فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضا كاووسي) می باشد

موي تاي.تاي بوكس.muay thai
موی تای(علیرضاکاووسی) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موي تاي و آدرس muaythai90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال انبیاء

فال انبیاء

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

 

WBC موی تای:

 
WBC موی تای زیر نظر شورای جهانی بوکس WBC تاسیس شده است . (WBC ) موی تای یک سازمان خصوصی با مجوز قانونی است که موی تای حرفه ای و مسائل مربوط به آن را در مقیاس عمومی سرپرستی می کند. این سازمان توسط شورای جهانی بوکس و سازمان ورزش تایلند اداره می شود . (WBC ) موی تای مسئولیتهای و فعالیتهای موی تای را در تمام جهان بر اساس شرایط و قوانین خودش به کار می گیرد در جهت توسعه موی تای حرفه ای ؛ تاسیس (WBC ) موی تای بر می گردد به ملاقات تاریخی ریاست (WBC ) آقای خوزه سلیمان با پادشاه تایلند در روز 22 نوامبر 2001 ، پس از این دیدار سازمان (WBC ) موی تای تاسیس شد . و ریاست آن را آقای Kovid Bhakdibhumi بر عهده دارد.


ا هداف این سازمان: 1- هدف WBC موی تای آسان سازی و اجازه رقابت جهانی موی تای حرفه ای است . 2 ـ سازمان دادن مسابقات جهانی موی تای در تمام وزنها با بالاترین سطح رقابتهای حرفه ای 3 ـ توسعه و گسترش دادن موی تای در سراسر جهان و فراهم ساختن شرایط رشد موی تای به عنوان بهترین و قوی ترین هنر رزمی جهان WBC با حمایت از موی تای قصد دارد این ورزش در جهان محبوبیت بیشتری کسب کند . قوانین و آیین نامه : تمام مسابقات موی تای قهرمانی ـ بخش اداری زیر نظر کمیسیون WBC موی تای است . که شامل سازمان دادن کنترل کردن و نظارت موی تای حرفه ای در قائده و آیین نامۀ معین و در چهارچوب قانون ورزش کشور تایلند.


شورای جهانی موی تای(WMC):
World Muay Thai COUNCIL شورای جهانی موی تای با هدف فعالیت در خصوص تنظیم قوانین موی تای، بر طبق استاندارد سیستم محافظ هنر ملی تایلند ، تاسیس شد . این شورا برای ترویج و اشاعۀ موی تای ، در سراسر جهان ، با مدیریتی کارا ، به وجود آمد . انگیزۀ تاسیس شورای جهانی موی تای ، با پیشنهاد ژنرال « ویمول وونگ وانیچ » رئیس ارشد نیروهای زمینی و ژنرال « چتا تاناجارو» ، قائم مقام وی و مدیر اجرایی استادیوم ، بوکس حرفه ای لومپینی ، طرح گردید . این گروه در دوم فوریه سال 1994، در سمیناری در بانکوک به وسیله ی کمیتۀ استاندارد موی تای و با حضور نماینده ی خبرنگاران ، نماینده ی برگزار کنندگان مسابقات ، رئیس تیم ، مربیان و بوکسورهای سرشناس تایلند، آغاز فعالیت نمودند. تجزیه و تحلیل های یکسانی که از سوی شرکت کنندگان در سمینار ، ارائه شد، به تاسیس شورای جهانی منجر شد ؛ ژنرال چتا تاناجارو به عنوان نمایندۀ تاسیس این کمیته ، و ژنرال وورایود مسومونتا، به عنوان رئیس گروه ، در سازمان جدید فعالیت خود را آغاز کردند . اهداف این سازمان به شرح ذیل است : • نگهداری و حفظ هنر موی تای به عنوان هنر فرهنگی و ملی تایلند . • ایجاد هسته مرکزی موی تای برای پذیرش عضو در سراسر جهان • ایجاد رده بندی قهرمانی موی تای حرفه ای و آماتور در سطح جهان • پشتیبانی از تورنمنت های موی تای ، مطابق با قوانین و مقررات اصولی آن ترتیب دادن مسابقات قهرمانی موی تای و تامین امنیت حرفه موی تای در سراسر جهان ، از دیگر فعالیت های این شورا است . برای انتخاب نام نهایی شورای جهای موی تای ، بسیاری از گروه ها با مطالعه بر موضوعات مختلف از قوانین ، به ویژه فعالیت های ورزشی ، گردهم آمدند تا این شورا به عنوان یک سازمان جهانی ، برای پایه گذاری ، محدودیتی نداشته باشد. حفاظت ، نگهداری و ترویج موی تای در تایلند از اهداف اصلی این شورا به شمار آمد . این شورا برای ارتقای موقعیت خود و نیز تبدیل شدن به یک سازمان مستقل ، با دریافت مدارکی از کابینه وزیران ، برای فعالیت ، همانند بورد کمیته المپیک تایلند ، شکل گرفت. سازمان ورزش تایلند نیز با نتایج به دست آمده در مورد نام مجمع موافقت کرد. گروه مذکور ، از افراد شایسته ی زیر دعوت به عمل آوردند تا به عنوان موسسین « شورای جهانی موی تای » در دفتر نخست وزیری به فعالیت بپردازند .



ژنرال چتا تاناجارو ، قائم مقام ریاست در نیروی زمینی و مدیر مستقیم استادیوم حرفه ای لومپینی . • آقای مونتری مونگ کونساوات قائم مقام وزارت دارایی، عضو اسبق کمیته موی تای در استادیوم حرفه ای راجادامرن . • ژنرال ارشد وات کردساوانگ، عضوکمیته موی تای در استادیوم لومپینی . • ژنرال ارشد وورایوت مسومونتا، ناظر در استادیوم لومپینی . • آقای چالرپونگ چوساکول، عضو کمیته موی تای در استادیوم حرفه ای راجادامرن. • آقای کاچورن پروسری ، دبیر انجمن بین المللی موی تای . • آقای ساهاسومپوپ سیرسوونگ، عضو کمیته موی تای در کانال هفتم تلویزیون تایلند . شورای جهانی موی تای ، فقط به شبکه های محلی محدود نبود . بلکه در سراسر جهان، خبر رسانی می کرد. کشورهای عضو که از ابتدا برای این سازمان ، به عنوان نماینده فعالیت می کردند شامل فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، آفریقای جنوبی ، روسیه ، امارت متحده عربی و ایالات متحده آمریکا بودند که این کشورها در 28 فوریه 1995 برای بررسی نحوه عملکرد و قوانین مربوط به « شورای جهانی موی تای » به همدیگر پیوستند . در 23 مارس 1995 ، هنگامی که ملاقت ها در این کمیته قانونمند شد ، یک حرکت حمایتی نیز از طرف دولت انجام شد بدین ترتیب که اعضا و کارکنان کمیته تاسیس ، دعوت به عمل آمد تا درباره نحوۀ عملکرد و اهداف مورد نظر ، توضیحاتی ارائه کنند؛ مدعوین عبارت بودند از : ژنرال چتا تانا جارو ، آقای مونتری مونگ کونساوات ، ژنرال ارشد وات کرد ساوانگ ، ژنرال ارشد و ورایوت مسومونتا، آقای کاچورن پروسری و آقای وات ویدرانتانوروس ،قائم مقام اجرایی ژنرال در سازمان ورزش تایلند با سمت حامی . در 24 مارس 1995 ، آقای چومپون کارچانا ، رئیس کمسیون ورزش خانه نمایندگان ، نامه ای خطاب به آقای تردپونگ چایاناتا ، معاون نخست وزیر وقت نوشت، مضمون این نامه به شرح ذیل است :

عضو هیئت ، لازم دانست تا تاسیس « شورای جهانی موی تای » در تایلند ، به سرعت انجام گیرد ، زیرا موی تای ، به عنوان یک هنر ملی به کشورهای خارج معرفی شده و نیز ورزشی مردمی قلمداد می شود که قوانین و مقررات آن ، از هنر واقعی موی تای ، نشات گرفته است. بر این اساس شورای جهانی موی تای این هنر رزمی و فرهنگی تایلند ، می بایست به عنوان مرکزی ، برای کنترل و نظارت بر اجرای درست قوانین در تورنمنت های خارج از تایلند تاسیس شود ؛ کمیتۀ تاسیس نیازمند حمایت همه جانبه دولت برای تاسیس شورای جهانی است و برای دست یابی به هدف مورد نظر ، سازمان ورزش تایلند، باید نسبت به دعوت کشورهای جهان ، برای عضویت در شورای جهانی موی تای و دیگر موارد همکاری اقدام نماید. مسئول کمیسیون ، تقاضا دارد درخواست کمیتۀ تاسیس به اطلاع وزیر و نخست وزیری ، رسانده شود ، تا برای صدور مجوز به سازمان تربیت بدنی و حمایت از تاسیس شورای جهانی موی تای ، اقدام لازم به عمل آید. جواب نامه مذکور ، در عصر همان روز ، از سوی سازمان ورزش تایلند با اعلام تبریک در خصوص تشکیل شورای جهانی و هرگونه مساعدت اعلام شد. در تاریخ 30 ماه می 1995 شورای جهانی موی تای ، در سازمان ورزش تایلند به تایید رسید و این موضوع به تصویب هیئت وزیران و نخست وزیر تایلند رسید ، برای آن که شورای جهانی موی تای ، رسماً به عنوان یک نهاد بین المللی ، به جهانیان معرفی می شد ، مقرر گردید که این شورا ، با ارسال دعوت نامه عمومی به کشورهای مختلف ، اقدام به عضو گیری نماید ، لذا در تاریخ 28 سپتامبر 1995، ژنرال « ویمول وونگ وانیچ » در مرکز کنوانسیون سازمان ملل بانکوک ، با حضور کشورهای مختلف با ارایه سخنرانی تاسیس شورای جهانی موی تای را رسماً اعلام نمود  


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: WBC موی تای@شورای جهانی موی تای(WMC)
[ جمعه 27 آبان 1390 ] [ 22:50 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
[ جمعه 27 آبان 1390 ] [ 22:45 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

در افرادی که آسم در آنها بخوبی کنترل است و نیز در افرادی که مبتلا به آسم ورزشی بوده اند و این امر در آنها کنترل شده است می توانند به ورزشهای رزمی بپردازند. نکته مهم این است که این افراد چنانچه قبل از پرداختن به تمرین یا مسابقه بخوبی و به مدت کافی بدن خود را گرم کنند ( با نرمش ) بخاطر اتساع کافی برونش ها قدرت تحمل بیشتری در مقابل حمله احتمالی آسم پیدا می کنند و کمتر دچار حملات احتمالی خواهند شد.

تشنج و ورزشهای رزمی
نشان داده شده است که یک برنامه منظم ورزشی می تواند به کنترل حملات تشنج در افراد مبتلا کمک شایانی کند. اما اینکه فردی با سابقه تشنج می تواند به ورزشهای رزمی بپردازد یا خیر بر عهده پزشک است که تصمیم می گیرد.

پیشگیری از آسیب ها در ورزشهای رزمی
استفاده از وسایل محافظتی برای ساق، پا، دست، بازو و قفسه سینه می تواند میزان صدمات را کاهش دهد. کلاه مناسب در تکواندو اهمیت دارد. استفاده از محافظ های دندان و بیضه اهمیت دارد. گرم کردن مناسب حداقل 15 دقیقه قبل از مسابقه و عمدتاً با انجام حرکات کششی به نحو محسوسی صدمات ورزشی را در این ورزش کاهش می دهد. توجه داشته باشید درصد قابل ملاحظه ای از صدمات در هنگام خستگی ورزشکار رخ می دهد، لذا هر گاه خسته شدید استراحت کنید.

درچه آسیبهایی نباید مسابقه یا تمرین را ادامه داد
- شکستگی ها
- صدمات مغزی که منجر به اختلال در تعیین مکان و زمان و یا اختلال در حافظه شده اند و بخصوص آنها که سبب عدم هوشیاری شده اند.
- صدمات چشمی که دید را مختل کرده اند مثل کبودی های شدید یا خراشیدگی قرنیه.
- موارد خاص از صدمه به بیضه ها که در آنها بهبود درد رخ نداده یا متورم شده و خونریزی دارند.

چه افرادی نباید بصورت رقابتی ورزشهای رزمی را انجام دهند
- آنها که دچار التهاب قلبی هستند ( کاردیت )
- افرادی که فشار خون آنها کنترل نشده است.
- افرادی که بیماری قلبی مادرزادی شدید دارند.
- افرادی که تشنج در آنها بخوبی کنترل نشده است.
- عدم وجود یک چشم.
- داشتن یک کلیه.
- بزرگی کبد.
- بزرگی طحال
- نارسایی ریوی
- ناپایداری مفصل بین استخوانهای اطلس و آسه درگردن
 

- افرادی که بیماری پوستی عفونی و قابل انتقال دارند ( تا زمانیکه عفونت در آنها خوب نشده یا قابلیت
انتقال دارد). 
  

موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: آسم و ورزش رزمی
[ جمعه 27 آبان 1390 ] [ 21:8 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]


• اصابت ضربات مستقیماً به بدن.
• مانورهای تعادلی و چرخشی
• حرکات تکراری مثل رقص پا یا مشت زدن به میت بصورت متوالی ( احتمال شکستگی پا در اثر استرس ).

 

شایع ترین و شدیدترین آسیب های مرتبط با ورزش های رزمی

- شایعترین صدمات و آسیب های ورزشی در ورزشهای رزمی عبارتند از: له شدگی ها، خراشیدگی ها و کشیدگی های رباطی و عضلانی تاندونی.
- شدیدترن آسیب های مرتبط با این ورزش عبارتند از ضربات به سر و صدمات مغزی و پارگی احشای داخل شکم مثل کبد و طحال.

انواع صدمات نواحی خاص بدن

• صدمات سر و گردن :
این صدمات عمدتاً عبارتند از : پارگی و خونریزی از بینی و کبودی دور کاسه چشمی که اغلب در اثر اصابت مشت به صورت و گاهی هم در اثر اصابت پا به صورت رخ می دهد. امکان دارد خراش قرنیه در نتیجه کشیده شدن ناخن به قرنیه رخ دهد. شدیدترین حالت عبارتست از آسیب مغزی بدنبال اصابت پا طی حرکت چرخشی فرد می باشد در این موارد که ضربه شدید به سر وارد شده است باید حتماً بررسی از نظر آسیب همراه در گردن صورت گیرد. استفاده از کلاه های محافظ می تواند جلوی آسیب های بافت نرم صورت را بگیرد اما درجلوگیری از صدمات مغزی همراه با اصابت پا به سر چندان موثر نیست.


• آسیب های اندام فوقانی :
شایعترین آسیب عبارتست از کبودی های ساعد و مچ.
در رفتگی ساعد اگر رخ دهد عمدتاً از نوع خلفی است در حالیکه در رفتگی شانه اگر رخ دهد در 95% موارد از نوع قدامی است. آسیب های ورزشی شایع دیگر عبارتند از شکستگی ها و کشیدگی های رباطی ( بخصوص در شانه ) و کشیدگی های عضلانی.


• آسیب های اندام تحتانی :
شایعترین آسیب اندام تحتانی کبودی ها در نواحی ساق، داخل ران و پشت پا می باشد.
زانو محل آسیب پذیری در ورزش می باشد. در ورزشهای رزمی بخصوص تکواندو و کاراته که فرد دائم به جلو و عقب می رود و حرکات تعادلی زیاد است زانو بیشتر مستعد آسیب در اثر اعمال نیرو به جلو یا عقب یا طرفین داخلی و خارجی آن است.
آسیب های زانو می تواند به منیسک ها یا رباطهای زانو وارد آید یا به کشکک وارد شده و سبب شکستگی یا دررفتگی آن گردد. همچنین می تواند منجر به شکستگی استخوان در محل زانو شود و در موارد نادر منجر به دررفتگی زانو شود که حقیقتاً یک اورژانس محسوب می گردد.
پیچ خوردگی و شکستگی مچ پا از آسیب های شایع در ورزشهای رزمی محسوب می شوند. همچنین آسیب به انگشتان اول و دوم و پنجم نیز شایع است و احتمال دارد در دراز مدت در این انگشتان آرتروز رخ دهد.



• آسیب ارگان های شکم:
در ضربه به شکم بخصوص ضربات چرخشی پا احتمال آسیب ارگانهای شکمی مثل کبد، طحال، کلیه و پانکراس ( لوزالمعده ) وجود دارد. همچنین یک ضربه کنترل نشده پا می تواند به آسیب بیضه ها و خونریزی آنها منجر گردد که استفاده از محافظ توصیه می شود.
• آسیب قفسه سینه :
در اثر مشت قوی یا ضربه شدید پا به قفسه سینه احتمال شکستگی دنده یا التهاب قسمت قدامی دنده ( کوستوکندریت) و در مواردی ورود هوا به داخل پرده جنب وجود دارد.


 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: علل صدمات در ورزشهای رزمی
[ جمعه 27 آبان 1390 ] [ 20:57 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

بترتیب از راست به چپ:استاد امیر ابراهیمی.استادحسن سلیمانی.خودم(علیرضاکاووسی)

  استادحسن سلیمانی وابوالفضل کاووسی


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: استاد حسن سلیمانیامیرابراهیمیعلیرضا کاووسیابوالفضل کاووسی
[ جمعه 16 آبان 1390 ] [ 22:25 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

درتاريخ ۳/۸/۱۳۹۰روزپنجشنبه

 

درروزيادشده بهمراه استاد اميرابراهيمي وچند تن از هنرجویان اكادمي موي تاي (شهيدياسيني)به مجموعه ورزشي ياداوران خدمت استاد بهرام جودري (رياست كميته مسابقات فدراسیون ورزشهای رزمی کشور و سرمربی تیمهای ملی ووینام و کیک بوکسینگ ایران ومربي شايسته كيك بوكسينگ وموي تاي)رفته وتمرينات مشتركي با ايشان انجام داديم واز تجربيات ايشان بهره مندشديم.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تمرینات مشترک بااستادبهرام جودری
[ جمعه 13 آبان 1390 ] [ 20:40 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 

راز دوستی

در معتمد بودن است، روی حرفت بایست به قولت عمل کن و به تعهدت پایبند باش در این است که همواره افکار مثبت در سر داشته باشی، خصوصا هنگام بروز سوء تفاهمات در این است که دوستانت را تحسین کنی بی آنکه بدانند چه احساسی نسبت به آنها دارید در این است که دوستان را در آرزوها و اهدافت سهیم کنی، نه اینکه فقط با آنها وقت بگذرانی در این است که حالات خوب و بد خود را به دیگران تحمیل نکنی، اما به آنها فرصت دهی که احساس خود را بیان کنند در این است که دائما دیگران را سرزنش نکنی بلکه مزایای مثبت کار درست را صادقانه بیان کنی در این است که از سعادت دوستان شاد باشی و هرگز وضعیت خود را با بدبینی با وضعیت آنها مقایسه نکنی در این است که در غم و ناراحتی دوستانت شریک باشی و به آنها دلگرمی بدهی نه اینکه با ابراز احساسات نادرست ناراحتی شان را تشدید کنی در این است که به تنش های موجود در رابطه ات بها ندهی و دست به کاری بزنی که موجب تقویت دوستی شود در صمیمیت است، برای دوستانت یک دوست واقعی باش حتی زمانی که به تو بد میکنند

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی

 

راز دوستی در صدر قرار دادن عشق خداوند است

 

راز دوستی در دوست داشتن بی قیدو شرط دیگران است

 

رازدوستی در نیازهای دیگران را بر خود مقدم شمردن است

 

راز دوستی در بیشتر گوش دادن است تا دیگران را وادار به شنیدن کردن است

 

راز دوستی در این است که محبت را نه تنها با کلام بلکه با نگاه و لحن خود بیان کنی

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: راز دوستی
[ جمعه 13 آبان 1390 ] [ 19:26 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

 

 

آیا از ضربه خوردن می ترسید؟

 

اگر جواب شما منفی است یا غلو میکنید یا معنی شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته اید .

 

همه ما از ضربه خوردن و آسیب دیدن می ترسیم . در واقع این عکس العمل طبیعی بدن ماست .البته منظور از ترس آن جنبه منفی که معمولاً در ذهن داریم ، نیست.
شاید بتوان با کمی واقع بینی ترس را با قدرت عکس العمل مترادف دانست . یعنی بدن ما به محض برخورد با یک عامل ناشناخته یا تهدید آمیزبلافاصله مقداری انرژی آزاد میکند حال اگر ما برای مقابله با آن عامل خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده صرف انجام عمل مذکور میگردد (عکس العمل بدن - حالت مثبت) در غیر اینصورت این انرژی خود را به صورتهای مختلف مثل فریاد کشیدن آزاد میکند (ترس - حالت منفی) .
در هنگام کومیته شما باید برای بدن خود در مواجهه با اجرای یک تکنیک تهاجمی توسط حریف یک تعریف ارائه کنید . در غیر اینصورت انرژی که بدن شما در واکنش به اجرای ضربه حریف و قرار گرفتن در حالت خطرناک آزاد میکند با حالاتی چون دستپاچگی ، ترس و در نهایت خارج شدن کنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت .



جایگزین مناسب و در واقع همان تعریفی که ما باید به بدن ارائه کنیم ، همان تکنیکهای دفاعی هستند ، این کار را میتوان با روشهای مختلف تمرینی انجام داد که در اینجا به یک نمونه ساده آن اشاره میکنیم :
از حریف تمرینی خود بخواهید ضربه جودانزوکی خودش را البته با کنترل شدید به روی شما اجرا کنید و شما در عین حال که به او اعتماد دارید سعی کنید که پلک نزده و سر خود را به عقب نکشید و بار ها و بارها این عمل را تمرین کنید بعد از مدتی این عمل را با یک دفاع همانند ناگاشی اوکه انجام دهید
.
احتیاج نیست که دفاعی کامل انجام شود فقط برای منحرف کردن ضربه حریف یک اشاره کوچک نیز کافی است
.


پس از تسلط کامل به روی آن ضربه ای نیز به عمل خود اضافه کنید ، بدین صورت که در هنگام اجرای تکنیک جودانزوکی از سوی حریف ، شما پلک نمیزنید ، سرتان را عقب نمی کشید و دفاع مناسب انجام میدهید و صربه ای مناسب ( مثل گیاکوزوکی )‌ انجام می دهید .
تمرینات مکرر با این روش بدن شما را به این تعریف دست پیدا میبکند که با مشاهده برخورد یک ضربه به سمت خود انرژی آزاد شده که بدن شما در واکنش به این حالت انجام داده ، صرف اجرای یک تکنیک دفاعی کند .
البته این حالت به این سادگی که مطرح شد به دست نمی آید ، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مکرر و پشت کار دارد .

 

 

 


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: آیا از ضربه خوردن می ترسید ؟
[ جمعه 13 آبان 1390 ] [ 20:24 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

روز جمعه۶/۸/۱۳۹۰

 

باحضورریاست هیات رزمی شمالغرب استاد صابریان(مارشال)ومسئول روابط عمومی هیات رزمی شمالغرب(مهندس امیر ابراهیمی)وشاگردان استاد صابریان(دررشته موی تای) اساتید علیرضاکاووسی-امیرابراهیمی- -مجتبی عزیزیان-علی قمری-مهدی جمالی--حسین بهشتی-رضاپرگلی -واکبرکاشفی واکادمی موی تای (شهیدیاسینی)ودیگرعزیزان...درمجموعه ورزشی شهیدحیدرنیادراستایل های تای بوکس وکیک بوکسینگ برگزارگردیدوبه هنرجویان مدارک گذراندن ایندوره اهدآگردید وهمچنین ازمون خان ۱الی ۷موی تای(تای بوکس)توسط ریاست هیات برگزار گردیدکه به قبول شدگان در این ازمون مدارک مربوطه اعطا شد.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
[ جمعه 13 آبان 1390 ] [ 21:0 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
«موی تای» یکی از کارآمدترین هنرهای رزمی و روش دفاعی از خود است که در آن ترکیبی از فنون مشت، آرنج، بازو و پا به شکل تخصصی برای حمله و دفاع استفاده می شود. موی تای یا به بیانی دیگر «بوکس تایلندی» که در زبان انگلیسی تای بوکسینگ نامیده می شود، هنری رزمی و ملی کشور تایلند است و به عنوان بخش ضروری فرهنگ مردم تایلند از دوران کهن بر جای مانده است و قدمت آن با تاریخچه مردم «تای» آمیخته شده است.


 

هنر موی تای تصادفاً به وجود نیامد، بلکه بر مبنای امید به زندگی در جنگها و غریزه وجود ملت آزاد، بنیان نهاده شد و بیش از 2000 سال هنر جنگیدن با مشت ها، پاها، زانوها و آرنجها از نسلی به نسل دیگر و توسط بینش اجداد «تای»ها گسترش یافت، و در واقع «موی تای» شرح و تعریفی است از ملتی که چیزی جز «موی تای» نمی توان بر روی آنها نام نهاد.مردم و پادشاهان، نقش بسیار مهمی در تبدیل این هنر رزمی به ورزش داشته اند. یکی از اولین قدم هایی که در شکل گیری این ورزش برداشته شد، توسط یک تایگر کینگ (پادشاه ببر) بود او نه تنها در فنون و تاکتیک های مبارزه، تحول ایجاد کرد بلکه تجهیزات آنرا نیز بهبود بخشید، بر اساس دستور او دستها و ساعدها با نواری که از موی اسب ساخته می شد، پوشیده می گردید تا اولاً ، از دستهای مبارزه گر حفاظت کند. ثانیاً ضربات کاری تری به حریفان وارد نماید. بعدها این ابزار با طنابهای کنفی و نوارهای کتان جایگزین گردید. نقل شده است در مبارزات ویژه با توافق طرفین، از خورده شیشه که با چسب به پوشش طنابهای کنفی و مشتهای مبارزین می چسبید، استفاده می شد. در طی زمان تغییرات در این ورزش، نه تنها به قوانین مبارزه ای اعمال گردید بلکه به تجهیزات و وسایل آن نیز کشیده شد.

یک سری از تغییرات اساسی بودند. ضربه پا یا زانو به ناحیه بیضه مبارز، تا سال 1930 کاملاً قانونی بود و مبارزان برای محافظت این قسمت، از پوست درخت و قشرهای سخت دریایی که با یک تکه پارچه مابین پاها و دور کمر بسته می شد، استفاده می کردند. بعدها با سفر یک تای بوکسور به کشور مالزی، نوع رایج این حفاظ که در مسابقات بوکس استفاده می شد، رایج شد و جایگزین سنتی آن گردید. در سال 1930 تغییرات عمده ای در این ورزش به وجود آمد و آن کدبندی شدن و قوانین امروزی بود که برای این ورزش تعریف شد، نوارهای طنابی از دور دستها حذف گردید و به جای آن از دستکش بوکس استفاده شد. همزمان با ارائه دستکش، نوآوری های دیگری مانند تقسیم-بندی اوزان یک مبارزه گر با حریف خود با هر وزن و اندازه مسابقه می دادند، اما در قوانین جدید به جای آن که یک نفر، قهرمان کلی شود برای هر وزن یک قهرمان در نظر گرفته شد.
موی تای از زمان پیدایش تا کنون تغییرات بسیاری را به خود دیده است. تا چندی پیش یک مهارت کامل در نبرد نزدیک به حساب می آمد ولی حالا یک ورزش محسوب می شود، اما در اصل مجموعه ای است از سنت های قدیمی که یک روح اصیل در مبارزات آن آمیخته است. موی تای مبارزه ای است با شیوه سنتی در دنیای مدرن.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: تاریخچه ای دیگر از موی تای
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 23:20 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

در گذشته مردم تايلند هنگام نبرد با کشورهاي ديگر جهت تقويت روحيه نيروهاي خود دعاهاي خاصي مي‌خواندند و به جز شلوار و پيراهن سنتي از پارچه‌ و کمربندهاي مخصوص به عنوان محافظ در مقابل نيروهاي هيپنوتيزم‏کننده استفاده مي‌کردند، که به اختصار از آنها نام مي‌بريم:


1ـ مونگون (سربند):

مردم تايلند بر اين اعتقاد بودند که قدرت‌هاي جادويي و هيپنوتيزم‏کننده به بالاترين قسمت بدن انسان يعني سر، تأثير فراوان مي‌گذارد، لذا مردها نوار پارچه‌اي را که علائم و نشانه‌هاي دعا بر آن نقش بسته بود، به دور سر خود مي‌بستند. از اين رو طرفداران سرسخت مواي تاي استفاده از «مونگون» (سربند) را مرسوم نمودند.

2ـ پراچيات (بازوبند):
استفاده از پراچيات يا بازوبند از ديگر اعتقادات مردم تايلند بوده است. شواهد تاريخي و باستاني نشان مي‌دهند که در گذشته‌هاي دور اغلب مبارزان تايلندي هنگامي که مي‌خواستند به ميدان جنگ وارد شوند، نوار باريکي را به دور بازوي‏شان مي‌بستند و معتقد بودند اين پوشش به آنها نيرو داده و آنها را از خطر محفوظ مي‌دارد.




موسيقي سنتي «مواي تاي»:

از گذشته‌هاي دور تاکنون، اردوهاي کشورهاي مختلف، براي نيروهاي نظامي خود نوعي موزيک را در نظر مي‌گرفتند که در هنگام جنگ از آن براي تقويت روحيه نيروهاي خود استفاده مي‌کردند. از آن جايي که هنر مواي تاي در گذشته جزء تمرينات نيروهاي نظامي و سربازان سرزمين تايلند بوده است، در حال حاضر در اين کشور مبارزه و مسابقات «تاي بوکسينگ» با صداي طبل و نوعي موسيقي همراهي مي‌شود، که بدين وسيله مبارزين را تحريک مي‌نمايد تا با تبادل ضربات سنگين از تحرک باز نمانند و يکديگر را به مبارزه بطلبند. مردم تايلند، موسيقي سنتي «سارما» (Sarma) در رينگ تاي بوکسينگ، را سمبلي از احترام و تکريم و آن را براي ايجاد حس قدرداني و تشکر از افرادي مي‌دانند که تاي بوکسور را به اين مقام رسانده‌اند.


حرکات سنتي واي کرو (waikru) که به معني «اداي احترام به استاد» است به منظور حس حق‏شناسي در ذهن و قلب هر تاي بوکسور جاي دارد و براي احترام به پدر، مادر و استاد انجام مي‌گيرد.

از اين رو در حال حاضر در سرزمين تايلند تاي بوکسورها، حرکات سنتي واي کرو (waikru) را براي قدرشناسي از والدين خود که در زندگي زحمات بسيار زياد براي آنان متحمل شده‌اند و همچنين به منظور قدرشناسي از مربي و استاد خود که اين فنون را به ايشان آموخته است، انجام مي‌دهند.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: پوشش سنتی موی تای
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 23:4 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]

 

در گذشته مردم تايلند هنگام نبرد با کشورهاي ديگر جهت تقويت روحيه نيروهاي خود دعاهاي خاصي مي‌خواندند و به جز شلوار و پيراهن سنتي از پارچه‌ و کمربندهاي مخصوص به عنوان محافظ در مقابل نيروهاي هيپنوتيزم‏کننده استفاده مي‌کردند، که به اختصار از آنها نام مي‌بريم:


1ـ مونگون (سربند):

مردم تايلند بر اين اعتقاد بودند که قدرت‌هاي جادويي و هيپنوتيزم‏کننده به بالاترين قسمت بدن انسان يعني سر، تأثير فراوان مي‌گذارد، لذا مردها نوار پارچه‌اي را که علائم و نشانه‌هاي دعا بر آن نقش بسته بود، به دور سر خود مي‌بستند. از اين رو طرفداران سرسخت مواي تاي استفاده از «مونگون» (سربند) را مرسوم نمودند.

2ـ پراچيات (بازوبند):
استفاده از پراچيات يا بازوبند از ديگر اعتقادات مردم تايلند بوده است. شواهد تاريخي و باستاني نشان مي‌دهند که در گذشته‌هاي دور اغلب مبارزان تايلندي هنگامي که مي‌خواستند به ميدان جنگ وارد شوند، نوار باريکي را به دور بازوي‏شان مي‌بستند و معتقد بودند اين پوشش به آنها نيرو داده و آنها را از خطر محفوظ مي‌دارد.




موسيقي سنتي «مواي تاي»:

از گذشته‌هاي دور تاکنون، اردوهاي کشورهاي مختلف، براي نيروهاي نظامي خود نوعي موزيک را در نظر مي‌گرفتند که در هنگام جنگ از آن براي تقويت روحيه نيروهاي خود استفاده مي‌کردند. از آن جايي که هنر مواي تاي در گذشته جزء تمرينات نيروهاي نظامي و سربازان سرزمين تايلند بوده است، در حال حاضر در اين کشور مبارزه و مسابقات «تاي بوکسينگ» با صداي طبل و نوعي موسيقي همراهي مي‌شود، که بدين وسيله مبارزين را تحريک مي‌نمايد تا با تبادل ضربات سنگين از تحرک باز نمانند و يکديگر را به مبارزه بطلبند. مردم تايلند، موسيقي سنتي «سارما» (Sarma) در رينگ تاي بوکسينگ، را سمبلي از احترام و تکريم و آن را براي ايجاد حس قدرداني و تشکر از افرادي مي‌دانند که تاي بوکسور را به اين مقام رسانده‌اند.


حرکات سنتي واي کرو (waikru) که به معني «اداي احترام به استاد» است به منظور حس حق‏شناسي در ذهن و قلب هر تاي بوکسور جاي دارد و براي احترام به پدر، مادر و استاد انجام مي‌گيرد.

از اين رو در حال حاضر در سرزمين تايلند تاي بوکسورها، حرکات سنتي واي کرو (waikru) را براي قدرشناسي از والدين خود که در زندگي زحمات بسيار زياد براي آنان متحمل شده‌اند و همچنين به منظور قدرشناسي از مربي و استاد خود که اين فنون را به ايشان آموخته است، انجام مي‌دهند.


موضوعات مرتبط: موي تايتاي بوكس
برچسب‌ها: پوشش سنتی موی تای
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 23:4 ] [ كرو:علیرضاکاووسی Ali Reza Kavoosi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موي تاي.تاي بوكس علیرضا کاووسی ازسال 1372هنر رزمی رازیرنظراستاد مرحوم فریدون مالکی دررشته فول کنتاک شروع کردم وبعدازآن بعدازچندصباحی دررشته های مختلف من جمله کشتی.فول کنتاکت .جودو.کیک بوکس.بوکس و..مشغول بودم وازسال1374زیر نظراستاد صابریان(مارشال) مشغول به یادگیری سانشو.کیک بوکسینگ.دفاع شخصی و موی تای(تای بوکسینگ)شدم ودرحال حاضر مشغول به آموزش رشته های فوق به علاقمندان هستم( باعنایت پروردگارم وباشعار ریشه کن شدن اعتیاد وموادمخدروپیشرفت روزافزون موی تای)تلفن تماس:09354020980
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

.

.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً


بازی آنلاین


 فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

پیچک

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به سایت رزمي موي تاي (كرو:عليرضاكاووسي) میباشد