستکاری ،رعایت عدالت و تقویت روحیه ورزشکاری خواهد انجامید.این حقیقت که ورزشکار در زندگی واقعی خود همراه با مهر و فروتنی ، احترام به حقوق و سنن اجتماعی و رعایت اصول اخلاقی زندگی می کند در واقع بازتاب خوبی است از اخلاقی که توسط استاد و مربی او پی ریزی شود.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: ارزش وجايگاه موی تای&موي تاي&انجمن موي تاي&عكس موي تاي&فيلم موي تاي
[ چهار شنبه 18 تير 1392 ] [ 22:34 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
فرمول اسرار آمیز برای شش تکه کردن عضلات شکم:....

عامل اول: ژنتیک
بعضی از افراد هر کاری هم که بکنند نمی توانند عضلات شکمشان را
شش تکه کنند.این به ژنهای آنها بستگی دارد.یکی از مهمترین عامل
برای شش تکه کردن شکم،داشتن ژن های مناسب آن است.برای
تغییر این وضعیت هیچ کاری از دست شما بر نمی آید.به همین دلیل
بهترین کاری که می کنید این است که بهترین استفاده را از ژن هایی
که دارید ببرید.

عامل دوم: تغذیه
جاستین لئونارد یکبار گفت: شکم را در آشپزخانه می سازیم نه در
باشگاه » البته این به آن معنا نیست که تغذیه تنها عامل موثر در شش
تکه کردن شکم است، اما می توان آن را مهمترین عامل پنداشت که
گاها دست کم گرفته می شود. در زیر به برخی از نکات تغذیه برای
داشتن شکمی شش تکه اشاره می کنیم: مصرف کربوهیدرات،سدیم،
غذاهای فست فود و سرخ کردنی را پایین بیاورید.
قبل از تمرین نوشیدنی هایی بنوشید که حاوی کافئین باشد،چون
کافئین متابولیسم شما را بالا برده و باعث می شود سریعتر و بیشتر
چربی بسوزانید. چای سبز بنوشید چون چربی سوزی و مصرف انرژی
را افزایش می دهد.






عامل سوم: تمرین

قصد نداریم بگوییم که چه تمریناتی را باید برای شش تکه کردن شکم
انجام دهید،چون این کار را مربی بدنسازیتان می تواند برایتان انجام دهد.
فقط چند نکته مهم برایتان عنوان می کنیم: فقط 15 الی 20 دقیقه روی
تمرینات شکم وقت بگذارید. برنامه تمرینیتان را فقط 3- 2 بار در هفته
انجام دهید. باید تمریناتتان را هر 8 - 6 هفته یکبار ارزیابی کنید تا از موثر
و کارآمد بودن آن آگاه شوید.

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: شش تکه کردن عضلات شکمموي تاي انجمن موي تاي فدراسيون ورزشهاي رزمي عليرضا كاووسي
[ چهار شنبه 17 تير 1392 ] [ 22:33 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]



برگزاري مسابقات كشوري (اتباع)درورزشگاه الغدير
 

روز جمعه مورخه 14 تير ماه سال 1392مسابقات كشوري (اتباع)و...در استان تهران  باقر شهر سالن الغدير با حضور تقريبا 200 نفر از موي تاي كاران و... بامسئوليت برگزار كننده انجمن موي تاي اتباع اقاي سخي زاده  با استقبال بينظير فايترها وتيمهاي اعزامي از اقصي نقاط كشور  ودر حد عالي برگزار گرديد .




 اكادمي ببرهاي موي تاي (ياس سفيد) كه با مربيگري و سرپرستي اينجانب وبا حضور يكي از فايترهايمان بنام حميد محمدي در اين مسابقات حضور بهم رساندم وايشان با كسب مدال دومي در رده سني جوانان -51كيلو گرم در اين مسابقه خوش درخشيدنند .جا دارد كه از زحمات اقاي سخي زاده وديگر عزيزان كه در امر برگزاري اين مسابقه همكاري داشتند كمال تشكر را داشته باشيم در ضمن اين پيروزي را به حميد محمدي وخانواده بزرگ اكادمي ببرهاي موي تاي (ياس سفيد) تبريك وتهنيت عرض مينماييم واز نمايندگان ودوستان بچهاي باشگاه ياس سفيد اقايان بهرام عبادي .ابوالفضل كاووسي.دانيال ترشيزي .محمد ميرزايي .داوود اخوندي .ارش سيرنگ.حشمت محمدي ومجيد عبادي كه با حضور گرمشان باعث تقويت روحيه حميد محمدي وهمچنين بنده حقير شدند كمال تشكر را دارم.


 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: مسابقات موي تاي كشوري موي تاي انجمن موي تاي فيلم موي تاي عكس موي تاي
[ چهار شنبه 16 تير 1392 ] [ 22:32 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ چهار شنبه 19 تير 1392 ] [ 22:31 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
عکسهای مبارزات موی تای وموی بوران سری 2

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: عکسهای مبارزات موی تای وموی بوران موی تای موی بوران انجمن موی تای علیرضاکاووسی
[ چهار شنبه 15 تير 1392 ] [ 22:30 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
عکسهای مبارزات موی تای وموی بوران سری1

 
 
 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: عکسهای مبارزات موی تای وموی بوران موی تای موی بوران انجمن موی تای علیرضاکاووسی
[ چهار شنبه 15 تير 1392 ] [ 22:29 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ شنبه 1 تير 1392 ] [ 1:52 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ شنبه 1 تير 1392 ] [ 1:49 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد